|

Salut TPU am 14 ani 1, 68 si 60 kg(nu cred ca-i bine)is normale masurile? de curand m-am apucat de abdomene fac 3-4 seri de 5 minute fiecare cu pauze mici cand ma hidratez si imi odihnesc organismul mai am si haltere si din alea fac vreo 100-200 o sa progresez(haltere au 3-5 kg)? nu prea pot alerga sau inota n-am spatii de astea prin zona a si de cand m-am apucat mananc de cam 2-3ori pe zi dintre care 1 masa cuprinde cate un mar sau ceva. daca imi propuneti niste exerciti bonus si imi raspundeti la intrebarile de mai sus funda!

P.S :Fac exercitiile o zi da una nu de obicei inainte sa ma culc cam auzit ca muschi se dezvolta cand sunt odihniti

6 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Indicele de masa corporala se calculeaza la fel indiferent de varsta. Acesta este greutate/(inaltime*inaltime). Acesta are valorile normale intre 18.5 si 25. Sub 18.5 ai fi subponderal, iar peste supraponderal. Al tau este la 21.25. Deci felicitari, din acest punct de vedere este bine. Normal conteaza si valoarea grasimilor din corp. Aici nu am o formula pe care sa o folosesc, astfel de aparate gasesti in farmacii, parca 1 leu costa sa vezi cum esti.
Miscarea este buna, doar iti spun sa nu devii obsesiv. Eu merg la sala de doua ori pe saptamana si o data merg la alergat. Cam asa e recomandat: de vreo 3 ori pe saptamana.
Mesele de obicei sunt de 3 ori pe zi cu 2 gustari intre ele, de recomandat fructe. Incearca si mananaca chestii cu proteine in ele. Proteinele dau senzatia de satietate si nu te infometezi. Nu e bine daca slabesti prin infometare, organismul se simte obosit si chiar nu o sa rezolvi nimic, doar la un moment dat o sa incepi sa bagi in tine ca si spartul. Alimentele care contin proteine sunt ouale (incearca fierte nu ochiuri, pentru ca prajelile nu-s chiar ok), carnea (in special cea alba- adica de pui si curcan sau peste), lactatele.
La micul dejun iti recomand sa nu mananci fulgi cu lapte pentru ca fulgii is plini de zahar. Incearca celereale de ovaz cu lapte, is mai satioase si cu laptele ai destule proteine. La masa de pranz o salata cu carne de pui, iar seara un iaurt si fructe.
Cu alimentele astea ai avea destula energie si pentru sport.
Iti urez mult succes.

| a răspuns (pentru Eidriana):

Conteaza si indicele de grasime, ca poti avea kg de muschi. Unii sportivi ar trebui sa fie supraponderali conform calcului ala si totusi au atat de putina grasime ca li se vad perfect patratelele la 100 de kg, pentru ca au 100 de kg de muschi.

Si cu planul tau alimentar o sa puna muschi la anul si la multi ani, apuca-te de sah

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
5 răspunsuri:
| a răspuns:

Cred ca ai gantere de 3-5 kg nu haltere...si sa inteleg ca vrei sa slabesti, nu? Apucate de sala si nu face de capu tau...consulta un instructor de sala

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Ce obiective ai? Sa slabesti sau sa pui masa musculara?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Ambele dar mai mult de muschi

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu le poti face pe ambele simultan, pe rand.

Pentru muschi :

- 4-5 mese pe zi bogate in proteine ( carne, branza, oua, lactate ), ultima masa sa fie cu 2 ore ianinte de culcare si sa ai proteine cu absorbtie lenta ( caseina, branza degresata, etc. ), o masa cu 2 ore inainte de antrenament si alta cu 30-60 de min dupa
- sa adaugi si grasimi sanatoase ( masline, nuci, alune ) si fibre
- un program CORECT la sala, acasa nu o sa faci mare lucru
- 8 ore de somn

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează