| balex96 a întrebat:

De ieri m-am hotarat sa alerg seara, mai mult pentru slabit vreau sa dau jos cateva KG, aseara a fost prima incercare, am reusit de abia sa alerg 1 KM alergare usoara dar acel kilometru de abia l-am scos, plus ca dupa aceea eram extenuat la maxim de abia respiram, parerea mea e ca nu stiu sa imi controlez respiratia.Un sfat de la practicanti "batrani"ai acestui sport, cam cum si cat ar trebui sa alerg avand in vedere ca sunt incepator, si mai am o nelamurire. Daca ma imbrac mai gros un pulover si tricou, si pantaloni mai grosi ar ajuta la ceva? As dori cum am mai spus un raspuns de la oameni care chiar fac acest sport.

4 răspunsuri:
| Nickname1890 a răspuns:

In primul rand este normal sa obosesti repede mai ales daca nu ai m-ai facut pana acum sport de rezistenta sau ai facut o pauza foarte mare.

Cand incepi alergarea ia-o usor, daca la ritmul pe care l-ai sustinut data trecuta 1km tu spui ca abia m ai respirai asta inseamna ca a fost prea tare pentru conditia ta fizica actuala. Deci alearga si mai incet decat ai alergat data trecuta, chiar daca ajungi doar sa mergi la un ritm foarte alert este ok. Trebuie sa iesi si sa gasesti ritmul pe care il poti sustine 30de minute sa zicem iar cand te opresti sa nu ai senzatia ca nu poti respira. Ca sfat de baza daca incepi sa gafai inseamna ca alergi prea repede.

Respiratia se face 2 cu 2 pasi, timp de 2 pasi inspiri pe nas apoi 2 pasi expiri pe gura. Respira adanc.

Legat de imbracaminte imbraca-te in ceva lejer si alege un material respirant care nu retine transpiratia.

| RAY a răspuns: