|

Salut,am si eu o intrebare, de ce multi spuneau ca fara o alimentatie buna nu poti face progrese? De exemplu acum un an de zile mi-am cumparat o gantera de 25kg, faceam o repetare flexie ciocan cu ea deoarece era grea, acum dupa un an am ajuns sa fac 8 9 repetari cu ea, deci am crescut in forta, dar in masa musculara deloc.Alimentatia mea este urmatoarea: dimineata 4 5 albusuri, 2 felii de paine cu branza si o cana de ceai si seara fulgii de ovaz cu lapte! Deci progrese se pot face si cu o alimentatie slaba, cel putin in forta, progresii destul de lente in masa musculara mai greu!

Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Ai progresat la 2 grupe mici (biceps si antebrat) care au nevoie de PUTINE proteice ca sa-si refaca fibrele. Probabil ai fi crescut si mancand mai putin decat acum.

Dar ia sa lucrezi mai multe grupe (picioare, spate, piept, umeri, triceps) sa vezi brusc cum creste nevoie de proteine a organismului si cum NU mai progresezi cu ce mananci acum.

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Ai dreptate frate te respect mult pe tine dar ei nu ma credeau ca ridic 25 kg pe ciocane e normal in atatia ani sa pot daca sunt mezomorf! si am genetic! Tu ridicai chiar mai mult pe ciocane vreo 35 parca ai zis undeva daca erai odihnit.De la tine din informatii m-am intarit si la skandenberg de nu ma mai misca nimeni in liceu cu flexii ciocan, tractiuni cu incheietura indoita izometrice ma ridic sus si stau agatat, wrist curls (flexii incheietura)Tocmai de asta te respect dai raspunsuri foarte bune si te pricepi asta e raspunsul de aveam nevoie

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Oricum 25 kg nu e o greutate wow cat ridic la ciocane poate la 18 ani da dar unu ca tine cu alimentatie si peste 8 ani de sala sau cat ai ca nu mai stiu ma depaseste lejer chiar daca isi antreneaza biceps si antebrat de mai putine ori! pe saptamana chiar odata! si eu 3 ori

| a răspuns (pentru MadalinVoicu98):

Am inteles. Daca faci asta pentru skandenberg, mai adauga si exercitii pentru umeri, ai nevoie la side pressure.

Cu timpul o sa maresti greutatea.

Revenind la intrebare, ideea e simpla: alimentatia trebuie sa "acopere" necesitatile corpului dupa efort. Cu cat antrenezi mai multe grupe, cu atat o sa ai nevoie de mai multe proteine, simplu.

O sa progresezi si daca nu consumi cat trebuie, dar mai lent.

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Ai dreptate eu am constatat ca mai usor cresc in forta decat masa e normal asta este ti-am zis de un an am stagnat la masa musculara sau cred ca am pus decat 0.5 cm dar in forta am crescut considerabil ceea ce reiese ca forta o capeti mai usor cel putin la grupele astea! Oricum crezi ca daca sa zicem continui asa pot ajunge la flexii ciocane cu 35 kg? sau 40 macar o repetare dar sa zicem daca continui asa de acum pana la 30 ani!

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Ceva gen de acum pana la 30 ani sa tot fac doar 2 grupe antebrat si biceps si doar ciocane si sa zicem e posibil sa ajung in 12 ani la 35 kg 40? dar cu aceeasi masa musculara? Adica in 12 ani sa cresc doar in forta dar in masa deloc? ca ai spus undeva mai demult ca cand creste masa musculara creste si forta dar la mine e altfel cresc in forta fara sa adaug kg pe mine sau masa deloc!

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Asta in cazul in care cresc greutatile si cand ajung la 8 repetari cresc ganterele greutatea asa cred ca pana la 30 ani nu mai cresc deloc in masa ci doar in forta ceva gen brat mai mic cu forta mare nu?

| a răspuns (pentru MadalinVoicu98):

Da, o sa poti ajunge. Dar o sa fie din ce in ce mai greu.
O sa ajungi mai devreme de 12 ani, cred ca in vreo 3-4 ani de antrenamente serioase si o alimentatie imbunatatita happy

Si tot eu am spus ca poti mari forta fara sa maresti masa prea mult, asta fac sportivii la skandenberg, pentru ca daca maresc masa ghici ce, PIERD categoria de concurs, si in loc sa intri la 85 intri la 90 unde te ciocnesti de Tamas, Rotaru, etc. (care nu stiu sigur daca nu au trecut la 95 sau 100).

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Multumesc pentru raspunsuri apropo cam ce ar trebui sa schimb la alimentatie sa adaug carne? mai multa decat 2 fripturi la pranz sau sa renunt la ciorba? ca cel putin fulgii de ovaz sunt buni din cate stiu cu lapte! poate cantitatea de fulgi mai mult de 100g si mai multe albusuri in loc e 4 5? si mai multe felii de branza ca acum 2 felii mananc! Dar spune-mi atent ce alimentatie ca stii ca daca antrenez doar 2 grupe antebrat biceps acasa nu ard multe calorii deci nu am cum sa mananc ca tine 2 kg carne sau nu stiu cat mancai inainte sau ca Sabin badulescu 5 kg ala e power rau! Spune-mi te rog o alimentatie buna pentru grupele astea oricum sunt in surplus ma mentin! Stiu ca tu spuneai parca ca mananci multe mese dar cantitati mai mici cred dar dese eu din ce am zis mananc cantitati maricele cred in alea 3 mese!

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Apropo de parere ai de Licut Marius stii tu tovarasu lu Sabin de era campion la 70 nu stiu daca mai e si acum crezi ca te pune? Si tu ai spus parca ca ai medalii la 80 dar nu cred ca ai concurat serios pentru a fi campion poate doar ca hobby! Licut e genul meu pare slabut dar e puternic ridica mult nici eu nu arat ca si cum as ridica gantera de 25 ciocane! Oricum nu stiu daca voi participa la competitii nu compari 70 kg unu bun sau 80 cu astia de la Liceu de ii rup eu ca astia ai mei au ei 90 kg 100 dar decat taie lemne la tara sau cosesc sau mai lucreaza unu pe la santier pe vara dar degeaba au si ei ceva forta destul din cauza greutatii dar nu ma pun din cauza ca ma antrenez specific ei nu au forta la gantere de exemplu!

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Si daca poti o alimentatie pentru forta as prefera sa raman la 39 in brat toata viata dar sa cresc in forta mult de la 25 kg la ciocane la 35 40! Sper ca ai timp sa citesti toate 3 intrebarile astea noi frate! laughing

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Apropo inca ceva cand esti foarte puternic nu prea mai conteaza greutatea nici la competitii chiar ai vazut Plamen Dimitrov cum l-a percutat pe Borbil 80 kg vs 180 da nu compari nivelul bulgarilor sunt nume mari Colegi lui Plamen exemplu Matahala aia de Georgi Tsvetkov au sfaturi unu de la altul antrenamente

| a răspuns (pentru Cosmin86):

SI forta in degete este importanta ca atunci cand blochezi trebuie sa ai forta in fiecare deget chiar valahu a zis! Bine eu nu intelesem acum ceva timp cum sa imi antrenez incheietura ca eu stiam ca tendoanele de la incheietura duc la antebrat adica flexii carpi radialis si ulnaris si vice versa adica daca ai antebrat tare ai si incheietura dar probabil sunt anumite tendoane incheietura care nu au legatura cu antebratul! + Anduranta din incheietura e importanta de aia tractiunile cu incheietura indoita izometrice iti dau forta in incheietura si antebrat

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Daca ai timp raspunde-mi la toate si cu - sa vad la fiecare raspunsul laughing chiar sunt curios si de meciurile borbil plamen sau tu cu licut daca ai face desii tu esti mai masiv decat el dar el e campion totusi!

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Cea mai mare nemalurile a mea este urmatoarea cu 4 5 albusuri ou 2 felii branza cu paine si ceai, fulgi de ovaz 100g + lapte si la pranz ciorba sau cartofi prajiti cu friptura 2 fripturi cu alimentatia asta nu cred ca iau mai multe calorii decat ard pe zi ca cica un om arde pe zi 2200 2000 calorii unul putin activ si din alimentatia aia nu stiu daca sunt cu surplus caloric sau nu calculeaza-mi tu te rog sau spune-mi!

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Cu alimentatia asta ar trebui sa slabesc cred ca eu nu cred ca din alimentatia aia iau peste 2200 calorii calculeaza-mi tu oricum progrese fac cu ea. dar cineva zicea ca daca esti in deficit caloric nu faci nu stiu ce

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Zicea cred ca slabesc daca sunt in deficit daca iau mai putine calorii decat 2200 necesare cate ard de aia trebuie sa ma ajuti sa calculez. cu alimentatia respectiva tu ce pricepi mai bine. Dar de slabit nu slabesc

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Dar ca sa slabesti cica trebuie sa arzi 7000 + calorii scrie pe net nu stiu sunt confuz citeste toate intrebarile alea chiar daca sunt multe si raspunde-mi la fiecare detaliu. complet te rog frumos

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Cand ziceam ca progresez nu stiu daca sunt in deficit sau nu calculeaza-mi tu te rog ma refeream ca in forta! progresez

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Vezi ca sunt 2 pagini de intrebari sa te uiti si acl happy te rog

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Zicea cineva ca daca sunt in deficit caloric pierd forta de aia am nevoie sa imi calculezi sau sa aproximezi din alimentatia mea + ca ard 2200 calorii asa zice ca arde unu putin activ dar nu am pierdut forta cu alimentatia asta nu stiu. cum e

| a răspuns (pentru MadalinVoicu98):

Adauga SALATE, LEGUME, verdeturi de-astea!

| a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Ce treaba au salatele, legumele si verdeturile cu masa musculara? Te ajuta FIX ZERO.

| a răspuns (pentru Cosmin86):

Cred ca intelesesem eu ceva aiurea. Ai dreptate. happy

38 răspunsuri:
| a răspuns:

La prinz faci foamea?

| a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Cumetre arunca ochii mai bine ca scrie ca mananc cartofi prajiti cu carne sau ciorbawinking

| a răspuns (pentru MadalinVoicu98):

Permite-mi sa citez intrebarea: "Salut, am si eu o intrebare de ce multi spuneau ca fara o alimentatie buna nu poti face progrese, de exemplu acum un an de zile mi-am cumparat o gantera de 25kg faceam o repetare flexie ciocan cu ea deoarece era grea acum dupa un an am ajuns sa fac 8 9 repetari cu ea, deci am crescut in forta dar in masa musculara deloc.Alimentatia mea este urmatoarea dimineata 4 5 albusuri 2 felii de paine cu branza si o cana de ceai si seara fulgii de ovaz cu lapte! Deci progrese se pot face si cu o alimentatie slaba cel putin in forta progresii destul de lente in masa musculara mai greu!"

| a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Ai dreptate in intrebare nu am zis dar am zis mai jos in raspunsul pentru inesys!

| a răspuns:

Faci o flexie corect la biceps cu gantera de 25 de kg?! Mira-m-as.
Nu conteaza ce mananci, atata timp cat esti in surplus caloric vei creste in masa musculara, dar tu daca seara nu mananci 500+g ovaz nu prea ai cum sa fii in surplus caloric. E inevitabil sa nu progresezi la inceput, atat in forta, cat si in masa musculara, chiar si in deficit caloric, dupa care vei stagna.
Contrar aberatiei pe care a scris-o Ineys, in deficit caloric NU vei putea creste in forta. Mie mi se pare ca in deficit caloric pierzi mai repede forta decat masa.

| a răspuns (pentru aXy99):

Nu sunt la inceput fac de la 14 ani acu am 18 fac acasa lucrez doar biceps si antebrat deci nu ard multe calorii! la 14 ani am inceput cu 10 kg

| a răspuns (pentru aXy99):

Apropo fac decat flexii ciocan atat 3 4 serii deci nu sunt in deficit caloric ca nu ard mult + ca fac acasa asta fac

| a răspuns (pentru aXy99):

Am tot crescut gantere 10 15 20 25 acum ca am acasa! nu ard multe calorii daca fac decat flexii ciocane de aia probabil fac forta cu alimentatia asta

| a răspuns (pentru MadalinVoicu98):

Daca esti in surplus caloric e logic sa cresti.Nu vad, totusi, de ce naiba ti-ai antrena doar bicepsul si antebratul timp de 4 ani. Sunt curios cat de deformat esti. Normal ca nu cresti pe cantar, bicepsul e unul din cei mai mici muschi ai corpului.

| a răspuns:

Si la pranz nu mananci?

Cand lumea zice ca nu poti face progrese fara o alimentatie se refera ca degeaba tragi tu de sala ca animalu ca nu o sa ai in viata ta 6pack sau muschii definiti cum vezi in filme si la modele/culturisti daca tu... mananci shaorma/dulciuri, etc.

Dieta+sala=corp sculptat.
Sala si atat=corp puternic.

In forta e normal sa cresti... Dar daca nu arzi mai multe calorii decat mananci nu o sa arzi nici grasimea.

| a răspuns (pentru Ineys):

Bine, acum daca nu ai totusi o alimentatie cat de cat pusa la punct si nici un program de somn bun, o sa-ti faci viata un cosmar cu sala.
Corpul tau se va regenera mult mai greu, o sa resimti foarte tare oboseala, etc.

Corpul isi ia energia din mancare sanatoasa nu dintr-un baton de ciocolata sau mai stiu eu ce.

| a răspuns (pentru Ineys):

Ai dreptate dar din alimentatia asta actuala ma regenerez dupa antrenamente in 2 3 zile la cel de antebrat si biceps, grasime am intr-adevar in partea abdomenului la brat si antebrat sunt tari si masa musculara am ceva 39 in brat la rece la 1.74 si 70 kg sunt mezomorf apropo. am auzit ca au un oarecum genetic bun si am si constitutie atletica la fel genetic. Si banuiesc ca daca alimentatia asta imi permite sa ridic greutatile alea si ma regenerez in 2 3 zile e ok adica na albusuri ou 4 5 2 felii branza si ceai dimineata seara fulgi de ovaz cu lapte si pe la pranz cartofi prajiti cu carne cateodata sau ciorba banuiesc ca e o alimentatie ok pentru un om normal dar nu pentru unu de vrea muschii sculptati cum spui tu

| a răspuns:

La asta cu progrese parca ziceau ca nu prea ai cum sa cresti nici in forta, zicau ceva gen ca cu cat ai muschii mai mari masa musculara creste si forta ca sunt mai multe fibre celule stii tu, ceva gen daca nu cresti in masa musculara nu poti creste nici in forta dar eu am crescut in forta fara sa cresc in masa musculara de 1 an si jumatare nu am mai crescut in masa!

| a răspuns:

Aria de 1-5 repetări este orientată către forță.
Aria de 5-8 repetări e situată între forță și masă musculară.
Aria de 8-12, uneori 15 repetări e orientată către masă musculară.
Aria de 15+ repetări este orientată către anduranță.
De aici reiese faptul că 12 repetări sunt mult mai eficiente decât 8 pentru masă muscuară, și nu mai fă doar flexii la biceps, este o prostie să faci doar un exercițiu, pe de altă parte probabil faci un ego-lifting enorm cu acea ganteră deoarece nu tind să cred că poți face tu flexii la biceps cu o greutate atât de mare având o formă strictă.

| a răspuns (pentru JUNNKiE47):

Gandeste-te ca fac flexii ciocan de 4 ani odata la 2 3 zile sa se refaca deci fac mai multe antrenamente pe saptamana la biceps fata de unu normal de merge la sala de aia am ajuns la 25 kg si forma corecta am, decat la ultimele 2 mai greu putin lasat pe spate, am si un gentic bun, am constitutie atletica, am umerii lati spatele marisor desii nu le-am antrenat sunt mezomorf