|

Salut TPU! Am 14 ani, cam 1.79 inaltime, 60 kg, ma duc la sala de 5 ori pe saptamana. Incerc sa mananc cat mai mult, dar tot nu reusesc sa ma ingras.(cred ca am in jur de 2000-2500 de calorii zilnic). Intrebarea mea este daca pot sa imi iau un serious mass gainer(weight gainer), o cupa dupa fiecare antrenament. Am inteles ca iti da foarte multe calorii, macronutrienti si proteine.

12 Raportează Evaluează
12 răspunsuri:
| a răspuns:

Esti prea mic, nu recomand suplimentele la varsta ta, alea contin hormoni,, artificiali" si tu esti in dezvoltare in momentul asta, sa nu apara vreun dezechilibru hormonal dupa. Eu am luat proteina simpla din zer si dupa gainer de la genius nutrition, are 500 de calorii, trebuie sa iei PATRU cupe pe zi, adica 2 inainte de antrenament si dupa, tu daca iei una e cam degeaba. Eu iti recomand sa te axezi foarte mult pe orez ( pilaf). E carbo complex, si cu un snitel sau piept de pui langa la o masa poti face minim 700 de calorii. Ca sa cresti in masa trebuie sa ti depasesti necesarul de calorii cu macar 100 de calorii. tu daca nu ti faci alea 2000-2500 de calorii nu ai cum sa pui pe tine si junk food ul si dulciurile nu ajuta, e foarte clar ca trebuie sa maresti cantitatea de hrana, numai mananci 100 g de piure, pui 200 si tot asa. Si gainer ul ingrasa mult, dupa 19 ani cand o sa fi safe sa iei suplimente iti recomand proteina din zer, si daca gasesti fara creatina, te umfla degeaba, dupa ce numai iei te dezumfli ca retii apa si in timp iti face praf rinichii

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru alex495):

Alex, cum sa scrii asa ceva? Nici un supliment nu contine hormoni artificiali! Suplimentele fiind 100% naturale se pot administra la orice varsta!
Creatina nu produce probleme de genul ala! e un supliment sigur si foarte studiat.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru cristiww):

Ce parere ai de serious mass de la optimum nutrition? E un gainer destul de bun din ce am inteles

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru userunicaorna):

Depinde de buget. Daca ai $ ia ceva de top cand vine vorba de gainere, deoarece la cele scumpe CHIAR exista posibilitatea sa nu contina "zahar". Multe gainere spun ca au in compozitie carbohidrati de calitate, dar in realitate cumperi "zahar" la pret de 10 ori mai mare. Nu stiu care gainer e mai bun tocmai din aceasta cauza ca nu prea se respecta eticheta.
Prin topuri ar fi asa: ON Pro Gainer, BSN True Mass, Serrios Mass, Universal Real Gains
Daca nu ai $ ia ce e mai ieftin sau cumpara mancare.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Aa si inca ceva, vezi ca daca bagi cardio ai nevoie si de mai multe calorii ( alea de le pierzi). Daca vrei sa pui masa calumea, baga pana in 10 min banda sau bicicleta si intensitate medie daca chiar nu poti trai fara cardio rolling on the floor

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru alex495):

Mi s-a zis ca nu conteaza varsta, ceea ce vreau eu e un simplu gainer, care doar suplimenteaza masa. Reusesc sa am o masa cat de cat ok, dar simt ca mai am nevoie, iar acest gainer ma poate ajuta.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru userunicaorna):

Cine ti a zis ca nu conteaza varsta? Colegii tai de scoala? Tanti de la magazinu de suplimente sau de pe net asa zisi antrenori care au un magazin de suplimente in oras sau lucreaza direct la producatorul de suplimente? Sau unii de la sala care au facut si ei greseala asta? Nu exista,, un simplu gainer". Daca vrei un simplu gainer baga fast food in tine, prajeli si dulciuri cu zahar la greu dar o sa fi,, pufos" nu pui muschi pe tine, ci doar grasime

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Uita-te si tu ce ingrediente are. Daca are doar ce zici (proteine, carbohidrati, minerale si vitamine) e ok.
Dar 2500 de calori pe zi e super putin daca te duci la sala si vrei sa te ingrasi.

Totusi, nu inteleg de ce pui intrebarea asta asa des aici... Daca ai dubii, vorbeste cu medicul de familie.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

"Crezi" ca ai 2000-2500cal dar esti sigur sau doar presupui? Si conteaza daca sunt 2000 sau 2500, chiar conteaza.

La varsta ta ai un RMB (adica caloriile consumate de corp daca nu ai face nimic toata ziua) de 1692cal/zi. La astea mai adaugi caloriile consumate intr-o zi prin diverse activitati plus un numar de 300-500cal (surplus caloric) ca sa cresti. Calculezi numarul total si asta e raspunsul. Acum intelegi de ce conteaza sa stii exact cat mananci zilnic?
Da, poti lua gainer, dar daca cu tot cu gainerul ala nu ajungi la surplus caloric nu vei creste nici cum in greutate.
Daca nu faci mai nimic toata ziua si consumi sa zicem 500cal/zi (in afara de RMB) atunci 2500 de calorii/zi DACA CHIAR SUNT ACOLO, ar trebui sa te ajute sa cresti in greutate o perioada. Dar fie nu ai acele 2500 cal deloc, fie nu le ai zilnic, fie esti foarte activ (alergi, joci fotbal etc) si consumi multe calorii extra zilnic.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru cristiww):

Eu cred ca baga cardio si atunci sare de 3000, e greu la varsta aia sa manance atata, imi e greu mie la 25 de ani atat financiar cat si fizic sa mananc peste 2500 de calorii rolling on the floor

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru alex495):

Merg in fiecare zi timp de 5 zile la sala, dupa stau in casa si cam aia e. Nu fac nimic cardio

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru userunicaorna):

La sala cardio, adica banda bicicleta, cu cat depui mai mult efort cu atat necesarul caloric este mai mare si tu ca sa pui pe tine ai nevoie sa l depasesti

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează