| Meme10Memu a întrebat:

Cand prevăd oamenii de stiinta ca va fi marea evadare a omului de pe planeta Pamant? Evadarea va fi sub forma de organism uman gata format sau sub forma de celule umane de reproducere cu fecundare la caderea pe o planeta locuibila din univers?

| RoCkKiD a răspuns:

Pai Space X planuieste sa trimita o misiune pe marte pana in 2030. Nu cred ca va fi asa repede, dar pana prin 2050 imi imaginez ca vom vedea primele misiuni care vor parasi pamantul.

Momentan, problema majora e ca toate planetele similare cu pamantul din galaxie sunt la distante extrem de mari de noi si momentan nu avme tehnologia de propulsie necesara incat sa ajungem acolo in timp util.
Ar mai fi varainta de teraformare, prin care incercams a facem o planeta similara cu pamantul, dar asta implica niste preconditii si cu tehnologia actuala ar dura mii de ani sa teraformezi o planeta.

Cat despre sugestia ta, nu stiu din ce film SF ai luat-o dar oamenii nu poti sa-i trimiti sub foram de celule care sa pice in solul unei planete si sa iti creasca un om. Trebuie sau sa-i tii in ceva incat sa nu imbatraneasca si sa doarma sau trimiti nava cu tot ce ai nevoie si ajunge acolo dupa 50 de gneeratii. Din pacate prima varianta nu mege pentru ca treba cu criogenizarea functioneaza doar in filme.

| Meme10Memu explică (pentru RoCkKiD):

E imaginatia mea. Nu din vreun film.

Se pot criogena celule umane si trimite intr-o sonda. La ajungerea pe planeta se activeaza un mecanism de dezghetare si fertilizare in vitro apoi un incubator unde sa se dezvolte embrionul. Totul sa fie monitorizat. Dupa 9 luni i se da bebelusului lapte printr-un sistem robotizat si prin niste camere și difuzoare este educat pana la 18 ani in timp ce poate vedea prin geamul sondei planeta. Dupa 18 ani iese din sonda si se apuca sa cultive. Poate avea un insotitor adica sa fie pereche sau mai multi.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Meme10Memu):

In primul rand ar trebui sa trimiti mult mai multi...gen enorm mai multi pentru ca doar in biblie din 2 oameni scoti 7 miliarde, e un motiv pentru care incestul este ilegal.

In al doilea rand, celulele sexuale poti sa le tii inghetate cu tehnologia actuala maxim cativa zeci de ani. Chiar daca dezvolti tehnologia asta si le poti tine inghetate la infinit, celulele ar calatori sprin spatiu unde sunt mult mai multe radiatii decat pe pamant, daca ai o calatorie de 4-500 de ani ani e posibil ca pana la destinatie ADN-ul sa fie atat de denaturat incat celulele sa nu mai fie viabile.

In al treilea rand, chiar daca treci peste acest mic hop, ai nevoie de roboti si tehnologii care sa faca inseminarea in vitro, sa implanteze embrionul intr-o placenta artificiala si sa il tina in conditii optime pana trec cele 9 luni. De aici incepe partea grea pentru ca trebuie sa ai roboti si programe care sa interactioneze cu copii ca niste parinti, sa ii invete (toate diciplinele dezvoltate de umanitate pana in punctul in care i-ai trimis), sa ii motiveze sa invete (nu stiu cat de usor crezi ca e sa faci un copil sa invete). Acei roboti trebuie sa stie toate comportamentele culturale umane si sa fir niste adevarate inteligente artificiale..chestie care e mult mai SF decat crezi.

In plus, ai nevoie sa ii trimiti impreuna cu niste baze de date care contin toate cunostintele umanitatii, si nu cred ca ai idee cat amar de cunsotinte e asta. Ai envoie sa ai roboti medicali, pentru mancare si absolut orice vezi in jurul tau.

Tu nu cred ca iti imaginezi ce presupune tot procesul asta si ce sansa mica de succes are.

| Meme10Memu explică (pentru RoCkKiD):

Partea cu incestul. Incestul e din motive genetice si apoi morale. Cu cat specia umana s-a indepartat mai mult de originea ei si s-a afundat mai mult in pacat cu atat incestul e mai periculos. Dumnezeu, creatorul omului stie cel mai bine de ce a dat si de ce cand a dat legi omului spre binele lui. Vorbesc de omul despre care Dumnezeu considera ca mai e recuperabil spre a fi salvat de la moartea vesnica.

Cu cat astronomii cunosc mai bine universul cu atat isi dau seama ca in universul din ce in ce mai indepartat conditiile, pentru existenta vietii biologice, sunt din ce in ce mai neprielnice: galaxii care se ciocnesc, gauri negre care se ciocnesc, stele care explodeaza, etc.

Deci e imposibil sa existe viata biologica in afara de planeta Pamant in tot universul material.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Meme10Memu):

Lasa ca explicatia teologica e ca genetica a venit ca si consecinta a pacatului stramosesc, de aia din 2 oameni au rezultat 7 miliarde, argument care nu are sens decat cu mult credinta oarba.

Cat despre univers, galaxiile care se cicnesc sunt in mare parte irelevanet pentru planete, saracele galaxii sunt atat de intinse si rare incat prin ciocnire extrem de putine corpuri ceresti chiar ajung sa se intalneasca. O sa ne ciocnim si noi cu adromeda la un moment dat si in afara de un cer instelat superb nu prea o sa ne intereseze.
Gaurile negre care se cicnesc si stelele care explodeaza sunt evenimente foarte intense din punct de vedere energetic, dar raportat la marimea universului e ca si cum te-ar interesa pe tine ca e nu stiu ce furtuna pe Jupiter, nici o nu sa o simti si o sa afli de eveniment la mult timp dupa ce s-a intamplat.

Universul nu este deloc neprielnic, avem sute de planete descoperite doar in galaxia noastra (si sunt vreo 100 de miliarde de galaxii in univers) care ar putea sustine viata si mult mai multe prin galaxiile in care ne-am uitat. In plus stim cum sa facem anumite planete sa fie similare cu pamantul. Singura problema e ca in acest moment nu avem tehnologia necesara sa ajungema colo in timp util sau sa le transformam intr-un timp decent.

Abia astept teoriile teologice din momentul in care o sa gasim viata pe alte planete, era un articol pe ceva site ortodox autohton care zice ca extraterestrii sunt de fapt ingeri, sunt curios ce o sa fie animalele de le-om gasi pe acolo.

| RAY a răspuns (pentru Meme10Memu):

Sa intelegem ca tu doar faci propaganda atat

| doctorandus a răspuns:

Deocamdata nu exista tehnologie pentru a popula alte planete. Dar nu stim niciodata ce se va mai descoperi pe viitor.

| Celcestietot a răspuns:

Nu o să fie.

| Andrei200202 a răspuns:

Deocamdată nu am gasit o planetă asa de propice ca pământul, si cand vom gasi probabil va fi la o distanță atat de mare incat nu va fi posibil sa ajungem acolo vreodata, dar cine stie, om trăi si om vedea