| sabin89 a întrebat:

De ce nu se putea explica fenomenul fotoelectric în varianta în care lumina se propagă doar ca o undă?

Back.
Intrebare:
Vrei un raspuns scurt, sau unul pe 3-4 pagini?
Long story short, modelul ondulatoriu (energia are o distributie continua) violeaza cele patru Legi ale efectului fotoelectric, in timp ce interpretarea cuantica prin ipoteza Planck si formula lui Einstein le impaca.
Daca nu esti familiarizat cu cele patru legi si cu felul in care modelul ondulatoriu le contrazice pot explica cum o face, dar imi va lua extrem de mult timp.

Ideea centrala era ca electronii acumuleaza energie de la radiatia electromagnetica. Cand energia acumulata depaseste un anumit prag electronii parasesc atomul.

Daca fuxul radiatiei electromagnetice creste te-ai astepta ca timpul necesar producerii efectului fotoelectric sa scada, iar energia cinetica a electronilor expulzati sa creasca.
Iar daca fluxul radiatiei electromagnetice scade, ar fi normal ca perioada de timp necesara producerii efectului fotoelectric sa creasca. E nevoie de mai mult timp pentru ca electronii sa acumuleze aceeasi energie, din moment ce fluxul luminos a fost redus.

Predictii ce s-au dovedit a fi neadevarate.
Explicatia este ca energia radiatiei electromagnetice nu este transferata continuu electronului, ci discret, prin intermediul unor cuante de energie denumite si "fotoni".

Este irelevant cat de multi fotoni bombardeaza electronmul daca nici un foton nu are energia necesara expulzarii electronului.

| sabin89 explică:

Inventarea mecanicii cuantice a fost o consecinţă a faptului că nu se putea explica efectul fotoelectric. Dar eu vreau să ştiu de ce nu se putea explica acest efectt fără mecanică cuantică, admiţând doar că lumina este o undă; aşa cum teoria explica foarte uşor reflecţia, refracţia sau difracţia.

| Zuzu1991 a răspuns:

Pentru ca fizica cuantica nu exista... e doar o incercare de explicare a unor lucruri pe care suntem foarte departe de a le intelege, asa ca inventam o "stiinta" care se ocupa cu, chestii ilogice, de gen daca o observi e intr-un fel, daca nu, atunci e altfel
mi-ar place sa imi explice un savant chestia asta:
"de unde stie lumina ca e observata?!?"

| sabin89 explică (pentru Zuzu1991):

"de unde stie lumina ca e observata?!?" - N-ai auzit de inteligenţa materiei? happy

| Zuzu1991 a răspuns (pentru sabin89):

Nu, cati neuroni are? big grin

Cand vin de la job am sa iti raspund,... daca nu il primesti intretimp de la altcineva.

| sabin89 explică (pentru Darkmagic):

?

| sabin89 explică (pentru Darkmagic):

E suficient. Mersi. Sunt şi nu prea sunt familiarizat. Am dureri de cap şi numai când încerc să-mi explic noţiunea de "radiaţie", în general (electromagnetică). Explicaţia pe care o ştiu din cărţi este: Unde ale forţelor magnetice şi electrice care merg împreună prin spaţiu. Bine, dar ce merge de fapt? Cum poate ceva imaterial să se deplaseze? Se deplasează forţa. Păi ce e forţa? E ceva material? Nu. Şi eu am o forţă, în braţe. O pot expedia în satul vecin la aprox. 12 km? Pot să expediez o scrisoare, un pachet, dar nu o forţă. happy
Nu-mi lua în serios elucubraţiile. Spune şi tu: Doamne, iartă-l că nu ştie ce spune. happy

| Darkmagic a răspuns (pentru sabin89):

Eu ma asteptam sa gasesc cateva raspunsuri, macar de la aia care stau toata ziua cu Realismul, Ratiunea si Stiinta in gura...dar sunt foarte "ocupati" la Religie.
Aici se curenteaza in fizica de a XII-a. :|
Am sa caut pe net daca gasesc ceva in romana si iti urc aici.

edit: https://www.youtube.com/......tps?/watch
Spor la treaba.
A doua parte, modelul corpuscular trebuie sa fie in site, dupa ce vei apasa "afiseaza mai mult", dar acolo nu ma lasa sa intru, va securizati invatamantul online, ceva de groaza. :)

| Inferno a răspuns (pentru sabin89):

"Se deplasează forţa. "

Forta nu se deplaseaza, dar campul electric si cel magnetic da.
In Univers exista energie si materie. Iar materia se imparte in: substanta si camp.

| sabin89 explică (pentru Inferno):

Interesant. E de înţeles de ce sunt fascinaţi oamenii de ştiinţă de studiul acestor intimităţi ale materiei. Ai satisfacţii la fiecare descoperire, la fiecare înţelegere. Şi eşti motivat să nu te opreşti niciodată din studiu. Dacă ai câştigat astăzi o cunoaştere, vei dori să treci la pasul următor. Iar cunoaşterea pare a fi un sac fără fund, nu se întrezăreşte o limită în ceea ce o priveşte.
Spun toate astea, referindu-mă atât la răspunsul ăsta al tău, cât şi la cel anterior.

| Darkmagic a răspuns (pentru sabin89):

Back.
Intrebare:
Vrei un raspuns scurt, sau unul pe 3-4 pagini?