| Meme10Memu a întrebat:

Cum se armonizeaza cele doua idei "materie in continua transformare" si "legi fizice neschimbatoare"? Ar putea niste legi fizice sa fie neschimbatoare daca acestea ar fi scrise in materie care se transforma mereu?

| CostinAlamariu a răspuns:

Dovada ca materialismul e o idee idioata. Nu doar materie exista in realitate happy

| Ineys a răspuns:

Legile fizicii influenteaza. Materia e influentata.

| Meme10Memu explică (pentru Ineys):

Asa vorbea un om platit precum raposatul om de stiinta renumit Stephen Hawking:

Un comentator a scris: "O minte care emite teorii in functie de ce se vinde mai bine pe piata."

Alt comentator a scris: "Toata aceasta teorie cred ca vine de fapt din supararea lui pe Dumnezeu. Conditia sa fizica este pusa pe seama lui Dumnezeu, dar acest mod de negare a existentei lui Dumnezeu provine dintr-o frustrare si suparare interioara."

Altul a scris: "Mai frate tu habar nu ai ce vorbesti. Ca sa spui ca nu exista Dumnezeu, trebuie sa te duci sa cauti peste tot si daca nu gasesti sa vii sa spui ca Dumnezeu nu exista. Uita-te in lumea asta, utia-te la spatiul cosmic; tu traiesti pe pamant, dar cate planete si stele sunt in jurul tau...; asa ca mai intai du-te in spatiu si cauta fiecare planeta in parte si mai apoi in timp ce esti in spatiu, da-ti casca jos de pe cap si ai sa-L vezi pe Dumnezeu imediat."

Daca legile fizice s-ar schimba nu ar exista stiintele exacte precum matematica, fizica, etc.

Omul studiaza prezentul. Dar daca legile fizice nu ar fi mereu aceleasi omul nu ar putea deduce nimic din ce a fost in trecut si nu ar putea face nici o predictie despre viitor. Tot ce stie omul e ca legile fizice nu se schimba. Daca legile fizice s-ar schimba evolutia ca dezvoltare nu ar putea intra in discutie daramite sa se mai si intample.

Cineva ar putea spune ca "legile fizice" se schimba si ele in miliarde de miliarde de ani. Daca legile fizice s-ar schimba nu ar exista de fapt progres in cunoastere pentru ca ce stiam ieri stiintific azi nu mai e valabil cand ieri era cu miliarde de ani in urma.

Manualul de fizica exista pentru ca legile fizice sunt mereu aceleasi. Daca legile s-ar schimba nu am mai intelege nimic si nu ar putea exista autocunoasterea sau capacitatea de autoanaliza de retrospectiva a sinelui. Existenta acestei posibilitati de autocunoastere a sinelui e o dovada ca legile fizice sunt mereu aceleasi si nu doar intr-o fereastra, sa zicem, de miliarde de miliarde de ani.

In manualul de chimie se spune ca "totul se transforma, nimic nu se pierde".

Dar chiar "totul" se transforma? NU, pentru ca legile fizice care guverneaza transformarile materiei nu se schimba nu se transforma. Exemplu: in aceleasi conditii se intampla acelasi fel de eveniment.

"Materia nu e controlata de materie." Cauza materiei nu e materia. Cand un om duce o roaba pare ca roaba ( materia ) e influentata de om care e materie. Pare ca se contrazice. Dar comparand totul in ansamblu la nivel absolut materia nu e controlata de materie. Asta studiez eu de trei ani de zile. Pentru multi sau unii pare ceva nesemnificativ sau aiurea ce fac insa e esential sa intelegem natura materiei si sa nu luam totul de a gata de la oamenii de stiinta pentru ca si ei pot face omisiuni si greseli in afirmatiile lor. Avem si noi creier si nu doar ei.