|

Salutare, am 2 intrebari:

: 1 shake-ul cu proteine il beau inainte de sala sau dupa sala? Sau și inainte si dupa.

: 2 cand fac shake-ul am voie sa combin prafurile? Ex: creatina + proteine + BCAA toate intr-un shake?

Mersii frumos!

9 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Salut!
In primul rand, nu recomand consumul a asa ceva...
In al doilea rand, muschii au nevoie de proteine dupa ce au fost supusi stresului(dupa microfisuri, evident), deci recomandat este sa consumi proteinele ce pot fi asimilate rapid(cum ar fi laptele) dupa antrenament, iar inainte de antrenament ceva ce-ti ofera energie.
Nu recomand sa mananci sau sa bei ceva cu volum maricel(0.5l sau mai mare) inainte de antrenamentul de forta pentru ca risti sa dai la rațe.hee hee

| a răspuns (pentru DanyTheNovice):

Numai prostii ai spus acolo, iar desteptul asta ti-a dat funda. Asa se intampla de obicei. De asta nu progresam.
Nici nu ma mai obosesc sa-i explic, il las sa-si foloseasca majoritatea proteinelor dupa antrenament pentru a fi transformate in carbohidrati apoi sa intrebe mirat de ce nu creste laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru aXy99):

Salut!
Este ceea ce am inteles de la nutritionist, am sa mai intreb alti specialisti, poate am nimerit la nutritionistul gresit desi nu cred.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru DanyTheNovice):

In primul rand laptele nu se absoarbe rapid, chiar ingreuneaza absorbtia altor proteine. In al doilea rand, dupa antrenament ai nevoie in principal de carbohidrati, daca vei consuma numai proteine, majoritatea lor se vor transforma in glicogen, ceea ce este o risipa, deoarece carbohidratii sunt usor de obtinut. Si proteine, nu zic nu, dar nu asta e principalul. In al 3-lea rand, nu e indicat sa mananci cu 2-3 ore inainte de antrenament, in functie de ce ai mancat inainte (si mai important, CAT), nu are importanta daca e lichid sau solid. Si in ultimul rand, suplimentele nu sunt rele, doar completeaza un mod de viata sanatos. Sau asa ar trebui sa fie. Poate omul mananca 130g de proteine din mancare si 30g din supliment, nu e o problema, nu il afecteaza cu nimic. Aaa, ca isi baga BCAA praf in praful cu proteine care are deja o gramada de BCAA, ceea ce e o prostie si o risipa, e alta treaba, dar nu ii vor face rau.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru aXy99):

Da, am sa mai ma documentez, desi sunt sigur ca ceea ce am spus este corect.
Suplimentele acelea, prafurile, pastilele, injectiile(desi astea nu cred ca pot fi numite suplimente thinking ) nu sunt recomandate de nici un nutritionist cu diploma pentru ca sunt mai multi factori care intervin si nu-ti pot garanta o crestere sanatoasa sau un corp sanatos.
Apropo, cred ca faci greseala de a confunda consuul de lapte dupa antrenament cu consumul de lapte cu cereale. Eu am dat un exemplu, nu cred ca oricine isi permite sa bea lapte de vaca proaspat fiert dupa antrenament, este foarte bun si proteinele din el sunt asimilate foarte rapid. Daca combini, insa, alimentele bogate in proteine animale cu legume amidonoase(ex: lapte cu cereale) proteinele vor fi asimilate mult mai greu, asta da, este corect.
Eu nu stiu cuvinte pompoase sau stiintifice pentru a parea credibil, insa ce stiu este corect, vorbeste cu nutritionisti mai bine, asa am sa fac si eu pentru a intelege mai bine pentru ca poate eu sunt cel ce greseste, desi nu cred.
Succes!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru DanyTheNovice):

Nutritionistii cu care te-ai consultat aveau diploma in urma unui curs de cateva ore la care s-au dus sau nu?
Nu confund cu nimic, laptele nu se absoarbe rapid. Moderat, nu rapid. Nu stiu ce cauta injectiile la suplimente, e clar ca nu stii ce vorbesti, mai ales la cum te exprimi. Praf este si faina, pastilele pot fi vitamine, "injectiile" pot fi cu glucoza. Nu inseamna ca sunt daunatoare. Ia spune-mi si mie cativa din aia MUUULTI factori care intervin si nu iti pot garanta o crestere sanatoasa. Nu mai face afirmatii fara argumente, te rog!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru DanyTheNovice):

Vrei sa spui zerul din lapte. Proteina din lapte se imparte in zer (20%) cu absorbtie rapida si cazeina (80%) cu absorbtie lenta.

Daca bei lapte simplu, se absoarbe lent, daca vrei rapid iti iei proteina din zer la cutie (supliment), care sa aiba DOAR proteina din zer, fara cazeina.

p.s.: Cristian Margarit, un nutritionist recunoscut (aproape 20 de ani in domeniu, apare al TV, organizeaza evenimente, l-a antrenament pe Benny pentru luptele de la Glory din america, etc.) recomanda suplimentele, are propriul magazin. Si sunt multi nutritonisti care recomanda.

REPET: vorbim de nutritionisti adevarati, nu de cei care au facut un curs de cateva ore si se cred "nutritionisti", eventual si-au facut si un blog si mama ce nutrionisti experimentati sunt.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
8 răspunsuri:
| a răspuns:

Pai dupa parerea mea spun asa. Sunt unele proteine care trebuiesc luate inainte pentru a dezvolta si a nu obosii usor. Si altele dupa ce termini deoarece sa iti relaxeze muschii si sa arda mai multe calorii. Trebuie sa intrebi de unde le-ai achizitionat daca vrei sa le iei intr-un mod corect.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru ionutene17):

Nu sunt "unele proteine" si "altele proteine", exista doar PROTEINE, punct. Tu la orice supliment spui "proteine"?

Nu mai confunda "proteine" cu "suplimente".

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează