|

Mananc de o luna de zile in fiecare dimineata un terci de ovaz cu iaurt 2% grasime. Cam o jumatate de bol. Am inteles ca e bogat in fibre si proteine. Intrebarea mea este, sa raman la reteta asta simpla sau sa diversific un pic? Mentionez ca imi ia 1 minut sa prepar bolu si nu prea am timp de altceva. Multumesc!

5 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Tu cum te simti dupa o luna? Ar trebui sa iti dai seama daca e nevoie de diversificare. De fapt, simplul fapt ca pui aceasta intrebare ma face sa cred ca vrei sa schimbi ceva la micul dejun.

Este un mic dejun caruia ii lipsesc multe vitamine si minerale, iar cantitatea de fibre nu este suficienta. Pune la inmuiat de seara ovazul in iaurt ca sa isi mareasca volumul. Dimineata, adauga fructul preferat (banana, mar, para, fructe de padure, kiwi, ananas).

Daca vrei o mancare calda, terciul de ovaz este gata in 10 minute: ai nevoie de 30-50 g ovaz si 200-300 ml apa. Pune totul la fiert si mesteca din cand in cand pana cand obtii consistenta unui terci. La sfarsit, adauga fructele si iaurtul. In cazul acesta, poti folosi si fructe congelate pe care le adaugi inainte ca terciul sa fie gata pentru a se incalzi.

Daca nu vrei sa iti faci timp dimineata, prepara terciul de seara si combina cu restul ingredientelor dimineata.

Mai poti adauga seminte si nuci la terciul de ovaz, dupa gust si nevoi. Unii mai folosesc si albus de ou pentru o textura mai fina si mai multe proteine (pui albusul cand terciul de ovaz este inca pe foc).

4 răspunsuri:
| a răspuns:

Un proverb arab spune ca micul dejun sa il mananci singur, pranzul sa il imparti cu prietenii, iar cina sa o dai dusmanului tau. Se pare ca tu micul dejun il dai. happy Si il dai degeaba, ca il lasi deoparte.
Nu cred ca ovazul acela e atit de bogat in fibre si proteine incit sa iti mentina organismul pana la prinz, mai ales ca e vorba si de jumatate de bol. Eu unul as fi gata pe la ora 10 cu un astfel de mic dejun. Tu poate esti tinar, si organismul se reface repede, dar asta nu inseamna ca jumatatea aceea de bol iti e suficienta, inseamna doar ca organimsul isi are resursele lui, insa in timp, lipsa unor mese adecvate se va simti.
Incearca doua oua fierte cu o bucatica de sunca si o lingura de unt. Aici vorbesti de proteine adevarate. Si, daca mai adaugi si niste nuci si alune, ai micul dejun perfect din punct de vedere proteic.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

O combinatie ciudata.
Poti sa-l gatesti, ovazu ala, cu lapte sau cu apa
Pui o cratita mica pe foc, pui lapte, sau apa, si ovazul. Dar putin, ca se umfla repede, pui cate putin si vezi. Apoi poti sa ii mai pui miere, si un fruct, mar, banana, ce vrei tu.
Intr-un minut nu stiu daca ai putea sa il faci, dar ma indoiesc ca ai doar un minut la dispozitie. Te trezesti cu 5 min mai devreme si ai timp.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

E un mic dejun destul de sarac daca tu mergi sa faci un antrenament la sala dupa. Ar trebui sa mai adaugi si niste bucati de fructe in bolul acela sau sa-ti pregatesti rapid un suc de sfecla rosie cu morcov, ghimbir, mar si ce mai ai tu pe acasa (nu la blender, ci la un aparat care separa pulpa si sucul, gasesti in magazine si la 50 de lei). E bine sa si diversifici putin deoarece organismul se va obisnui cu acest stil si nu va mai avea acelasi randament. Surprinde-l odata la 2-3 zile cu un alt fruct, alt aliment, poti incerca sa folosesti lapte de soia in loc de iaurt sau iaurt grecesc care este mult mai recomandat.
Succes!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Orice regim restrictiv își pune amprentă negativă asupra sănătății dacă este practicat la nesfârșit. Excesul de asemenea. Ai nevoie de hrană, alimente care te hrănesc nu numai de fibre și proteine.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează