anonim_4396
| Anonim întreabă:

Salut TPU!
Am 16 ani si 8 luni, as vrea sa ma apuc de sala dar nu am nici o idee cum sa fac exercitiile, ce sa fac pentru kilogramele mele si ce sa mananc pentru a vedea rezultate.
Am auzit mituri cum ar fi cresterea iti poate fi afectata daca ai sub 16 ani sau daca te antrenezi prea intens cand ai peste 16 ani nu stiu ce sa mai cred.
Lamuriti-ma in legatura cu cresterea si am nevoie de sfaturi pentru sala as vrea sa lucrez tot corpul.
Btw am 1.72 si 58-59 de kg

Răspuns Câştigător
| Jassmina a răspuns:

Orice sport care iti stimuleaza hormonii de crestere, este bun.
Uite, alege: înot, baschet, volei, handbal, rugby, tenis.
Mancarea sanatoasa si diversificata cu multe fructe si legume proaspete, cu o bucata de acrne la fiecare masa, ajuta la stimularea hormonilor si la dezvoltarea armonioasa a corpului.
Faptul ca ai grasime pe abdomen, este pentru ca esti sedentar.
Un sport te va ajuta enorm, topind grasimea de pe burta si solduri si punand muschi pe picioare, maini si abdomen.

11 răspunsuri:
| Jassmina a răspuns:

Sala NU este recomandata in perioada pubertatii, doarece stagneaza cresterea copilului.
Nu este mit, sunt studii medicale care arata si demonstreaza acest lucru, de aceea se trage semnal de alarma pentru adolescenti.
Sala este recomandata dupa 20 de ani, cand cresterea a incetat si se poate face fara risc.

| Jassmina a răspuns:

Uite, aici pe site a fost un baiat care a avut bun simt sa se intoarca ca sa-si povesteasca necazul :

"în 15 Ianuarie | Anonim întreabă:

Salut, am si eu o intrebare, am 19 ani si am inaltimea 1.72, de la 16 ani nu am mai crescut deloc. Imi poate spune cineva de ce? Parintii, mama are 1.60 iar tatal 1.77, vreau sa mentionez ca de la 15 ani m-am apucat de sala ajungand la 18 ani sa ridic 100 kg la picioare poate asta sa fi avut un efect negativ asupra cresterii sau coloanei? Mai este posibil cumva sa ajung macar la 1.75? Si daca da, cum?"
sursa:
https://www.tpu.ro/......cineva-de/


Iar aici, ai un articol scris de o doamna doctor care este pe acest site:
"in 14 Iulie 2018 | Brigaela a răspuns:
Sala poate afecta cresterea printr-un mecanism mult mai complex: cresterea in masa musculara mobilizeaza prea multe proteine si nu mai rama suficiente ca sa sustina cresterea in inaltime. Iar regimurile hiperproteice inhiba cresterea in inaltime, fiindca inhiba secretia de hormon de crestere. Prin urmare, in adolescenta cam trebuie sa alegi intre muschi mari sau crestere in ianltime.
NU orice sport ajuta cresterea in inaltime, unele o inhiba (in special cele care includ masa musculara mare sau efort excesiv ca gimnastica). Favorizeaza cresterea in inaltime mai ales sporturile in aer liber (expunerea suficienta la soare este foarte importanta), cele care includ alergare si sarituri, precum si inotul, fiindca apa anuleaza gravitatia si lasa libere cartilajele de crestere".

| Kempo a răspuns (pentru Jassmina):

Mersi de raspuns te cred dar de la varsta de 15 ani am crescut extrem de putin aveam 1.70 la 15 ani si acum am 1.72 dar nu sunt sigur de asta pentru ca m-am masurat singur poate nici 1.72 nu am, tata mi-a spus ca el s-a oprit din crescut la 16 ani.
In caz ca genele si inaltimea parintilor conteza tata are 1.76 si mama foarte scunda 1.47.

| batranulintelept77 a răspuns:

Nu are treabă sala cu înălțimea. Fac de la 14 ani și am continuat să cresc la fel ca și până atunci. Jassmina delirează.

| Alverto a răspuns:

Uite, incepe prin exerciții simple și câteva la număr. Nu trebuie să faci totul în scurt timp. Îți spun o poveste: Un prieten dolofan, care a început să meargă la sală a venit în prima zi cu motivație, a tras de tot ce era acolo până a fost mort de oboseală, iar după asta, a spus că nu mai vine la sală. Așa că de asta e bine sa incepi cu pași mici, dar constanți. Zilele in care faci sală nu trebuie sa depășească 3 pe săptămână, deoarece vei fi foarte extenuat. Mărești zilele odată cu creșterea musculară.
Apropo trebuie să mai pui kilograme, iar după să slăbești, pentru că la 1.72 sunt prea puține kg.

| Kempo a răspuns (pentru Alverto):

Mersi se sfat, cum sa pun kg pe mine?
Cand eram mic eram supraponderal, am slabit odata cu cresterea, doar mancam mai putin si am ramas cu picioarele si mainile subtiri adegvate greutatii dar in zona trunchiului sunt mai gras fata de celelalte membre ale corpului.
Poate fi din cauza ca am slabit fara sport?

| Kempo a răspuns (pentru Jassmina):

Ar trebuii sa ma ingrijorez?
De mancat mananc ce trebuie, as putea face exercitii acasa cum ar fi abdomene daca nu imi gasesc un sport?

| Jassmina a răspuns (pentru Kempo):

Nu ai de ce sa faci abdomene, odata ce-i bine sa lucrezi toti muschii, practicand un sport, in asa fel incat se topeste grasimea de pe abdomen dar cresc muschii de la picioare, maini si de pe pantec.

| AnastasiaK a răspuns (pentru Kempo):

Îți sugerez să renunți la a-i mai cere sfaturi doamnei căreia i-ai ales răspunsul ca fiind câștigător...cel puțin când vine vorba de nutriție și sport, despre care știe la fel de multe pe cât știu eu despre grădinărit (adică nimic). Deși nu ezită să dea rateuri și în alte domenii, în ăsta le dă pe cele mai grave.

Exact cum ai zis tu, treaba cu sala care afectează creșterea e doar un mit...în care maidmoiselle crede la fel cum crede în multe alte povești pentru că nu a interesat-o să se documenteze. La fel e și faptul că te-ar înălța vreun sport. Niciunul nu face asta, înălțimea ține în principal de genetic, iar procentul acela foarte mic care se referă la factorii de mediu constă în chestiuni mai importante, nu în jocul de baschet (a fi sau a nu fi subnutrit, de exemplu, asta afectează).

| AnastasiaK a răspuns (pentru Kempo):

Apropo, chiar nu ți se pare suspect de nicio culoare că vorbește de "studii științifice" și în loc să aducă MĂCAR unul care să-i susțină afirmațiile, ea vine cu comentariile altor utilizatori? Nu ți-e CLAR că documentarea ei constă în site-ul TPU și nicidecum în articole de specialitate? Ai 16 ani, nu 6, deschide ochii că altfel te prostește toată lumea.

| Alverto a răspuns (pentru Kempo):

Sigur că poți face și acasă, doar că depinde ce vrei să faci. Daca vrei să slăbești poți și acasă doar cu o dieta adecvată, fără exerciții, sau și cu exerciții. Daca vrei sa faci masă musculară cel mai recomandat ar fi sa mergi la sală.
Ca să pui kg trebuie să mărești aportul caloric, poți face asta cu produsele cumpărate deoarece scrie pe spatele lor câte calorii conțin, și așa poți calcula simplu.
Consumă alimente bogate în calorii. Acestea sunt: carnea roșie, brânzeturile, ouăle, fructele uscate. În nici un caz nu consuma fast food, cum ar fi pizza, hamburgeri, fiindcă acestea pot produce probleme de sănătate pe termen lung.