|

Salut, am 15 ani si fac sala de aproximativ 8 luni. Mă întrebăm dacă nu mai simt febră musculară la anumite grupe musculare înseamnă că antrenamentul nu este destul de intens? Până acum aveam aproape de fiecare data febră musculară la oricare mușchi dar acum după antrenament simt putina durere. La biceps fac 12 serii cu 8-10 repetări si incerc sa execut mișcările cat mai încet din mai atent sa simt durerea după antrenament dar o simt doar atunci pe moment. La triceps de asemenea fac 11 serii cu maxim 12 repetări. Am mai citit că este ceva normal ca după ceva timp sa nu mai simt febră musculară sau sa se diminueze deoarece corpul se adaptează. La piept si spate fac 15+ serii cu maxim 12 repetări. Antrenamentele le am destul de intense. Totuși am citit că "muscle damage" care produce "soreness" adică febra aia musculară, e un semn de creștere a mușchiului, dar se spune că poți să ai o microtrauma la nivelul mușchiului care nu poate fi simțită. Deci, in final, care este părerea voastră? De asemenea cresc greutatea progresiv la antrenament la fiecare 1-2 săptămâni.

6 Raportează Evaluează
6 răspunsuri:
| a răspuns:

Mai schimba exercitiile, variaza numarul de repetari (fa si cu o greutate care sa-ti permita 2-3 repetari), mai variaza programul.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Pot sa fac 2 antrenament cu greutăți mari SI după sa fac 2 antrenamente cu greutăți mici 12-20 repetări?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru дηÐяЄүßя؃ℓØ):

Da.

Uite un exemplu: eu nu prea faceam febra la trapez, asa ca am incercat un exercitiu nou, si anume "Mersul Fermierului", care e asa: iei 2 gantere in maini, astfel incat greutatea totala sa fie pste greutatea corpului tau, si mergi 20 de metri cu ele in maini. Pauza si faci asta de 4 ori. Am facut o MEGA-FEBRA.

Ai incercat, spre exemplu, sa legi discuri de tine la tractiuni la bara sau flotari la paralele?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Dacă tu progresezi in forta având o arie de 10-12 relatări totul este ok, vei creste si in masa musculara, incearca sa șochezi mușchiul având o variație mai mare a exercițiilor, adopta o forma corecta a lor si o execuție ca la carte.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru JUNNKiE47):

Adică să execut mai multe tipuri de exercitii?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru дηÐяЄүßя؃ℓØ):

Da, încearcă să execuți mai multe tipuri de exerciții și în același timp să progresezi la cele de bază. În 8 luni de sală nu mai ești chiar începător, dar nici avansat, te apropii de intermediar așa că mușchii tăi au început să se obișnuiască cu stimulii avuți deja și nu vor mai reacționa atât de bine la exerciții. Să știi că febra musculară NU garantează creșterea în masă musculară, îți recomand să te documentezi de pe canale de Youtube precum Angel Fitness, Alpha Bodies Romania, Rainz Fitness sau Alex Stoian.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează