| anonim_4396 a întrebat:

Ce este Universul?

| RAY a răspuns:

Universul este nimic si totusi este totul

| OnuOnulică a răspuns:

Bună
Universul reprezintă lumea în totalitatea ei, probabil că nemărginită în timp și spațiu, infinit de variată în ceea ce privește formele pe care le iau materia, energia și informația în procesul dezvoltării lor perpetue.

O seară faină!

| sublime89 a răspuns:

E tot ce exista. Nu prea poti da o alta explicatie.

| Exilee a răspuns:

Tot ceea ce poate fi observat - numit din acesta cauza si universul observabil.

| Rakanishuu a răspuns:

Uita-te pe cer.

| lovethesky a răspuns (pentru Rakanishuu):

Mie imi spui asta? laughing
Cred ca nu ma cunosti. big grin
Sunt astronom amator, nu ma laud, dar ti-am zis ca sa stiiwinking

| Rakanishuu a răspuns (pentru lovethesky):

Dar nu te-am intrebat. laughing)

| lovethesky a răspuns (pentru Rakanishuu):

smug No, daca zici tu! big grin

| Rakanishuu a răspuns (pentru lovethesky):

Daca tot zici ca esti astronom amator, de ce mai pui o intrebare fara sens, constient ca majoritatea raspunsurilor vor fi unele idioate?
Fa-ti o idee-n minte. O definitie concreta nu poate sa-ti dea nimeni. Nu s-a rasturnat carul cu oameni de stiinta pe TPU.

| lovethesky a răspuns (pentru Rakanishuu):

Bai... Eu stiu prea bine ce este Universul. Nu ma lua tu cu frustrarile tale de 2 lei!
Vreau doar sa aflu si parerea altora, ca doar na, traim intr-o tara democratica, intr-o tara in care putem sa ne exprimam liberi opiniile si ideile. loser

| MiHaiTzAAA1997 a răspuns (pentru Rakanishuu):

E gresita explicatia ta, nu numai "ce e pe cer" este universul, si noi suntem in asa zisul "univers".

| lovethesky a răspuns (pentru MiHaiTzAAA1997):

Suntem parte din acest Univers, dar nu constientizam asta! happy

| Rakanishuu a răspuns (pentru MiHaiTzAAA1997):

Stiu.
Voiam sa dau un raspuns sec.

| Rakanishuu a răspuns (pentru lovethesky):

De ce m-as frustra? laughing) Intrebarea ta e de 2 lei.

| lovethesky a răspuns (pentru Rakanishuu):

Daca intrebarea asta este de 2 lei, atunci ce sa mai cred despre tine, despre valoarea ta? loser

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns:

Universul nostru tridimensional (3D) este o membrană care pluteşte printr-un „univers vrac" care are patru dimensiuni spaţiale. Se spune ca universul nostru ar fi rezultat in urmai colapsului unei stele 4D foarte mari. Este una din multele teorii :

Sursa : http://www.descopera.ro/......-universul

| CartofiorDulce a răspuns:

Universul este totul, e nelimitat in timp si spatiu si este infinit de variat in ceea ce priveste formele luate de materie, energia si informatia in procesul dezvoltarii perpetua.

| Hinata1999 a răspuns:

In multe domenii se intalneste termenul "Univers", dar in fiecare din ele, cu un sens diferit. Chiar si in astronomie exista mai multe interpretari. Prima si cea mai simpla definitie pe care o dau astronomii ar fi: "Universul reprezinta tot ceea ce putem observa". Acesta ar fi Universul observabil, continand toate stelele si galaxiile, de la cele mai apropiate pana la cele mai indepartate, care pot fi detectate direct prin receptionarea radiatiilor pe care le emit.

Insa Universul observabil nu este nici pe departe precis delimitat. Dimensiunile sale sunt in continua crestere, pe masura ce progresul stiintei perfectioneaza instrumentele de lucru ale astronomului: telescoape, radiotelescoape, sateliti – observatoare astronomice, sonde spatiale, etc.
Intr-o alta definitie, Universul ar fi tot ceea ce este observabil plus tot ce ar mai putea exista. Acesta este Universul intreg, care formeaza mai mult obiectul unor studii matematice si filozofice, prin extrapolarea datelor ce sunt cunoscute de la Universul observabil.
Cea de-a treia definitie ar cuprinde partea Universului intreg care este descrisa de legile cunoscute ale fizicii. Acesta este Universul fizic, o usoara extensie a Universului observabil, el incluzand zone care nu pot fi observate direct, dar a caror prezenta se poate deduce prin efectele lor asupra unor entitati observabile.

Universul ar avea o vechime de cca 15 miliarde de ani dupa Stephen Hawking.
Universul are in compunerea sa materia vizibila (galaxii, stele, planete, asteroizi, praf) care reprezinta cca 10 % din masa totala a sa precum si materia intunecata si energia intunecata care ar reprezenta cca 90% din masa universului.

Universul fizic si cosmologia

Universul fizic este obiectul de studiu al cosmologiei. Una din principalele probleme la care cauta sa raspunda cosmologia este cea a delimitarii Universului: exista, oare, o limita? Sau Universul este infinit? Una din limitele Universului este cunoscuta: este cea impusa de instrumentele de observatii, cum ar fi, limita de observare a telescoapelor optice.
De fiecare data cand au fost detectate obiecte mai indepartate, cercul observatiilor se marea, si, implicit, se marea si Universul observabil.

Deocamdata noi nu am ajuns la ceea ce s-ar numi marginea Universului, cu toate ca puterea de a patrunde din ce in ce mai adanc in Univers creste continuu. In ce priveste obturarea obiectelor indepartate de praful cosmic, aceasta s-a dovedit foarte slaba, astfel ca, aparent, praful cosmic nu este chiar atat de dens incat sa stanjeneasca observatiile facute pana in prezent.

Dar mai exista o limita a cunoasterii Universului, cu o pondere mult mai mare. Este vorba de limita vitezelor. Ea este in legatura cu ideea Universului in expansiune, ceea ce inseamna ca toate obiectele din Univers se indeparteaza de noi cu viteze din ce in ce mai mari.
Intrucat singura posibilitate pe care o avem de a primi vesti de la aceste galaxii distante este detectarea lor prin lumina care o emit, inseamna ca o data ce nu o mai receptionam, nici galaxia nu mai exista pentru noi. Aceste semnale indepartate ne pot sosi doar pana in situatia critica in care o galaxie se indeparteaza de noi cu o viteza practic egala cu viteza luminii.

Limitele Universului observabil ar fi de 15 miliarde de ani-lumina, pentru ca la aceasta distanta galaxiile (quasarii) se deplaseaza cu 85-90% din viteza luminii, ceea ce inseamna ca ce-i dincolo de ei / ele nu putem fizic vedea (viteza luminii fiind de 300, 000 km pe secunda.)

Deci ce vedem cu telescoapele cele mai performante este orizontul universal sau cosmologic. Pentru noi, cel putin deocamdata, acolo se traseaza limitele Universului.

Autor: Matei Livia, editor www.descopera.org

| mihai22222 a răspuns:

Mare

| MiHaiTzAAA1997 a răspuns:

Pe scurt: totul.

| IuĿii a răspuns:

Universul reprezinta un ansamblu de materie si energie raspandit intr-un spatiu cosmic foarte intins si presupus infinit.Cuprinde totalitatea corpurilor cereti cunoscute in prezent:stele, planete, sateliti, comete, praf cosmic si asa mai departe.

| FrancyMary a răspuns:

UNIVÉRS =1. Lumea în totalitatea ei, ansamblul a tot ce există, exceptând, pentru cei credincioși, pe Dumnezeu creatorul. 2. Spațiul, cu pata dimensiuni (cele trei coordonate spațiale și timpul), ale cărui elemente sunt evenimentele. 3. Globul pământesc; partea populată a globului pământesc (împreună cu tot ce se află pe ei); locuitorii globului pământesc.