| pagliaci a întrebat:

De ce unele persoane nu simt nevoia să fie independente și stau până târziu în viață cu părinții?

66 răspunsuri:
| Liviu a răspuns:

Cazu de fata.Cazu meu, locuiesc intr-un orasel mic din teleorman.Lucrez ca paznic, nu am scoala multa(liceu fara bac)Locuiesc cu parinti, avem apartament cumparat, am salariu de 1350 lei. Spune-mi te rog, in orasu meu aici, unde ma pot duce eu sa traiesc cu salariu asta, si cu experienta mea care tinde spre 0 in alt domeniu.Cu scoala mea, si etc, sunt foarte multi in situatia mea? Spune-mi ce as putea sa fac la 28 de ani sa ma mut singur? Cum ma ajuta statu pe mine sa imi intemeiez o familie,cand toate sunt scumpe? Cum pot eu sa ma descurc singur,dintr-un salariu atat de mic,sa platesc toate alea, sa imi intretin masina, sa platesc o chirie, si sa imi ramana bani sa imi cumpar si eu de mancare, sa platesc utilitati, sa mai si ma imbrac.Bine,sa zicem ca ma mut in buc singur, chirie platesc, da? bun, masina nu o sa o pot lua, ca ma va costa f mult, deci fara masina.Asta inseamna ca trebuie sa imi gasesc de munca aparent aproape.Bun, experienta cum spuneam nu am, decat in paza.Sa spunem ca iau 2300 de lei in paza la buc.Din bania aia 10 mil se duc pe chirie + utilitati, da? booon, mai ramane 1300 de lei,care ii iau in orasu meu, si nu am bataie de cap, deci? Crezi ca nu am vrea toti sa fim independenti? Eu daca ma insor maine, imi da statu casa? pe vremea lu raposatu se oferea casa, loc de munca, bun sau rau, era de durata.Acum daca ma bag in banca, ma mananca cu ratele lor tampite si extrem de mari.Nu,nu ma plang, spun doar ca nu e asa usor cum pare.De aveam o scoala, de aveam o educatie elevata, si o pila mare, o facultate si ceva mai mult, normal ca aveam aspiratii mai multe.Imi admit vina pentru ca nu am invatat, si imi accept oarecum soarta, ca nu voi putea castiga grosu niciodata cu scoala care o am(doar daca fac smecherii ilegale, si nu sunt dispus)Deci, cine ma va judeca pentru ceea ce gandesc? accept orice parere in limita bunului simt cu argumente.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Liviu):

Fa un curs de meserii,
sudor 5000 lei
strungar - lacatus - 5000 lei
electrician - 5000 lei
instalator - 5000 lei

electrician si instalat pe cont propriu, evident, sudor si lacatus angajati la firme.

spala geamuri la persoane private, 20 lei geamul, 500 lei in 4 ore curatenie la case, faci 2 case pe zi, se poate fiscaliza venitul ca sa ai si beneficii sociale, un PFA si nu ai treaba, nu ai nevoie de contabil si taxele sunt rezonabile, la fel si deductibilitatea


iti dau cont sa-mi virezi taxa de consultanta pentru ca ti-am dat idei?

| Liviu a răspuns (pentru anonim_4396):

Da, pai in orasu meu, la meseriile care tu le-ai mentionat, e minim pe economie sau un mil in plus maxim 2.Intelegi? Sa numai pomenim ca toti cer experienta, pile si etc.cat despre spalat geamuri, acum serios vorbind.Eu inteleg, si partial ai dreptate in ceea ce spui.Dar de ar fi as ausor cum spui tu, am fi toti bogati happy Si iti multumesc de sinceritate happy Nu te supara ca intreb, cu ce te ocupi ..si cam care ar fi venitu tau lunar daca imi permiti si nu sunt f indiscret? e o intrebare.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Liviu):

Nu vreau sa sune acuzator, dar ai intrebat macar firmele care angajeaza in orasul tau cat ofera unui sudor, strungar, lacatus la inceput, in cat timp se poate discuta de o renegociere a venitului si care ar fi norma pentru care ofera acele salarii? daca tot spui ca in orasul tau e minim pe economie, ma cam indoiesc, e deficit mare pe meseriile astea, iar electrician sau instalator independent, cine sustine ca nu castiga nu are nicio treaba cu viata reala.

ca fapt divers exista firme de curatenie la domiciliu, cunosc 3 persoane, mama, tata, fiu, castiga foarte bine, e destul pentru toti si nu mai au liber in program cat au de lucru, si sunt multe orase cu oameni din clasa medie care doresc curatenie la domiciliu.
cum adica acum serios vorbind despre spalat geamuri? munca e rusinoasa? in tarile occidentale nu e rusinos sa mearga oamenii la ingrijit batrani? la noi e rusinos sa speli un geam si sa dai cu aspiratorul in casa cuiva pentru un castig mult mai bun fata de cei care ingrijesc batrani in vest?

toti cer experienta? de acord, dar experienta o faci la curs in acele meserii.
iar daca nu ai experienta in domeniu in care lucrezi mergi de la 0, faci experienta cu salarul minim si dupa ce ai experienta se pune problea rediscutarii venitului.

pile? asta cu pile mergea candva la stat, la privat nu a mers niciodata, la stat se cam termina cu pilele, nu prea isi mai asuma nimeni nimic pentru tine.

| Liviu a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce inginer,doctor, sau om care ii pica bani din cer esti? ti-am pus mai sus o intrebare.Ce esti? Cu ce te ocupi? Daca tot dai atatea sfaturi, fara suparare, spune si cu ce te ocupi.Un om modest, un om simplu, nu ar fabula atat.Pe cand unu care ii cam pica din cer, normal sa caute nod in papura. Uite ce care e baiul, eu nu imi plang soarta,mi-o accept ok? Problema e ca NICIODATA, cati ani avea,nu vei vedea un bogat sa ii creada saracului! Intelegi? NICIODATA,un bogat,nu va crede saracu cand spune o chestie. Daca provenim din medii diferite,atunci ce rost mai are discutia? Cum spuneam,un om modest,cu un venit modest,ar intelege ca in Romania in mare parte,totu e pe pile,dar un doctor, un inginer, cineva care are traiu asigurat, si nu se gandeste la ziua de maine, normal ca ar incepe sa spuna fabule si povesti nemuritoare, crezi ca ma imbogatesc ca spal 3 geamuri? Din contra, bogati aia sunt mai zgarciti ca mine! Intodeauna, un sarac te va omeni mai bine ca unu bogat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Liviu):

Cu atitudinea asta de "eu stiu dar fara dovezi" m-am mai intalnit, repet, ai incercat? raspund eu pentru tine, nu.
nu fabulez nimic, tot ce ti-am spus ti-am spus din experiente directe, personale.
nimanui nu-i pica din cer, toata lumea trebuie sa munceasca, atitudinea de "bogatii au si nu fac nimic, le pica din cer si eu n-am" e o atitudine profund bolsevica, proletara, scapa de ea, tu nu ai habar cat trebuie sa munceasca un "cine are" ca sa aiba banii pe care ii are, cate ore lucrate pe zi, cati ani fara concedii si asa mai departe, nu esti in locul acela, daca erai nu comentai, oamenii care au sunt chibzuiti nu zgarciti, e o diferenta, un om civilizat te omeneste indiferent ca are bani sau nu.

| Liviu a răspuns (pentru anonim_4396):

Putem sa o ducem asa la nesfarsit.Ideea e alta, una e sa se planga un inginer, doctor, de munca.Alta e sa se planga unu pe santier.Tu ca doctor,inginer,sau ceva cu carte,avocat judecator,jurist sau mai stiu eu.Tu ii spui in fata " Prietene,nu iti convine,te dau dracu, si ma duc in coltu strazi, ca imi da x mai mult! " Eu ca om normal, care lucrez la paza, stii ce imi zice patronu?"Nu iti convine, pleaca acasa, asteapta 100 la poarta " Deci munca e diferita, pe mine ma consuma munca, ma imbatraneste, ma streseaza.De acord, stresu e in toate muncile, dar una e sa te stresezi pe 1300 jumate, alta e sa te stresezi pe 6000 + de acord, poate omu a invatat carte, sau nu, in o alta ordine de idei, munca de jos e foarte prost platita.noroc ca au facut astia un salariu minim,ca de altfel patroni erau in stare sa nu ne plateasca decat hrana si atat. Vorbim de vremuri grele,e usor sa iti dai cu parerea,cand repet,bani curg garla,si munca nu e cine stie ce. Daca veneai si te prezentai cum am facut eu,si spuneai totu, clar, si concis, poate puteam sa te cred.Dar cum ramai in umbra, si imi spui "Asa e bine, ca zic EU ' fara sa argumentezi gen "Eu sunt ion, lucrez pe santier am 30 de ani, si locuiesc cu familia in chirie " pana atunci...cum sa te cred eu? sau oricare alt om care vede mesajele noastre.Cum? Lumea care priveste mesajele noastre, se intreaba acelasi lucru...care ma intreb si eu. "Oare omu asta,stie ce inseamna sa traiesti dintr-un salaru minim?" La fel cu balaria scoasa de parlamentari, cu cosu minim pe economie, sa mananci salam facut din zgarciuri, ca domne cosu minim pe economie facut, se poate trai din el si etc.Ia sa vedem, un parlamentar ar putea trai din acel cos minim pe care el la propus? Sunt multe de zis, in cateva cuvinte, avem perceptii diferite asupra realitati.Eu poate am vazut partea mai goala a paharului,dumneata poate aia mai plina, sau invers? Cert e ca vorbesti, si suni ca un om care are bani, si nu sunt invidios, sau sa am pica, ura, sau necaz pe oameni care au bani.Ma multumesc cu ce am, sanatos sa fiu! Dar la sfarsitu luni, cand iti intra pe card suma aia cu multe zerouri, scoate doar 1350 de lei, si incearca sa supravietuiesti cu ei happy

| Emma30555 a răspuns (pentru Liviu):

Poate vei reuși sa câștigi mai bune, trebuie sa încerci și sa aspiri la mai bine. După cum scrii te duce capul, de ce nu încerci sa scapi de salariul ala minim? Da o încolo de paza ca ești om tânăr, sigur nu poti găsi ceva mai ok? Îmi pare rău că în tara asta oamenii au salarii asa mici, și pensii mici. Azi am văzut un om în farmacie un pensionar care părea ca nu are bani, m-am simțit prost, nu e normal în tara asta omul care muncește și a muncit sa moara de foame! Este anormal sunt foarte înfuriata și ma simt vinovata uneori când cheltui pe toate prostiile. Tu măcar ești tânăr, poți sa lupți, dar omul ala pensionar ce sa mai facă saracu? Mereu am sperat ca omul care muncește sau a muncit la viata lui, nu contează munca, sa ducă o viata decenta dar din păcate nu e asa

| Adry05 a răspuns:

Dacă n-ai un partener cu care să te muți și nu e nevoie să te muți în alt oraș, de ce ai vrea să stai singur? e boring + cheltuieli mari aiurea. Înțeleg în ideea în care ai niște părinți care te căpiesc și continuă să-ți facă programu și mare fiind

| Violleta2022 a răspuns:

Fiindca ori sunt imature, ori prefera sa ramana pe spinarea parintilor, ca sa profite de casa, masa si tot ce se ofera pe gratis, ori sunt putori care nu au chef de munca samd.

| Violleta2022 a răspuns:

Statul cu parintii pana la varste tarzii, poate avea diverse cauze:
- depinde inca de parinti fiindca studiaza
- sta pe capul parintilor ca-i lenes si nu are chef sa-si ia de munca
- sta cu parintii pana strange bani sa-si cumpere casa
- sta cu parintii ca sa-i ajute financiar pe parinti, care nu au venituri
- sta cu parintii fiind au boli mentale sau handicap fizic ori au nevoie de ajutor sau intertinere fizica si lista poate continua

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Din comoditate. Sau fiindcă mama l-a hipnotizat pe vecie pe băiat, să nu iubească nici o fată, să rămână cu ea.

| doctorandus a răspuns:

Din cauza conditiilor sociale si economice.

| Apokales a răspuns (pentru doctorandus):

Asta a fost scurt si la obiect laughing.

| Mosotti a răspuns:

Pentru ca vor sa o duca mai bine, de ce sa ma mut? Impart cheltuielile, mai sunt ajutat si la treaba dar ajut si eu, ma inteleg f bine cu parintii sau parintele ca eu am doar mama acum, am doua camere ale mele, am celalalt ap inchiriat la 5 min de mine, iau chiria si de acolo, ce are?

De ce sa ma mut ca sa-mi inrautatesc situatia? Tot timpul dupa ce parintii nu mai sunt sa fiu pe cont propriu.
Si daca as avea partenera as sta aici daca ne-am intelege, daca nu ne-am intelege cu mama sigur ca ne-am muta dincolo.
Asa ca aia e.
Eu sunt unul din ala, pana la 42 ani vad ca nu ma deranjeaza sa stau cu parintii in conditii de avantaj.

Deci depinde de om cum gandeste, nu poti generaliza ca e bine sau nu e bine ca cineva sa vrea sau nu sa fie independent, pentru unii e bine asa, pentru altii e bine invers.

| GabiDumitrescu a răspuns:

Lene, lipsa de motivatie. Duma cu problemele financiare nu se aplica aproape niciodata, e doar o scuza. Daca chiar vrei sa iti vezi de treaba pe chelia proprie, faci pe dracu' in patru si te descurci!

| Freya1 a răspuns:

Depinde.Sunt care fac asta din comoditate, lene sau probleme financiare si de sanatate.

| LoveSleep a răspuns:

Pe langa motivele economice evidente, dacă părinții tai stau într-un oraș mare și te înțelegi perfect cu ei, nu văd niciun motiv pentru care ai pleca.

| Frank51 a răspuns:

Ce intrebare idioata. Iti dai seama cate situatii diferite exista? De ce ar arunca cineva 1500 de lei pe chirie sau rata cand are casa lui? Plus de asta conceptia ta despre independenta este gresita. Independent esti cand iti castigi existenta, nu cand esti proprietarul unui apartament luat cu credit.

Daca tu vrei sa stai in chirie sau sa faci credit de 1500 lei doar pentru Gigel sa creada ca tu esti independent, ai o problema.

| ZarzarăCruduță a răspuns (pentru Frank51):

Zici ca esti independent cand fac parintii totul pentru tine si tu doar aduci cativa bani in casa?

| Frank51 a răspuns (pentru ZarzarăCruduță):

Ai înțeles perfect! Nota 10. Și da, chiar sunt ironic, ma disperați ăștia care nu sunteți în stare să înțelegeți 2 propoziții.

| Sofer a răspuns:

Nu sunt destuli de puternici sa meargă mai departe singuri sau cu o partenera.

| CostinAlamariu a răspuns:

Din comoditate si frica de responsabilitate.

| siriusblack98 a răspuns:

Daca te iei dupa gandirea unora care mai si compara situatia din Romania cu aia din Germania (ca sa vezi cat ii duce mintea) toata lumea ar sta in chirie si ar incerca sa supravietuiasca in conditiile in care abia se gaseste de munca si atunci pe salariu minim sau unul pana in 2000 de lei.Asta daca nu cumva ca tanar te nasti cu vreo 10 ani experienta in domeniu si la 18 ani ai deja un doctorat.Ori pile.Ca pilele te scutesc si de experienta si de studii superioare cand vine vorba de gasirea unui loc de munca bun.Acestea fiind spuse, ai tu impresia ca toata lumea isi permite sa se mute singur/a? Sunt multi studenti cu un job part-time.Din acel job nu se poate trai platind chirie.Iar majoritatea tineretului au un job full time platit cu 2000 de lei (ignorand pe cei care n-au deloc job), ca sa fac o medie. Unii mai putin.Din acel salariu pentru care muncesti 8-10 ore pe zi, sa platesti o chirie de 10-15 milioane plus lumina,cablu,internet,gaze,apa,mancare,combustibil daca ai masina, haine, mai pica ceva la masina, ti se strica telefonul si trebuie altul, nici nu mai zic de vreo rata la banca, crezi ca se poate trai in acest fel?! Asta numesti tu independenta? Mie mi se pare un chin facut din proprie initiativa.Lumea sta grupata in familii pentru ca este mai usor sa supravietuiesti.Pur si simplu cu joburile si posibilitatile din ziua de azi de unul singur nu poti sa dai inainte.Societatea nu iti permite asta.Nici macar o mica afacere nu iti poti deschide fara sa te usuce birocratia iar apoi controalele.Ma uit ca unii comenteaza aiurea si prost.Gen ''caste care este o psihopata; sadrian care e regele idiotilor; armiaso care e suficient de prost cat sa compare Romania cu Germania''. Genul asta de oameni probabil nu au habar cum este sa o iei de jos in viata.

| anonim_4396 a răspuns (pentru siriusblack98):

@ siriusblack98 habar n-ai de viata, n-are rost sa intru in polemici cu cei ca tine, dar continua sa vorbesti pe langa, poate o sa te asculte cei ca tine si o sa plecati voi desteptii.

| siriusblack98 a răspuns (pentru anonim_4396):

Omule,esti total paralel si vorbesti aiurea.Probabil tu traiesti pe alta planeta.Ia-te de manuta cu Sadrian, caste, Ray si restula asemeni tie care vedeti lucrurile altfel de cat sunt si mergeti de unde ati venit.Nu ai tu dialog cu mine dupa ce ai comparat situatia economica a Romaniei cu cea a Germaniei.

| StrongHeart a răspuns:

Cred ca e vina educației și că nu stă nimeni sa vorbească cu un copil/adolescent/tânăr să îl întrebe serios ce vrea să facă, să îi ofere o direcție la o vârstă la care trebuie să se gândească la viitor.
Mulți copii născuți după revolutie au crescut cu părinți plecați prin străinătate, ce timp să mai ai să petreci cu familia cand ești plecat mereu la muncă?
Copilul îi simte lipsa, nu e nimeni acolo să-i ofere afecțiune sau nu mereu și este greu.Se duce la școală,face tot ce i se spune,dar nu are timp mereu să își pună întrebări importante și existențiale cum ar fi care e scopul lui pe Pamant sau cum poate să ajute societatea și în același timp să facă și ce îi place și să castige un ban.
Mulți vor să fie independenți,unii fac sacrificii mari,cunosc oameni din Republica Moldova la limita sărăciei,stabiliți în București care trag tare să își ajute parintii,bagă și suplimentare,orice e nevoie plus că plătesc chirie,utilități și nu se plâng.
Dacă vrei să faci ceva,reușești indiferent de condiții și situația în care te afli o scoți cumva la capăt.
Mai este și comoditatea.E mai comod să stai acasă decât să ieși în lume unde nu cunoști pe nimeni,e greu să te integrezi,dar cumva trebuie să o faci mai devreme sau mai târziu,fie că ești sărac sau nu,că nu exista sac fără fund,la un moment dat rămâi singur și trebuie sa faci ceva ca nu pica banii din cer și daca nu ești obișnuit cu greutățile vieții,nu știi sa faci nimic,foarte greu o sa îți fie să îți faci un trai decent.
Cred că e bine să îți găsești partener/parteneră devreme în viață pentru că se împart cheltuielile în doi(dar și greutățile vieții și momentele frumoase)stai în chirie sau la un prieten/rudă,strangi din dinți până iți permiți sa faci ceva.
În viață ori muncești,ori înveți de rupi ori stai degeaba,ceri,furi,faci orice să supraviețuiești ca un vierme parazit care se hrănește de pe urma gazdei.
În orice caz, ca să obții ce vrei de la viață trebuie să faci sacrificii.
Trebuie să iți dorești cu adevărat să faci ceva, mai ales când te naști în Romania, unde corupția este în floare, mulți sunt cu interese și vor să iți bage mâna în buzunar.
Trebuie să te iei la trântă cu viața și tot sistemul ca să faci ceva bun cu viața ta și sa ajungi în cele din urmă sa fii independent.

| TheGentleman a răspuns:

Pemtru că este și ieftin, și practic. Ai un accident casnic, aluneci în baie sau în bucătărie și îți rupi mâna, piciorul sau rămâi incoștient. Cine are șanse de supraviețuire? ăla independnt sau cel care are familia alături?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Boli psihice

| Mosotti a răspuns (pentru anonim_4396):

Pe ce baza zici asta? Daca lumea nu gandeste ca tine nu inseamna ca au boli psihice, fiecare cu gandirea lui, cu avantajele lui, e relativ. Gandesti putin limitat si subiectiv.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Mosotti):

Orice om intreg la cap vrea sa fie independent si sa aiba intimitatea lui nu sa stea sa-i spele ma-sa chilotii la 40 de ani

| Mosotti a răspuns (pentru anonim_4396):

Eu de ex imi spal singur chiar chilotii, maieurile, sosetele, deci nu ai inteles. Imi fac si singur de mancare, ce ziceam, ziceam la general doar. Insa cu banii imi e mult mai bine asa. Am fost pragmatic, plus ca ma inteleg f bine cu mama, deci e si mai bine, de ce sa stau singur dincolo?! E chiar nonsens, tocmai ca am fost intreg la cap am facut cum este mai bine si sufleteste si financiar.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Crezi că e ușor sa faci rost de 60000 euro sa iti cumperi apartament propriu?!

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Aproape 50% din populatia Germaniei sta in chirie, ei de ce au plecat sau de ce n-au bani?
98% din populatia Romaniei sunt proprietari, mai mai, dar saraci mai sunt romanii astia.

evident e o chestie ce tine de unele aspecte economice, insa tine mai mult de natura umana, Romania are o altfel de societate, pana nu de mult, acum 30-40 ani, familiie stateau in aceeasi casa sau curte 2-3 generatii ( in special la tara), si nu neaparat din lipsa banilor.
statul comunist aronda apartamente in functie de numarul de copii si acestea nu erau date in proprietate, locuitorilor de la oras.
dupa revolutie toate apartamentele s-au vandut, pe credit, proprietarilor si inflatia care a urmat a erodat puternic din valoarea banilor incat unele familii au reusit sa achite din 2-3 salarii.

| suntserios a răspuns (pentru anonim_4396):

Exista chirie si rate... sa fim seriosi

| anonim_4396 a răspuns (pentru suntserios):

Rate cu dobanda variabila? Cat despre chirie, o chirie lunara costa cat o rata la banca.

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Compari veniturile de mii de euro ale germanilor cu veniturile de maxim 300 euro ale romanilor? Ce apartament sa iti cumperi din salariu de 2000 lei cand trebuie sa platesti intretinerea, mancare, haine etc? Poate daca se trezeste un tanar cu o mostenire imensa.

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Proportional e acelasi lucru, tu esti cel care compari veniturile de "mii de euro" cu veniturile in lei a romanilor, in sensul in care te gandesti ca iei banii de acolo si ii folosesti in Ro, unde nu are sens discutia cu astfel de comparatii.

Japonezii sunt cu totul si cu totul alta chestie, insa din nou, e culturala nu financiara-economica situatia.

| suntserios a răspuns (pentru anonim_4396):

Si? sta inghesuit 5-6 persoane cu parintii ca e rata variabila sau cum?

| suntserios a răspuns (pentru anonim_4396):

Cum adica maxim 300 euro? eu sunt roman si am venit mult peste 300 euro.

| anonim_4396 a răspuns (pentru suntserios):

Eu stau cu parintii si nu stam inghesuiti, avem 3 camere spatioase.

| suntserios a răspuns (pentru anonim_4396):

Si ce faci cand te insori si faci vreo 2 copii?

| anonim_4396 a răspuns (pentru suntserios):

De ce sa ma insor si sa fac copii? E obligatoriu?

| suntserios a răspuns (pentru anonim_4396):

Cam 90% din oameni fac asta, da nu e obligatoriu.
Si daca nu te insori e ok daca tu la 40 ani vrei sa depinzi de parinti doar ca e dobanda variabila.
Unii vor mai mult de la viata, macar sa invete sa se descurce singuri

| Mosotti a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu are neaparat leg ca ai sau nu ai unde sa te duci, put si simplu consideri ca e mai avantajos sa stai cu parintii daca te intelegi, ai spatiul tau propriu, imparti cheltuieli, treaba, etc. Eu am un ap inchiriat si nu vreau sa imi inrautatesc traiul aiurea fara sens sa ma duc sa am cheltuieli mai mari.

| Mosotti a răspuns (pentru suntserios):

Si de ce sa platesc chirie si rate daca nu e cazul? Strang bani si iau cand e cazul. Aici depinde de om cum gandeste si cum se intelege cu parintii, e relativ, nu e vb doar de ratiuni economice aici cum cred multi, chiar daca am bani, de ce sa n-am mai multi?!
De ce sa stau sa fac mancare dupa munca cand pot sa o gasesc facuta?

| Mosotti a răspuns (pentru suntserios):

Nu te pune nimeni sa faci 2 copii daca nu exista situatie financiara, intai sa ai munca buna, sal bun, casa si apoi faci, daca faci asa normal ca trebuie sa te muti separat. Si nici cu insuratoarea nu e bine sa ne grabim ca nu e asa mare fericire, sunt doar obligatii in plus, asta vine mai tarziu.

| Mosotti a răspuns (pentru suntserios):

Si daca depind de parinti ce? E un avantaj, nu depinzi, esti ajutat de parinti! De ce sa dau 300 lei intretinere cand pot da 100, si sa strang niste bani pentru ce vreau sa iau la o adica.
Si asa la munca depinzi de un patron, deci ce sa zic, dar si muncesti in acelasi timp, nu moca.

| suntserios a răspuns (pentru Mosotti):

Ai 12 ani? Sau de unde nevoie sa te ingrijeasca mămica si tăticul?

| Mosotti a răspuns (pentru suntserios):

Nu e vb de ingrijire, e vb de ajutor, de ce sa nu am eu 1000 lei de buzunar si sa am 100? Din salariu zic. La multe ies in avantaj.
Si la 42 ani acelasi lucru se intampla ca principiu.
De ce sa dau chirie la altul sau sa ma mut dincolo, si altele fara sens?! Cand camerele stau goale in casa parintilor cu care ma inteleg f bine?! E culmea. E o ineficienta totala.
Plus ca atunci cand nu ai partener, nici nu e bine sa fii singur, cel putin mie nu imi place.

De ce nu pe dos, sa iau chiria de dincolo si sa-mi fie mai bine. Si asa pun bani deoparte, am acolo o suma cand e nevoie sa fac ceva. Chiar si pentru un eventual apartament la o adica un avans ceva, daca ar fi neaparat nevoie, nu sa stau sa dau rate la smecherii de banci sa ii imbogatesc pe aia, ca am fost eu total ineficient si am aruncat banii cand puteam sa nu o fac, zic ca idee.

| suntserios a răspuns (pentru Mosotti):

O mentalitate total nesănătoasă pentru un matur. Eu am avut ambitia sa ajung sa ii ajut eu pe ai mei, nu sa traiesc pe bani lor.

| Mosotti a răspuns (pentru suntserios):

Stai, daca au nevoie de ajutor da, ai inteles gresit. Normal ca nu as trage pe ei, dar daca au posibilitate si pot ei sa ma ajute si doresc asta, de ce nu?
Si chiar si pe neutru fara sa ma ajute, de ce as sta singur in celelalt ap cu doua camere?! Ca tot doua am si aici, de ce sa nu iau chiria de acolo? N-are nici o logica.

| Liviu a răspuns (pentru Mosotti):

Trebuie sa intelegem ca oameni gandesc diferit.Eu sunt de acord cu tine,dar nu toata lumea poate fi de acord cu mine,cu tine,sau cu ion cositor de meserie,care ii spune gheorghe care e inginer, medic, sau IT-ist, intelegi? Nu e vina nimanui, e doar ca atunci cand nu te lovesti de probleme nu ai cum sa le cunosti, si rezolvarea lor.Anumite persoane, au urcat pe munca lor, pe creierul lor, in scara erarhica.Noi poate am urcat o treapta, sau coborat 3.In alta ordine de idei, trebuie sa acceptam ca suntem diferiti, gandim diferit, iar asta ne face perfecti.Pentru ca daca eram toti fara cusur, ne gaseam parteneri in vecinu, vecina, sau baiatu care vine sa ia gunoiu.Trebuie sa intelegem faptul ca anumite persoane, au avut ambitie, sau le-a placut cartea, ori au avut si o pila de la taticu, mamica.Cati dintre cei care vin aici si abereaza, pot fi si eu unu din aia care abereaza, si tu si etc.Totu e relativ, depinde prin ai cui ochii te uiti.Cati dintre noi ar recunoaste ca a dat mamica,taticu bani,ca sa asigure ca baiatu sau fata,sa ajunga asistenta, it-ist, sau sa fie bagat la vreo clinica privata brancardier, sau ceva bine sus pus? Nimeni nu o sa recunoasca, toti tacem din gura, pentru ca asa e normal.La mine in oras, un post de asistenta e 8 000, un post de brancardier e 2000, si unu de infirmiera e 4000. Deci de unde atata banet? si clar nu vorbesc de lei.Toata lumea vorbeste, dar nimeni nu 'stie' cam asa e. Tine minte Mosotti, bogatu, nu ii va crede NICIODATA saracului.Toti vor spune "Am fost sarac" dar. una e sa te plangi ca abia poti plati darile la stat, alta e sa te plangi ca nu iti place rolexu de 1 000 de euro(exemplu(

| Mosotti a răspuns (pentru Liviu):

Pai asta am zis si eu, ca fiecare in felul lui, mi se pare ca am zis mai sus aseara, fiecare cum gandeste.

Iar probleme poti invata din experienta altora, tocmai ca, atunci cand te lovesti de ele sa stii ce sa faci, nu trebuie sa bag mana in foc ca sa vad ca ma arde, daca mi se spune mecanismul, inteleg ca e logic sa arda, sau daca vad pe altii cu arsuri.
Deci nu mereu nu cunosti daca nu te lovesti de ele.

Ca si aia, daca mi se spune ca daca ma iubeste una, e posib sa nu ma mai iubeasca dupa un timp, doar un tampit nu crede cand 101 insi spun acelasi lucru care a trecut prin asta. Si iti zice ca sa nu faci soc in caz ca s-ar intampla.

Cu bogatu nu toti sunt asa, poate intelege pe cel sarac, un simplu ex de imaginatie si iti da clar ca ala nu are bani de intretinere.
Si eu desi mereu am avut ce am vrut, imi imaginez in 3 secunde cum e sa nu am un ban in cont, buzunar si sa ies afara sa nu pot lua nici un chibrit, sa nu pot plati datoriile casei. Nu e greu deloc.
Nu trebuie sa fiu in situatia aia ca sa vad cum e.
Stiu cum e cu spagile!
Sunt curios pentru un post de politist local cat se da, asta tine de primarie, nu de MAPN ca la politia nationala.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ca să poți pune tu întrebări pe TPU. De asta... Calul moare de drum lung, prostul de grija altuia.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sociologul japonez Masahiro Yamada estimează că 60% din bărbații celibatari și 80% din femeile celibatare din Japonia locuiesc cu părinții.

| Mosotti a răspuns (pentru anonim_4396):

Pai si ce? Au de castigat daca stau cu parintii si se inteleg cu ei, evident, ca altfel nu poti sta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Toti, absolut toti vor sa fie independenti si sa nu mai locuiasca cu parintii. Fii sigur de asta.
Dar nu toti reusesc. Nu e atat de simplu. In primul rand le trebuie bani. Ca sa faca bani trebuie sa munceasca. Ca sa munceasca trebuie sa fie buni la ceva. Si daca muncesti, dar castigi minimul pe economie, inca depinzi intr-o oarecare masura de parintii tai. Daca esti si pe la vreo facultate mai a naibii, nu poti sa muncesti ca ai de invatat o gramada, si depinzi de ai tai pana o termini. Cu minimul pe economie nu prea poti sa te descurci singur, mai ales daca vrei sa pleci de acasa. In Bucuresti o chirie costa in jur de 10 milioane. Daca o imparti cu cineva, iar nu locuiesti singur.
Cei care stau cu parintii si depind de ei pana la varste inaintate, o fac pentru ca nu au incotro...

| SoareDaniel a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce 1000 ron visezi frate eu dau pe putin 1400 si asta într-o zonă sa ii spunem liniștită populată de persoane in varsta

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Cu 1200 lei net unde sa stai in chirie? Poate prin vreun camin de nefamilisti. Si am spus ca angajatorilor nu le pasa de studiile tale? Tot minimul il iei pe luna.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ca ăștia cu ambiție și dorințe în viață să reușească ridicol de ușor.

| StefanDrg a răspuns:

Eu chiar vreau sa ma mut cu chirie, am 24 de ani si stau la mama, dar cu ce bani sa platesc chiria? Cand o chirie este 1.000 lei iar eu castig 1.500 lei + tichete, de unde bani? Cu salariile din Romania nu iti permiti nimic

| Mosotti a răspuns (pentru StefanDrg):

Daca nu te intelegi cu mama normal ca vrei sa te muti, dar daca te intelegi de ce te-ai muta?! Ca sa ramai lefter si mai tare?

| StefanDrg a răspuns:

Oferă-mi salariu de 4.000 lei si ma mut cu chirie. Nu mai stau cu părinții. Nu pot sa ma mut cu chirie cu 1.500 lei. O sa mor de foame. De aia stau la părinți

| BilaRomânească a răspuns:

Ce viață independentă dacă câștigi maxim 2000 de lei.

| FizzFlorin a răspuns:

Salut!
Sunt mai multe "deficite" sa spun asa,poate fi din cauze morale sau financiare, dar fara sa uitam de frica (nu stiu cum se numeste exact)
Poate ca are probleme Fizice/Psihice, însă se poate sa fie dorință de a sta cu părinții in continuare, până la urmă e grea aceasta despărțire, chiar dacă nu e mare scofală.
Ce pot spune....Gusturile nu se discuta.