| UnderPressure a întrebat:

Cand s-a descoperit ca galaxia Andromeda va intra in coliziune cu Calea Lactee?

| Darkmagic a răspuns:

Vesto Slipher, cred ca in 1913 (in 1914 si-a publicat observatiile) cu un telescop de 24 de inch si o retea de difractie.
Atunci a observat deplasarea spre albastru, si a calculat o viteza de apropiere Andromeda - M.W. de 200 de mile/sec.

| Bizon95 a răspuns (pentru Darkmagic):

FALS cat cuprinde dude, si ti-am mai si dat "folositor si inteligent" din viteza, pana am vazut anul

pana in 1924 "universul" cunoscut era format dintr-o singura galaxie

abia atunci astronomul Hubble (NU telescopul numit dupa el) a dovedit in 1924 ca exista si alte galaxii in univers:

deci in 1914 NU avea cum unul care NU stia ca exista galaxia Andromeda sa determine ca o sa se ciocneasca cu galaxia noastra
iar in
nu scrie nimic de nici o ciocnire ci numai ca ala a studiat NEBULOASA Andromeda (NEBULOASA NU galaxie)

chiar nu imi explic CUM POTI SA BATI CAMPII IN HALUL ASTA?!?
ai nevoie sa te bagi in seama, sau ce?!?

raspunsul corect este aici:
intre 2002 si 2010 s-au facut observatii utilizand telescopul Hubble iar in 2012 au fost absolut siguri!

| Darkmagic a răspuns (pentru Bizon95):

Bizonule, da-mi voie sa ma doara-n cot de ce ai reusit tu sa gasesti cu Wikipedia.
Mai jos ai Encyclopaedica Britannica, (enciclopedie care mictioneaza pe Wikipedia):
"The static character of the universe was soon challenged. In 1912, at the Lowell Observatory in Arizona, American astronomer Vesto M. Slipher had begun to measure the radial velocities of spiral nebulae. The first spiral that Slipher examined was the Andromeda Nebula, which turned out to be blueshifted—that is, MOVING TOWARD the Milky Way—with a velocity of approach of 300 km (200 miles) per second, the greatest velocity ever measured for any celestial object up to that time."
Si mai jos, ai:
"A Biographical Memoir by William Graves Hoyt", pag 424, 425:
"To further resolve his doubts, Slipher spent another two
weeks painstakingly remeasuring his Andromeda plates and
found the mean velocity to be slightly higher. On February 3,
1913 he wrote Lowell that the Great Nebula in Andromeda
WAS APPROACHING THE EARTH at the then unheard-of speed of
300 km/sec, the value, incidentally, that is accepted today.
"It looks as if you had made a great discovery," Lowell replied, "Try some other spiral nebulae for confirmation.", iar pentru "other spiral nebulae", a gasit asta:
"In August 1914, at the American Astronomical Society's
seventeenth meeting at Evanston, Illinois, he could announce
radial velocities for fifteen spirals.
"In the great majority of
cases," he reported, "the nebula is receding; the largest velocities are all positive... The striking preponderance of the
positive sign indicates a general FLEEING FROM US or the Milky
Way..."
(cu caps ai ce conteaza)

Care e deci relevanta Bizonule, ca un ins a vazut ca SE APROPIE de noi cu viteza x "Nebuloasa" Andromeda, si nu "Galaxia" Andromeda?

Grupul Local se deplaseaza in mare viteza spre o chestie cu numele "Marele Magnet", o anomalie magnetica necunoscuta stiintei actuale.
Poate peste 10 ani Bizonule, Stiinta va rezolva enigma, si "Marele Magnet" de acum...o sa fie explicat si o sa se numeasca...: "Fenomenul Charlie".
ARE o relevanta in mintea ta ca Grupul Local se prabuseste spre "Marele Magnet", sau mai important este ca se prabuseste spre "Fenomenul Charlie"? laughing
Anii sunt cei pe care i-am scris eu, cuvintele sunt: "Andromeda [...] moving toward the Milky Way", (poate tu intelegi engleza altfel!) big grin, ia-ti deci tampenia de Wikipedia, si iesi!

| Bizon95 a răspuns (pentru Darkmagic):

în 22 Octombrie | UnderPressure a întrebat:
Cand s-a descoperit ca galaxia Andromeda va intra in coliziune cu Calea Lactee?

ce spui tu e foarte frumos, DAR, nu raspunde DELOC la intrebare, in intrebare e mentionata ****GALAXIA**** Andromeda si Calea Lactee, iar raspunsul tau spune NEBULOASA Andromeda, care se indreapta spre PAMANT, nu spre Calea Lactee

iar punctul meu NU tine de wikipedia, ci despre istoria cunostiintelor despre univers, ASTRONOMUL HUBBLE A DEMONSTRAT CA UNIVERSUL E MULT MAI MARE DECAT O GALAXIE, SI A FACUT ASTA 12 ANI MAI TARZIU decat ce a observat Andromeda Vesto M. Slipher al tau

LUCRU CARE FACE ***ABSOLUT*** IMPOSIBIL CA Vesto M. Slipher SA FI VORBIT DESPRE O GALAXIE

sorry ^^ tongue

| Simpatic a răspuns:

Iti bati capul cu prostii momentan, omul nu a ajuns nici pe luna si deja alienatii de la nasa cred ei ca stiu tainele Universului, care repet a mia oara este infinit! Pana nu vom avea o masinarie capabila sa se deplaseze cu viteze luminii prin spatiu nu vom sti mai mult de ce se vede pe telescoapele spatiale, adica mai nimic.
Daca nu dai cu smirghel nu vezi rugina de sub vopsea, tu vezi tot vopsea, cam asa este si cu telescoapele astea de miliarde si ce sunt ele capabile sa vada!

| LoveSleep a răspuns:

Imediat după ce au aflat că pământul e plat.

| UnderPressure explică (pentru LoveSleep):

Foarte bun raspuns!
Multumesc, mi-ai fost de folos!