anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

recent m-am hotarat sa ma apuc de sala, si in ciuda faptului ca sunt incepator, eu iau creatina pura, cineva mia spus ca nu este bine sa iau suplimente pt ca ma afecteaza la rinichi, este adevarat? si as mai vrea niste efecte secundare ale creatinei. PS(Am auzit ca efectele creatinei nu persista, dupa ce intrerupi administrarea de creatina muschii revin la marimea initiala) FUNDA celui mai bun raspuns

19 răspunsuri:
| OldSoul a răspuns:

Daca iei doza recomandata nu e o problema, dar daca o iei fara masura s-ar putea sa apara si probleme, oricum dupa ce renunti la creatina mai mult ca sigur masa musculara va scade inapoi.

| Cosmin86 a răspuns (pentru OldSoul):

"mai mult ca sigur masa musculara va scade inapoi" -> mai mult ca sigur ar trebui sa te documentezi mai mult inainte sa spui asa ceva.

| OldSoul a răspuns (pentru Cosmin86):

Bine bai sportivule, ia renunta tu la creatina si sala 2-3 luni si mai vorbim noi dupa...

| Cosmin86 a răspuns (pentru OldSoul):

Am renuntat de ani buni si tot 42 am in brat ( dupa ce am folosit cam 2 ani ).

Nu sunt un copil mic care a mers si el 3 luni la sala si isi da cu parerea... imi dau cu parerea DOAR in domenii unde am cel putin 6 ani experienta.

| RobertMoon a răspuns:

Creatina nu are efecte adverse poate doar o balinare, dar nici măcar asta e foarte sigura cine ti-a spus nu era bine informat, eu cunosc tot ce înseamnă suplimente, steroizi etc. Iar despre creatina iti spun sa nu iei mai mult de 7g pe zi deoarece corpul tau are nevoie in jurul a 5 g de creatina când iti administrezi, si recomand creatina micronizata, nu recomand monohidrata. Când iei creatină trebuie sa bei si apa destul de multa, instructorul de la sala mea ia creatina de un an zilnic si nu are pietre la rinichi, pot spune ca apa carbogazoasa e mai dăunătoare pt.rinichi decât creatina.

| Xpressurself a răspuns:

O alimetatie corespunzatoare si sa incepi cu putin la sala plus ce este mai important, perseverenta. nu stiu daca te ajuta sau nu dar cred ca un efect secundar al creatinei, ca si alti suplimenti, este agitatia ce survine. ia daca vrei insa daca ai un stil de viata intelectual si iei creatina vei observa ca iti scade randamentul la unele activitati zilnice in detrimentul altora. totul este sa observi efectele pe care le are un supliment si sa ai puterea sa renunti daca iti aduce dezavantaje.
eu zic ca este mai bine sa inveti putin despre compatibilitatea alimentelor, cauta pe net, astfel urmarint sa o iei treptat si cum spuneam cu perseverenta.
este mai important sa mergi de doua ori pe saptamana la sala si sa ai o activitate adecvata decat sa tragi tare pana cand se termina creatina si apoi sa renunti urmand sa incepi iar peste o jumatate de an.

| Xpressurself a răspuns:

Pot exista efecte secundare pe care in mod normal nu le observi decat atunci cand apare o criza. superexcitabilitatea nervoasa, agitatia fizica, cea mentala sau ambele, preocupari excesive su inclinatii sexuale ducand la epuizare sexuala ca urmare a ejacularii exagerate si multe altele pe care multi nu le observa ba chiar ii trag si pe altii dupa ei.
nu zic sa nu iei, ia dar cu cap, analizeaza atent ce schimbari apar si daca iti sunt favorabile sau nu.

| Cosmin86 a răspuns (pentru Xpressurself):

Agitatie fizica de la creatina? inclinatii sexuale? WTF?

Tu stii despre ce vorbesti? De unde naiba ai luat asemenea informatii?

| Xpressurself a răspuns (pentru Cosmin86):

Ba tu ori esti prost ori te prefaci. ti-am spus ca pot sa apara aceste efecte. crapa creatina cata incape in tine si observa habauc ce esti daca are sau nu vreun astfel de efect. nesimtit prost crescut.
creatina ca supliment elibereaza energie. fiecare organism reactioneaza in felul sau. posibil sa ai prea multa energie si sa nu stii ce sa faci eu ea, asa cum fac multi ca tine merg acasa si isi dau in cap uitandu-se la filme de genul ca atat stiti.

Efecte adverse posibile

Cele mai comune efecte secundare ale creatinei include diareea, crampe musculare, ameteala si dureri de stomac. Daca iti imparti doza pe parcursul zilei si nu iei toata cantitatea in acelasi timp, scad sansele de a fi afectat de acele simptome negative. Deoarece creatina transporta apa in tesutul muscular, este posibil sa te deshidratezi daca nu bei suficiente lichide in timp ce administrezi acest supliment. Dintre efectele secundare mai grave, trebuie mentionate probleme la nivelul rinichilor, ficatului sau inimii, care apar in urma utilizarii unor cantitati foarte mari de creatina.

| justadream94 a răspuns:

Intradeva dupa ce nu mai iei creatina de ''dezumflii''..nu cred ca se merita sa iei..iei degeba. teoretic nu prea are efecte adverse dar eu zic sa incerci proteinele...

| Cosmin86 a răspuns (pentru justadream94):

Serios? Si eu DE CE nu m-am "dezumflat" la cativa ani, dupa ce am folosit 2 ani fara pauza?

Nu mai vorbi ca auzi pe altii COMPLET IDIOTI c isi dau cu parerea.

| justadream94 a răspuns (pentru Cosmin86):

Depinde si cat ai folosit, de ce proteine ai mai lua pe langa.sau de cata sala ai facut si de cat ai tras de tine..nu vorbesc din auzite, vorbesc din cazuri concrete

| Cosmin86 a răspuns (pentru justadream94):

Pai creatina oricum consumi zilnic, ca se gaseste in carne ( daca nu esti vegetarian ).

Deci si cand nu mai iei suplimente, tot iei creatina cand mananci friptura sau peste.

| justadream94 a răspuns (pentru Cosmin86):

Da si proteinele la fel..acum creatina pe care o iei cumparata e in cantitati mult mai mari fata de ce iei tu din alimente, ca si proteinele de altfel.

asta nu inseamna ca doar din alimentati obtii aceleasi rezultate in la fel de putin timp

| Cosmin86 a răspuns (pentru justadream94):

Depinde, acolo se recomanda 5 grame de creatina / zi.

Eu mananc 1-2 kg de carne pe zi, deci tot cam atat vine happy

| justadream94 a răspuns (pentru Cosmin86):

Presupun ca faci si ceva sport. 1-2 kilograme de carne pe zi este destul de mult..si nu sunt multi cei care mananca asa

si la asemeanea masa nu e de mirare ca nu a dat inapoi masa musculara.

| Cosmin86 a răspuns (pentru justadream94):

Da, fac skandenberg competitional + sala de multi ani.

| Madalin01 a răspuns:

Sunt persoane care au ramas la fel dupa ce nu au mai luat creatina, iar creatina este un supliment recomandat chiar daca nu faci sport asa ca nu iti fa griji, doar ai grija ce iei

| agent477 a răspuns:

Creatina retine pe perioada in care o iei apa in muschi, dar nu foarte mult. dupa ce nu o mai iei, pe o perioada de cateva luni se dizolva.
Am auzit si eu tot felul despre creatina, dar dupa un scurt research am observat ca dupa o multitudine de teste nu exista efecte secundare.totul cu masura.