|

Salut! Inainte de a cere ajutor vreau sa mentionez ca doresc raspunsuri de la cei care au experienta in acest domeniu.

Ei bine, am 15 ani aproape 16 si sunt foarte slab,nu mananc foarte mult, deoarece nu simt nevoia si nici nu pot. Vreau sa fac sport acasa sau sala, insa nu cunosc anumite aspecte:

1.De cate ori ar trebui sa fac minim pe saptamana(sala)

2.Ce ar trebui sa lucrez, cu ce anume sa fac?

3.Proteinele cand se iau, de cate ori in functie de cate zile fac sala? Sunt periculoase la inceput/pentru organism etc?

4.Cand se mananca batoanele proteice si cand?

5.Ce exercitii sa fac( sala si acasa)



Vreau raspunsuri dezvoltate si detaliate.Multumesc!

11 Raportează Evaluează
11 răspunsuri:
| a răspuns:

1,si de 3 ori pe saptamana este destul
2, tot corpul =luni-miercuri-vineri
3, zilnic, 1 gram per kg,inainte de antrenament

recomand programul Training Program | Built by Science

bea apa multa,culcate ca in timp ce dormi se reface masa musculara,depinde si de genetica ta,de o anumita gena care o mostenesti de la tatal tau,proteine din alimentatie, carbo, grasimi, sa faci si cardio cand ai timp, stresul este negativ

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Nutritia e cea mai importanta. Daca nu mananci ca lumea nu o sa faci deloc masa musculara. Deci pe langa sala, vezi sa ai si o dieta buna (un aport bun de nutrienti). Asa ca trebuie sa incepi sa mananci si cand nu iti e foame. Cum am mai zis si altuia, o sa-ti creasca apetitul daca te fortezi sa mananci din ce in ce mai mult.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

1. Minim pentru ce? Trebuie sa ai un scop stabilit (vrei sa pui masa musculara, vrei sa cresti anduranta, vrei sa te axezi pe forta, etc) ca asa, daca pur si simplu vrei sa ai o viata mai activa, minimul e logic: o data pe saptamana. Banuiesc ca tu vrei sa dezvolti masa musculara si fiind incepator, as recomanda 2-3 zile/saptamana full body, dar daca vrei alta impartire pe grupe, numarul de zile va depinde de aceasta.

2. Tot corpul trebuie lucrat. Cu ce anume? In primul rand, greutati sa fie clar ca fara nu mai vorbim de bodybuilding. In rest, ca sunt greutati libere, ca alegi sa lucrezi la aparat, mergi la sala si vezi ce iti place. Informeaza-te, vorbeste cu antrenorii de acolo, etc.

3. Cand se iau proteinele? Cand ai cateva luni bune de sala SI DOCUMENTARE in domeniu. Pana una alta, tu probabil nu stii nici sa-ti calculezi macronutrientii si pe suplimente ai sa dai banii fix degeaba ca nu vei stii ce si cat ai nevoie. Si nu, nu sunt periculoase.

4. Tot atunci cand se mananca orice alt fel de baton existent in comert. Batoanele proteice nu sunt nimic altceva decat o simpla gustare bogata in proteine (pe care am observat ca o mai iau copiii nestiutori dupa/inainte de sala crezand ca asa ajung sa aiba muschi).

5. Exercitii compuse (la sala ca acasa nu cred ca ai cu ce sa te antrenezi).

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Salut! Daca esti slab, la inceput poti lua linistit ceva *vitamine*, iti vor face pofta de mancare. De 3 ori pe saptamana ar fi ok sa te duci la sala, daca esti incepator plateste un antrenor personal, daca nu iti intra in cap videoclipurile cu exercitii de pe internet.
La inceput, ar fi bine sa faci din toate, mai intrebi pe unul altul prin sala, sa te mai ajute, nu iti trebuie batoane magice, nu iti pune sperante in ele ca daca le mananci te faci *mare*.
Trebuie sa ai minim 3 mese, sau chiar 4 bogate in carbohidrati proteine, nu te gandi sa iei suplimente decat dupa cativa ani de sala, ca nu te vor ajuta daca nu mananci. Daca te vei duce la sala, nu va mai trebui sa faci acasa, o zi libera care o ai iesi pe afara, joci un biliard, te mai relaxezi. Te poti duce Luni-Miercuri-Vineri. In timp vei invata, mult succes si daca mai ai intrebari, astept mesaj. Bafta!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică:

DE MENTIONAT: proteine=adica prafuri, nu proteinele din alimente

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Goddweeee1):

Fix acelasi lucru, suplimentele pot fi chiar îmbunătățite cu alți macro sau micronutrienti.

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru BuLaNNNeL):

Am ceut un raspunsuri dezvoltate. Multumesc!

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Goddweeee1):

Fara "un"

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Goddweeee1):

E bine ca ai cerut, dar sportul asta nu e o știință exactă, ca de exemplul matematică. Unde un asa zis "profesor" iti da formula; tu o aplici si bam - ai rezolvat problema (in cazul tau, ai atins o versiune bună a ta). La intrebarile tale, raspunsurile le vei gasi, tu, in timp.
1. Pentru începători se recomanda full body 2-3 ori pe saptamana sau PPL.
2. Tot corpul se lucrează, nu doar anumite grupe.
3. Aici ti-am rspsuns prima data, dar voi mai face o mica completare: Tu cand manânci? Zilnic sau doar in zilele cand lucrezi. Cam asa sta treaba si cu suplimentarea. Bănuiesc că n.ai mai mult de 50-60kg, n.ai nevoie de pudre proteică, poti obtine necesarul, usor din alimentație.
4. Idem.
5. Nu exista o formulă, sportul asta nu e o știință exactă. Ca începător te axezi pe exercițiile de baza. Vrei mai mult? Sapa in google si in cărțile de specialitate. Sau cauta oameni din industrie, unii buni ca de martalogi cu seringa in gura e plină țară. (Nu ma refer la cei care se donează, ma refer la cei care se donează fără a avea habar cu ce se papa sportul asta, nici macar o minimă execuție nu cunosc). Cum spuneam, cauti oameni buni, oameni cu rezultate si ii plătești. Orice informatie costa.

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru BuLaNNNeL):

Nu "gura" ci c*r, nu "donează" ci dopeaza.

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Eu va sfatuiesc sa incercati urmatorul lucru cand mancati puneti mâncarea intr-o farfuriw mai mare ai atunci crerul crede ca ai mancat mai putin

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează