|

Salut TPU, am un set de intrebari pe care am sa vi le adresez in cele ce urmeaza dar mai intai sa incepem cu inceputul. Tipul meu somatic este ENDOMORF, stiti tipu ala solit/gras, care se ingrase repede pune relativ usor masa musculara si se defineste greu, Mda. urasc asta! Acum una dintre intrebari este. Pot sa-mi modific tipul somatic? Iar a-2a pot sa pun masa si sa ma definesc orecum cum oi putea eu ca endonorf fara proteine (suplimenti alimentari) Si fara o alimentati bogata in proteine. Adica ma rog... vine 2g de proteine pe kg.Eu acuma am 95kg la 1.85m imi vine 190 grame proteine. ASta er veni destul de mult undeva la 600g carne 2 salate mari si 5/6 albusuri de ou. Pentru mine este destul de greu sa manac in fiecare zii 1kg de carne pentru ca nu am sa zic asa de multi bani. Daca ma-ti putea ajuta sa gasesc o cale de mijloc ar fi super. Ce ar trebui sa stiti ca antrenament merg pe partea cu Fitness/Crossfit. Si ultima intrebare. Daca pot reusi si fara suplimente alimentare, cam in cat timp, daca puteti sa-mi aproximati, as putea face ceva bun? Tidand cont ca nu am bila am 95 kg si procentajul de grasime imi este undeva la 23% Multumesc

20 Raportează Evaluează
21 răspunsuri:
| a răspuns:

Hai sa iti stric ziua. esti doar gras. tipul somatic nu il poti schimba, doar influenta. daca mananci ca un porc si nu faci sport nu inseamna ca esti endomorf. cate ore de cardio faci pe zi si nu poti slabi? peste 10 ore? daca nu, nu te plange. ai doar un metabolism lent. datorat vietii prea sedentare. ia schimba tu alimentatia, mananca din 2 in 2 ore, grabeste metabolismul, adauga 10 ore de cardio pe saptamana, scade din alimentatie carbohidratii si vino si zi-mi ca dupa toate astea nu dai jos 1 gram. atunci esti endomorf.

crossfit = rahat. tot ce e pe internet video cu antrenamentele lor = rahat. niste tembeli incercand sa faca powerlifting si iese un fel de joc cu sanse mari de accidentari. se onduleaza din coloana, cica tractiuni, ei fac un fel de rotiri de maini si le numesc tractiuni si antrenorii niste ratati. per ansamblu un rahat. si ce vezi pe youtube se intampla si in realitate, deci mare diferenta nu e.

suplimentele doar ajuta, nu inlocuiesc un regim alimentar. deci ajutorul lor e pe la 10-15% mai mult spre scopul definit de consumator sau mai repede. deci oarecum mica diferenta fata de fara suplimente. bagi sala (fitness) si cardio 1 ora dupa sau daca scopul tau e sa slabesti 1 ora inainte (sau si inainte si dupa, depinde de corpul tau cum accepta efortul). sau imparti ora asta in 30 de min inainte/dupa antrenament si la 6 ore distanta celalalt antrenament cardio. in functie de cat te strofoci si arzi grasime vei da jos.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru JohnnyBi):

In primul rand nu am nici o problema cu slabitu. Am un regim NU DIETA bine stabili. Am dat in 5 saptamani 8 kg eu zic ca-i destul de bine. Problema mea este in felul urmator ENDOMORFI sunt niste tipi mari cu tesut adipos mare cu oare mari si grele cu forta Umeri si talie lata cu masa musculara in zona inferioara. Ei bine aici apare problema mea. Ei sunt niste tipi care pun relativ usor masa musculara care cresc repede da se si ingrasa repede. Ei bine eu nu vreau sa fiu un ditamai omu, eu vreau sa am si conturat ceea ce pentru un endomorf e ff difici iar intrebare mea principala era daca pot sa ma definesc cv mai bine fara suplimenti alimentari. Iar legat de CrossFit eu zic sa incerci sa vedem daca poti face ceva oh go on crede-ma am prieteni care au facu 2 ani de sala si nu ia ajutat iar CrossFit-u a facut-o si pot sa-ti spun asta si din propria mea experienta numa-i ca eu nu am in spate chir 2 ani de sala ci dor 8 lui. La CrossFit am facut mai mult in 5 saptamani decat in 8 luni la sala. asta a fost in primul rand. Eu nu fac crossfit dor pentru modelarea corpului, chestia asta e lagata numai de bodybuilding, CrossFit-u il pofi face ca si performanta. CrossFit-u e sun sport care te "omora" un sport unde dai totul.Iar concursurile nu-s chir asa de rahat pe cat crezi insa da ai creptate, e un risc foare mare de accidentare. Acele invartituri de mana se numesc MUSCLE UPS, daca reusesti sa faci 15 crede-ma din parea mea ai tot respectu! Iar acele ondulari de coloana sunt tractiuni cardio, ideea e sa faci cat mai multe. Stai linistit alea sunt dor pentru cardio, pentru partea de "forta" atunci intervin tranctiunile normale. Iar acum sa-ti mai spun ceva, in viata la absolut ce faci si folosesti muschii ii folosesti in sistem nu folosesti dor biceps sau dor triceps. In momentul in care cari de ex. un sac de ciment atunci folosesti tot picioru umeri maini spate piept, tu daca le lucrezi pe rand ele nu-s obisnuite sa lucrez in echipa daca nu-s obisnuite sa lucrez in echipa nu dai ...2004 - 2006 + Vezi răspunsul întreg

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru JohnnyBi):

Iarta-ma pe greselile de ortografie big grin m-am cam pasionat un pic laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru RaulRau9):

De*

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru RaulRau9):

De

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru JohnnyBi):

Dragu meu rahatzel! Ce vezi tu pe YouTube ii nimic din ce înseamnă crossfit. Un antrenament de crossfit înseamnă un bootcamp de minim 1 luna cu cicluri bine puse la punct si calculate. Cât timp nu ai experimentat(1luna+) asa ceva nu comenta + acele "tracțiuni" nu-s tracțiuni si nu se onduleaza din coloana si e o explozie din brate, doar picioarele se Mișca. Da este risc de accidentare, no pain no gain. Si antrenamentul de la powerlifting, stromgman, climbers, bodybuilding, etc. E puțin diferit. Cel de la crossfit îți solicita mai mult condiție fizica (rezistența) decât forța. Si in al doilea rând. Făcând 10h+ cardio ajungi ca Maratoniștii, Îți distrugi Mușchii, de ce ai face asa ceva? Si nu te mai lua de alții fără sa știi anumite lucruri despre ei. Da endomorfii sunt mai solizi. Dar 23% grăsime la un endomorf cum e el (raport-înălțime si greutate) e destul de ok. Adică endomorful Dragu meu porc (tu esti porcul aici nu raulrau9...) pune ușor masa musculară si grăsime. Dar toți Halterofilii aproape sunt endomorfi. Mari, nu neaparat grași. 23% pentru un om de 18 endomorf nu-i rău deloc. Se poate si mai bine pe la 16 % deja e foarte ok. Dar gândește ca el n-are bila fraiere, si de aia are metabolism mai lent + endomorf. Face sport, tu zici ca e sedentar. Într-adevăr nu se poate schimba tipul somatic. Dar poți deveni un om reprezentativ pentru acest tip. Raulrau9 te rog nu mai baga in seama, Handicapații care n-au ce face numai sa dea din gura in fata calculatorului si sa se dea mari cu teoria, pe cand la sport in sine sunt vai si amar. Si eu fac crossfit si e foarte tare, ține-te de lucru si de detoxifiere si Țineți nutritivă in continuare, cât timp spune un expert da e buna e ok. Cel mai important lucru e răbdarea in 3 ani ar trebui sa nu-ți mai pese ca esti endomorf ci să-ți pui întrebarea: acum ca am masa multă si definita, Sa m-a bag pe întreținere sau sa mai cresc? Pana atunci nu baga in seama hateri gelosi!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru IIOverII):

Vezi la limbaj ca nu culegem capsune pe acelasi camp. eu spre deosebire de tine am cursuri de specialitate in domeniul sportului sa imi bazez vorbele. singurul lucru distrus de 10h de cardio e capul tau ala sec. cat timp scopul lui e sa arda grasimea, 10h cardio sunt bune pe saptamana.

nu stau sa ma cert cu un copil atat de agramat si de prost ca tine. nu mai da alte posturi ca le dai degeaba. cam la fel ca prezenta ta pe acest pamant. degeaba

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru RaulRau9):

Daca stau sa ma uit 1 ora pe youtube la toti care fac crossfit ma asa pe mine de ras. 95% sunt pe langa, restul chiar sunt profesionisti. prefer sa raman la powerliftingul cel de toate zilele. oricum nu fac performanta, si cat fac din pasiune este suficient. mai ales ca am probleme gen operatii la coloana si genunchi, un umar fisurat si nu pot face varietati mari de miscari. raman la putinul meu facut sigur.

eu nu zic ca e un sport de tot rahatul. fiecare sport cu partea sa frumoasa. doar ca este mediatizat pe youtube ca ultima cizma si in peste 15 sali unde am fost eu nicaieri nu se facea...si instructorii la fiecare sala luau in deradere chestia asta. daca fac 15 invartituri pe bara? fac 20 de tractiuni normale, fiecare repetare in 5 secunde. daca ma chinui cred ca fac si 60 de belituri de ondulari laughing. eu zic ideea este sa faci cat mai corect, nu cat mai multe. mai ales ca ai o greutate, incheieturile tale sunt problematice. adica nu te chinui sa faci cum fac altii cu o greutate mai mica. nu te suprasolicita. stiu ca vrei sa slabesti, dar fa-o incet. tu la greutatea aia ai foarte multa presiune pusa pe genunchi si umeri, si sunt firave.

de slabit vei slabi. trebuie doar sa iti faci un plan nutritional sa te mentii intr-un regim hipocaloric, adaugi cardio dupa antrenamente si aia e. daca au slabit femei dupa nastere pe aceeasi idee, ce probleme ar fi?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru JohnnyBi):

Tu ai început cu limbaj dur eu ți-am răspuns la fel. Si te rog spune-i acestui om ce trăiește pe degeaba. Ce studii de specialitate ai? Ai umf de dieta si Nutriție? Si dacă aveai, cum ți-ai permis m-a **** proasta sa dai un verdict, cai porc, cai sedentar, ca crossfit-ul e rahat, fără ca sa ai informații concrete despre acest caz? Dacă o faci, făo cum trebuie, diplomat, cumsecade si doar ce tine de tine. Tipul nu-i gras cum arată aia de la televizor... Ci are masa musculară. Ai n-am scris acest post pe pentru tine, ca nu meriți ci pentru alți care vin si te cred, pe tine un fraier care sta la calculator se baga peste tot si vorbește nașpa, după care cere sa i se vorbească cu respect. Unu care se minte singur ca e cineva, un hater, dragi compatrioți va rog nu luați tot ce auziti, in primul rând cereri sfaturi de la persoane experte in Nutriție si sport, dacă acest individ avea pic de Scoala, is spunea frumos o Nutriție si ok 10 ore de cardio dacă așa vrea, na lăsam 10, Dar a început practic să-l jigneasca. Este un om de nimic. Va rog Cereti sfaturi de la cei care sunteți sigur că sunt in domeniu si/sau experimentate chiar voi unele sporturi, diete (supravegheat medical, câteva controale din cand in cand, iar la sport cu antrenor.) nu Ascultați tot ce zboară si ce mint unii laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru JohnnyBi):

Da is de acord fiecare cu sportul lui, dar depinde si de antrenor, in România nu prea se găsesc buni. Sunt putini, dar cei buni chiar se merita si nu te lăsa sa faci greșit stai liniștit, la antrenament pe asta se pune baza antrenorilor buni.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru IIOverII):

90% din copiii ce vin pe site-ul asta sunt slabanogi care o ard mereu "sunt ectomorf". de acolo obsesia asta de a nu crede orice slabanog care se crede ecto sau grasanii sedentari care se cred endo. la inaltimea si greutatea lui nu e neaparat gras, e masiv. nu are cum sa ii vina burta peste genunchi, e doar putin prea solid. eu iti garantez ca facuta o vizita la un nutritionist cu toate testele necesare o sa slabeasca de se crede ectomorf. am un curs facut de nutritie sportiva si fitness, dar de specialitate sunt avocat. am facut cursul din pasiune, nu obligatie. eu nu am vrut sa jignesc, este stilul meu de critica constructiva, observi la celelalte posturi. de obicei acest tip de critica functioneaza

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru JohnnyBi):

Ok sunt de acord, lăsam ofensarile. Sunt de acord cu tine. Oricum pe un site de acest gen nu se pot da niște verdicte clare... Dar bv ca ai făcut asa ceva din pasiune si sunt si oameni mai sensibili. De aceea prima data in aceste meseri trebuie sa cunoști omul. Oricum bravo pentru pasiunile tale, sunt niște lucruri ff bune pentru corp si minte, si sper sa nu ți suprare pe mine, dar si eu am fost un pic asfaltat de niște hateri, într-adevăr mult mai urat de cum ai spus tu, dar am fost pe cale sa renunț asa ca acum cand am văzut o situație asemănătoare am tendința să-mi pierd cumnatul, scuze laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru JohnnyBi):

Într-adevăr poate ca asa este, sunt de acord cu tine si imi cer scuze ca mi-am pierdut cumpatul, dar am fost si eu intr-o situație asemănătoare, doar ca eu sunt mezomorf si m-au asaltat niște hateri, mai duri ca tine si era pe cale sa renunț, iar acum cand am văzut acest caz m-am văzut pe mine acolo si am exagerat un pic, scuze (dacă mai pare unul scuze de 2x post, dar nu stiu ce are de nu-mi apare)

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru JohnnyBi):

Tu nu intelegi o chesti, eu nu-mi bat capu cu slabitu, de slabit slabesc. Intrebarea mea a fost daca POT SA MA CONTUREZ MAI BINE FIIND ENDOMORF FARA PROTEINE. in al 2-lea rand daca tu nu poti asta nu inseamna ca ceea ce alti pot face e un rahat. In al 3-lea rand, daca tu imi zici mie ca la 95 de kg imi distrug incheieturile si genunchi ATUNNCI zi-mi te rog aia care au 115kg (ca dor daca susti ca ai scoli in spate trebuie sa stii ca tesutu muscular ii mai greu decat tesutul adipos] dc ei nu-s distrug genunchi si incheieturile. Sunt pozitii care protejaza anumite zone, de aia ii pus antrenoru, ca el vede ce tu nu vezi ca sa te corecteze. Plus, eu cred ca tu nu stii ce-i acela ectomorf mezomorf si endomorf. Tu ai spus ca ma cred ectomorf. Frate ectomorful cu endomorful sunt total da total diferiti! Ectomorful ii omu scurt in umeri slab "piele si os" mic care isi dezvolta musculatura in spre partea de definire foarte repede. Mezomorful este tipul atletic tipul de om care poare arata bine si fara antrenament tipul de om care are "tot tacamu" si masa musculara si usurinta in spre definire, este recunoscut dupa umeri lati si talia subtire. Iar acum ENDOMORFUL este genul de om solid/gras care are tesutul adipos ridicat care se ingrase repede dar pune relativ usor masa musculara. lui nu ii este asa de usor sa se defineasca ca si ectomorful si mezomorful, pe planul "modelarea corpului" o duce prost de tot iar pe partea power ia nota A. Susti ca ai curs, ar trebui sa stii asta si sa nu incurci ectomorful cu endomorful

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru RaulRau9):

"POT SA MA CONTUREZ MAI BINE FIIND ENDOMORF FARA PROTEINE"

fara proteine?

Adica vrei sa stai nemancat? O sa ajungi la spital.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Ma refeream la suplimenti [eu asa zis "proteine"] dor cu proteina din mancare si nu in cantitati foarte mari, dupa cum ti-am spus nu toata lumea isi permite sa manance 1kg de carne pe zi

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru RaulRau9):

Pai si la suplimentele fara proteine tot proteine le zici? Chiar daca au ZERO proteine?

Si pe langa carne, sunt si alte surse de proteine ( branza are mai multe decat carnea, migdale, nuci, linte, naut, mazare, fasole, fulgi de ovaz, etc.)

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Da, dar legumele si migdalele, valoarea proteine este mult mai mica ca valoarea proteinei care vine din carne

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru RaulRau9):

Total fals. Se spune asta pentru ca nu au profil complet de aminoacizi, dar combinand diferite tipuri de proteine vegetale, obtii toti aminoacizii.

Sunt oameni cu 50 in brat si cu patratele la 100 kg care nu mananca DELOC carne, cum ar fi Anghel Cristian Andrei :

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10368244_667526883295485_439272003912391195_n.jpg

E vegetarian.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Si care-s tipurile alea?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru RaulRau9):

Mananca variat si-ti asiguri tot ce trebuie.

Daca vrei sa vezi exact tipurile, trebuie sa te uiti la ce aminoacizi contine fiecare tip de proteina.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează