| Theo94 a întrebat:

Am vazut pe net ca multi spun ca Star Wars este mai mult science fantasy sau fantezie in spatiu decat sf.

Cat de adevarat e?

https://www.quora.com/Why-is-Star-Wars-fantasy-and-not-s cience-fiction

Este fantezie deoarece nu își bazează povestea pe ceea ce știm la ora actuala despre Univers, cladind posibile teorii pe realitatea cunoscuta, ci efectiv violează legile fizicii și certitudini științifice.

O fantezie transgresează vădit realitatea.
Un film SF încearcă să se mentina relevant din punct de vedere stiintific, cu eventuale mici scăpări de dragul scenografiei.

| RoCkKiD a răspuns:

Daca nu ar fi avut elemente gen forta si conceptul ala de "cel ales" puteai sa zici ca e pe partea de science pentru ca robotii, sabiile laser si navele spatiale sunt plauzibile.

Doar parte cu "forta" e destul sa-l faca SF.

| Celcestietot a răspuns:

La momentul de fata este SF, dar in viitor va fi realitatea (asta daca nu vine WW3, ceea ce este imposibil).

| Dorotheea21 a răspuns:

Fara sa citesc quora iti raspund ca este asa pentru ca este construit ca un basm.
Ai o printesa si o infruntare dintre bine si rau care se putea desfasura in orice epoca daca dai deoparte tehnica in care au invesmantat povestea. Este o poveste la fel de valabila si in evul mediu, si peste trei mii de ani. happy

| Celcestietot a răspuns (pentru Dorotheea21):

Nu neaparat. Este imposibil sa avem acea tehnologie sau sa dam de civilizatii de pe alte planete? Nu, nu este.

| Dorotheea21 a răspuns (pentru Celcestietot):

Eu ma refeream la firul epic si la cum este construit filmul.
Am modificat raspunsul, o sa apara in curand, mai dezvoltat.

| Celcestietot a răspuns (pentru Dorotheea21):

Ok, am vazut.

,, Ai o printesa si o infruntare dintre bine si rau care se putea desfasura in orice epoca daca dai deoparte tehnica in care au invesmantat povestea. '' -> sunt de acord, dar pana la datul tehnicii la o parte happy. Episoadele incep asa :,, A long time ago, in a galaxy far, far away...'', iar acest mesaj ne-ar putea spune un eveniment din trecut. De exemplu, un fel de capsula a timpului gasita de catre oamenii din ziua de astazi, care contine informatii istorice cu privire la niste evenimente intamplate, evenimente care s-au petrecut in alta galaxie, lume etc.