| anonim_4396 a întrebat:

Energia este o caracteristica a materiei?

| SG1995 a răspuns:

Nu, materia e o formă condesată de energie.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Energia se transforma NU se condenseaza. Materia e energie transformata in materie. m = E/c2. Astept raspuns de la altul care sper sa stie macar notiuni elementare de fizica.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Maderia e o formă de energie geniule, dar mult mai densă.

Irelevant raspunsul tau.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Evident ca cu cat masa e mai mare cu atat si energia transformata e mai mare. Dar tu aplici densitatea la energie ceea ce e total gresit. Densitatea caracterizeaza doar masa sau materia cat de ingramadita e/unitate de volum.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Scuze! Ai dreptate. Exista densitate de energie Jouli/ m3. DA! Energia este o caracteristica a masei. DAR masa este si o caracteristica a energiei. Dumnezeu a concentrat o parte din energia sa transformand-o in materie.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Eu merg pe premiza că întreaga materie e formă de energie, și energie e materie. Apropo nu sunt ateu, sunt panteist într-un fel ca să zic așa, deși mă intentific creștin.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Am citit despre panteism si dualism. Si masa la randul ei este o caracteristica a energiei. Panteismul si dualismul sunt doua filosofii interesante. Dar omite ceva: Dumnezeu e alcatuit din doua parti la randul sau: El ca persoana si bratul Sau sau energia Sa dinamica distribuita in spatiul virtual. Daca tot credem in Dumnezeu de ce sa nu credem ca El nu a stat degeaba si a inspirat Biblia unde El se prezinta cum este? Duhul Sfant al lui Dumnezeu nu are un nume ceea ce inseamna ca este ceva impersonal dar al carui centru de comanda este la Dumnezeu care este o fiinta personala si care locuieste undeva in spatiul virtual dar nu in interiorul corpurilor ceresti precum planete, galaxii, gauri negre, stele.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu iau Biblia de bună în totalitate dar nu îi neg importanța, tocmai asta mă face "creștin".

| NGheorghe a răspuns:

Pai încă exista doua mecanici in fizica. In mecanica clasica orice obiect are doua feluri de energie:
- cinetica, dacă se afla in mișcare.
- și potențiala, dacă se afla la înălțime. Dacă obiectul nu se mișcă si dacă mai se afla pe sol atunci nu are energie.
La lichide si gaze, energia este tot o suma a celor doua tipuri.
In mecanica cuantica începe studiul cu: black body radiation. Cam obiectele absorb un anumit fel de energie(electricitate) si emit alt fel de energie ( caldura).

Adică iar nu este cum zici tu: fotonul este un vagon ( si pe care tu îl umpli), sau ca si acum " ai un obiect" înseamnă ca ai energie. Ai o piatra de un kg la etajul 10 înseamnă ca poți sa faci calcule, ai o piatra de o tona la etajul 10 iară poți sa faci calcule si ai valori mai mari, la o piatra din șanțul de lângă drum... nu ai ce calcula.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

O piatra care sta pe pamant are energie deoarece tu ai ignorat ca ea se deplaseaza impreuna cu pamantul in universul material. In mecanica clasica nu ai in realitate un punct de referinta fix ci totul este in miscare in Universul material adica are energie cinetica. La nivel cuantic fotonii sunt inconjurati de energie care este egala cu constanta Plank adica Joule * secunda numita cuanta de energie adica cea mai mica unitate de energie. Apoi aceasta energie transportata de foton este amplificata de frecventa "f". Astfel Energia totala a fotonului este E = h * f = Joule * secunda/secunda = x Joule > 0.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

La o piatra care sta pe pamant mai poti calcula forta de atractie gravitationala cu care Pamantul o mentine in acel loc sau o atrage sau o mentine lipita de Pamant.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

O piatra care sta lângă tine pe pământ nu are energie pentru tine, dacă vrei ca piatra sa se miște tu trebuie sa consumi energie.
In mecanica clasica este clar ca ai puncte de referință, orice punct de pe suprafața pământului este bun, sau un cazuri cosmice poți sa consideri centrul pământului ca punct, sau centrul sistemului solar.
Fotonii nu sunt înconjurați de energie, energia lor sta in faptul ca ei înșiși pe lângă mișcarea lor in spațiu mai au o mișcare interna... se transforma din câmp electric in câmp magnetic, de care ți-am mai zis, dar tu o ți tot pe a ta de probabil vrei sa rămâi repetent. Studiezi fizica cu profa de romană?
Forța de atracție gravitațională ( acel g=9, 8m/s^2) este nimic altceva decât o accelerației, corpurile in cădere liberă își măresc continuu viteza ( se deplasează accelerat)... dacă piatra sta, tu nu ai cum sa măsori nicio distanță parcursa, si nici nu poți sa măsori nici timpul in care s-a parcurs acea distanță neparcursa.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Ai auzit de legea atractiei universale? Piatra aceea sta acolo pentru ca Pamantul avand masa mult mai mare atrage incontinuu acea piatra si nu doar in cadere libera. Cat despre foton: campul electric influenteaza campul magnetic fiind perpendicular unul pe celalalt pe cand traiectoria fotonului e o sinusoida in spatiu. Fotonul e o particula elementara totusi care nu contine alte particule in interiorul ei care se deplaseaza in interiorul fotonului. Energia fotonului constanta Plank sau cuanta de energie este in jurul fotonului si nu in interiorul fotonului. Cuanta de energie a fotonului mai poate fi insasi masa fotonului care e energie condensata sau transformata in masa fotonului conform m=E/c2. Cand vorbim de un foton vorbim de fapt de doi fotoni: unul care oscileaza in camp magnetic si unul care oscileaza in camp electric. La intersectie trec unul pe langa celalalt la distanta foarte mica neciocnindu-se.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Evident ca fotonul se roteste in jurul propriei axe avand spin 1. Pai daca crezi ca stii fizica spune-mi traiectoria fotonului e linie dreapta sau sinusoida? Daca e linie dreapta, cum apare sinusoida? Tu automat ai putea sa vii sa spui ca sinusoida o constituie campul electric si magnetic ( apar in acelasi timp atentie! ) dar de fapt sunt doua sinusoide cu planurile perpendiculare si in faza.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Dar de fapt cand vorbim de spin nu vorbim de miscare in jurul propriei axe ci rotatie in jurul unui punct central imaginar ce constituie un moment cinetic.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Cica traiectoria fotonului e elicoidala iar proiectia este planul magnetic si cel electric. Una peste alta nu scapi de formula E=h*f cu toata fizica ta clasica aplicata la nivel de fotoni.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Tu vrei sa spui ca energia este intotdeauna produsul sau este creata de deplasare. Oare? Mai gandeste-te. Tu vorbesti de fapt doar de energie cinetica sau de deplasare ca de fapt exista mai multe feluri de energii: electrica, nucleara, termica, vietii, informationala, energia primara pura dinamica a lui Dumnezeu.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Tine totusi cont ca energia cinetica este Ec=(m*v2)/2. Este /2 pentru ca cealalta jumatate reprezinta alte tipuri de energii. rolling on the floor

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Daca tu spui ca fizica se rezuma doar la cateva feluri de energii ( potentiala cinetica electrica termica ) atunci chiar ca ramai repetent la fizica. rolling on the floor

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Totusi nu ai raspuns cine arunca fotonii. rolling on the floor Am inteles ca fotonii au la nivel macro o miscare in linie dreapta combinata la nivel micro cu o deplasare elicoidala. Pentru mine nu sunt chestii complicate ce spui tu.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

"se transforma din camp electric in camp magnetic". Oare? Aceste campuri exista in acelasi timp. Ele exista in acelasi timp adica se influenteaza reciproc in acelasi timp. Asta inseamna ca, campul magnetic in sine nu genereaza campul electric si invers in sensul ca se produc unul pe celalalt. Energia cinetica face ca cele doua campuri sa se influenteze reciproc adica sa se genereze unul pe celalalt aproape in acelasi timp. Nu poti spune ca campul electric in sine este material sau ca are masa. Nu poti spune ca campul magnetic in sine are masa. Deci nu poti elimina conceptul de ENERGIE FARA MASA. Masa fara energie nu poate exista. Dar energia fara masa poate exista pentru ca din energie a venit in existenta masa sau universul material.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

In postul anterior apare o contradictie. Am vrut sa spun ca, daca capul magnetic influenteaza campul electric in acelasi timp fiind perpendiculare NU inseamna ca se genereaza reciproc. Campul magnetic influenteaza campul electric in prezenta energiei cinetice. Problema ramane: ce cauzeaza miscarea sau energia cinetica? De exemplu pentru a "produce" energie electrica trebuie cauzata mai intai energie cinetica preluata din presiunea aburilor sau rotirea unor palete ale unei turbine sau rotirea unui dinam. Doi magneti permanenti nu genereaza camp electric fara miscare sau energie cinetica. Iar energia cinetica nu apare fara lucru mecanic efectuat de ceva sau de cineva.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Nu poti elimina conceptul de energie fara masa sau de forta fara masa sau de lucru mecanic ( forta per distanta ) fara masa. Forta sau campul poate exista deci si fara prezenta masei pentru ca forta sau campul in sine NU are masa sau e imaterial sau e virtual.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Bosonul Higgs nu are moment cinetic adica spin zero pentru ca este de sine statator si nu are o miscare elicoidala in jurul unei axe imaginare ci are o miscare rectilinie. Are viata scurta pentru ca e atras de gravitatia protonilor sau electronilor contopindu-se cu ei.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

"pentru ca Pamantul avand masa mult mai mare atrage incontinuu acea piatra" gresit! pamantul nu atrage ci creaza un camp gravitational. Acel camp gravitational "apasa" corpurile care au masa. Orice corp are propriul sau centru de gravitate. Interactiile gravitationale au loc intre aceste centre:
"pe cand traiectoria fotonului e o sinusoida in spatiu." gresit traiectoria este in linie dreapta... tu confunzi traiectoria cu graficul. La capitolul interferenta luminii inveti despre situatiile in care intensitatea lumini se dubleaza daca fotonii sunt in faza, sau se anuleaza (se face intuneric) daca fotonii sunt in contrafaza.
"cuanta de energie este in jurul fotonului" gresit! "cuanta de energie" sau "cantitatea de energie" nu este o imbracaminte, ci reprezinta cantitatea minima de energie ce poate fi detinuta de foton in vid. mai pe scurt, in natura, la nivel atomic nu se poate transfera orce cantitate de energie ci doar multipli intregi a constantei lui Plank.
"Cand vorbim de un foton vorbim de fapt de doi fotoni" gresit iar! An vazut odata pe net un inginer care s-a apucat sa ajute lumea sa priceapa mai repede, ca el de fapt si-a pierdut vreo 30 de ani munca tot aruncand la gunoi formulele din manualele de fizica deoarece nu folosesc la nimic practic, tot acolo el arata ca acel camp magnetic si electric al fotonului nu este in faza)
"La intersectie trec unul pe langa celalalt la distanta foarte mica neciocnindu-se." fals! campul electric nu interactioneaza deloc cu cel electric. Ceea ce spui tu suna ca si cum tu ai vrea sa deviezi lumina folosind undele sonore... nu te obosii cu explicatii.
"E=h*f cu toata fizica ta clasica aplicata la nivel de fotoni." fals! in sensul ca eu nu am cum sa confund fizica clasica cu cea atomica. Una se refera la energia obiectelor in miscare si cealalta se refera la energia interna a obiectelor data de miscarea atomilor si particolelor din care sunt alcatuite.
"Tine totusi cont ca energia cinetica este Ec=(m*v2)/2. Este /2 pentru ca cealalta jumatate reprezinta alte tipuri de energii. " fals! ca sa iti faci o idee completa Energia totala= Ec+Epotentiala (Ec este Ec si cealalta jumatate nu exista, deoarece este un consens: asa au hotarat oameni ca sa stabileasca cantitatea de energie.
"Tu vrei sa spui ca energia este intotdeauna produsul sau este creata de deplasare" fals! Energia chiar este cantitatea de miscare pe care o produce(Ec) sau este capabila sa o produca(Ep) un obiect, un sistem.
"energia primara pura dinamica a lui Dumnezeu."; Ai sarit peste cal de atatea ori, numai falsitati, dar ai ajuns la divinitate. Impresionant! Adevarul este ca tu stai pe loc, ba esti impotmolit ca nu faci nici un calcul si nicio deducti ai vrea sa ajungi la divinitate deoarece asta este scopul tau, vorba aceea: scopul scuza mijloacele. Apoi ce legatura are fizica atomica si energetica cu corectitudinea oamenilor? Tu vrei sa ajungi la D-zeu dar D-zeu poate ca nu are nevoie de inventatori de d-zei.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

"Campul magnetic influenteaza campul electric in prezenta energiei cinetice. " ce prostie si inca spui ca: "Pentru mine nu sunt chestii complicate ce spui tu." Energia este o "marime fizica " si se calculeaza dupa o formula prestabilita de oamni ca sa poata "cantari" anumite "activitati".
-campul electric nu interactioneaza deloc, si de nicio culoare cu cel magnetic. (cred ca ti-am mai zis asta)
-enrgia cinetica este o "valoare numerica" ce o poti scrie pe hartie, sau pe calculator, sau o poti memoriza. si aceasta valoare nu sperie pe nimeni, cu atat mai putin este capabila sa infliuenteze campuri. Campurile influienteaza alte corpuri, aparate de masura, etc. Iar lumea s-a hotarat sa dea valori la aceasta cantitate de "influienta", si s-a hotarat sa o numeasca energie.
"Doi magneti permanenti nu genereaza camp electric fara miscare sau energie cinetica." Doi magneti permanenti chiar daca s-ar afla in miscare tot nu ar crea camp electric, confunzi campul electric cu curentul electric. "fara miscare sau energie cinetica" este un pleonasm deoarece numai corpurile in miscare poseda energie cinetica.
"Forta sau campul poate exista deci si fara prezenta masei"... confuzi energiile si culmea inainte te laudai ca le stii.
"forta sau campul in sine NU are masa sau e imaterial sau e virtual."... cred ca trebuie sa o iei de la zero si cu un alt profesor, stai rau de tot daca amesteci forta cu campul (ce produce forta, adica influienteaza). Oricat de "virtuale" ar fi fortele sau campurile ce produc acele forte, ele sunt foarte reale deoarece influienteaza materia. Esti catastrofa.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Iata inca odata ca iti place sa vanezi greseli si sa faci comparatii gresite. Caracteristic celor ca tine care va credeti "academicieni". Mai citeste odata ultimele postari si ai sa vezi ca facusem unele corectii referitor la traiectoria fotonului. Nu-mi place sa repet si nu o voi face. Am si alte lucruri de facut. Eu nu-l inventez pe Dumnezeu. Daca tu nu ai studiat Biblia e problema ta. Cat despre fizica ce ai scris in ultimul tau post este irelevant in a explica pe Dumnezeu prin stiinta. Ziceai ceva de "miscarile interne din foton" de parca pentru tine fotonul n-ar fi particula elementara si de aceea te-am luat de sus pana jos de la fizica clasica pana la cea cuantica. Si nu ma compara cu inginerul ala pentru ca faci comparatie gresita. Eu nu reinventez aici fizica: asta sa o stii bine de la mine. Tu prea o dai cu energia cinetica si te-am facut atent prin explicatii ca nu exista doar energie cinetica. Tu, se pare, ai ramas mai mult la explicatiile din fizica clasica. Ai ramas cam in urma. Apoi te contrazici sau esti indecis: acum zici ca fotonul nu are energie imprejurul lui si tot acum zici ca are energie h * f in vid. Hotaraste-te si nu confunda energia cinetica cu cele doua campuri: magnetic si electric care chiar am explicat ca SUNT IN FAZA. Recunosc ca am incercat mai inainte sa explic cele doua campuri ca fiind formate din fotoni dar la o cercetare mai amanuntita mi-am clarificat teoria. Tu ignori energia electromagnetica a fotonului care nu e totuna cu energia cinetica. Energia cinetica a fotonului ar fi: Ec = (m*c2)/2. Dar cum masa fotonului este neglijabila nedeterminata sau zero nu putem vorbi de o energie cinetica a fotonului. In fizica cuantica se vorbeste altfel despre energia fotonului adica E = h * f. Aceasta formula este valabila nu numai in vid ci si in aer unde se aplica un coeficient de franare de 1. 0001.

Cat despre gravitatie: indiferent cum ai gandi-o tot gravitatie ramane si este o forta permanenta care actioneaza si atunci cand piatra este pe pamant. Daca nu ar fi permanenta piatra s-ar ridica la orice adiere de vant.

Campurile electric si magnetic se influenteza reciproc in prezenta miscarii si sunt perpendiculare. Fotonul are traiectorie linie dreapta dar mai precis eliptica in linie dreapta. Prin proiectia acelei miscari eliptice in planul magnetic sau electric se obtin doua sinusoide in faza avand planurile perpendiculare. Vorbim aici de lumina nepolarizata.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Pardon: am vrut sa zic elicoidala in loc de eliptica.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

"Oricat de "virtuale" ar fi fortele sau campurile ce produc acele forte, ele sunt foarte reale deoarece influienteaza materia." Pai asta am vrut sa zic "academicianule" acele campuri de forte nu au masa in sine. Ce ti se pare asa de complicat? Campul magnetic este perpendicular pe cel electric si se influenteaza reciproc "academicianule" odata pentru ca au o dreapta de intersectie comuna pe directia de propagare a fotonului. Nu stau sa-ti explic acum tie cum este produsa energia electrica. Magnetismul si electricul sunt interdependente. Magnetii permanenti sau electromagnetii in prezenta unui rotor se produce electricitate. Eu nu sunt academician ca tine dar macar am o directie precisa: explicarea lui Dumnezeu prin stiinta. Tu ramai la "academie".

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Acum vin iarasi si te intreb in sensul explicarii lui Dumnezeu prin stiinta: "Ce cauzeaza acele campuri de forte?" Camp magnetic, camp electric, camp gravitational, forta nucleara slaba, forta nucleara slaba? Astept raspunsuri academice de la tine. Tine cont: citesc cuvant cu cuvant tot ce scrii. Nu-mi scapa nimic. Ca doar sunt si cercetator, fac munca de cercetare stiintifica si tot ce vrei tu. rolling on the floor

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Domule "academician". Din linkurile tale: https://www.youtube.com/watch?v=JsytnJ_pSf8

AM REDEDUS URMATORUL LUCRU SIMPLU: NIMIC NU SE MISCA FARA FORTE SAU CAMPURI DE FORTE CAUZATE DE CEVA SAU DE CINEVA! Asa cum acele obiecte nu s-ar fi miscat fara interventia omului, tot asa particulele elementare nu se misca fara interventia Duhului Sfant al lui Dumnezeu. Simplu ca "Buna ziua!" =))

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

"Acum vin iarasi si te intreb in sensul explicarii lui Dumnezeu prin stiinta: "Ce cauzeaza acele campuri de forte?" " Faptul ca eu continui sa iti raspund nu are legatura ca cautarea ta de a explica divinitatea. Divinitatea pentru mine este un cu totul alt domeniu, si chiar nu vad vreo legatura inte ele: Adica ce legatura este intre fotoni si capacitatea oamenilor de a minti? sau ce legatura este intre magneti sau electromagneti si capacitatea oamenilor de ai descoperii pe mincinosi?
Cat despre fizica, tin sa precizez ca noi nici nu vorbim aceeasi limba. Eu nu caut greseli ca sa te corectez, ci felul in care tu te exprimi este unul de "pierdut in spatiu":
"Ce cauzeaza acele campuri de forte?" Esti teribil! Nu exista asa ceva; nu exista "campuri de forte" ci doar campuri electrice ci campuri magnetice. Nu exista campuri electromagnetice ci doar radiatie electromagnetica (din care face parte si lumina, si undele radio, adica undele radio si lumina sunt aceeasi chesti... difera doar frecventa lor)
-campul magnetic se datoreaza alinierii electronilor nepereche de pe ultimul strat al atomilor, atomii cu electroni pereche pe ultimul strat nu prezinta calitati magnetice
-campul electric se produce in condensatori cand sunt incarcati cu curent electric, si campul electrostatic se produce prin frecarea intre obiecte, frecare ce are ca rezultat pierderea sau acapararea de electroni.
Campul electric este cam circular, cel electric este radial (ca raza/razele cercului) si cam atat cu campurile. Despre campul gravitational nici Einstein nu stie prea multe si te astepti sa iti explic eu?
"Campurile de forte" cred ca se refera la campurile cu... legume si fructe.
" forta nucleara slaba" se refera la interactia foton-electron
forta nucleara slaba" probabil ai vrut sa zici "tare" se refera la interactia dintre protoni si neutroni.
" cuanta de energie este in jurul fotonului" teribil din nou faptul ca fotonii au energie nu inseamna nimic altceva decat faptul ca ei se misca, acea "cuanta" nu este o manta ci o c(u)antitate.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

Din primul film puteai sa vezi ca gravitatia este o forta ce te apasa si deci teoria aia cu "legea atractiei" poti sa tragi apa pe ea.
din al doilea film puteai sa vezi ce efecte bizare au obiectele ce se invart, motiv pentru care gravitatia are niste proprietati neantelese
si al treilea film puteai sa observi ce inseamna centru de gravitatie.
"FARA FORTE SAU CAMPURI DE FORTE" campurile de forte ce sunt? o metaforă?
"fara interventia Duhului Sfant"... ca alt lucru n-are duhul sfant decat sa invarta atomi.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Am citit cu mare atentie tot ce ai scris. Acum urmeaza intrebarile legate despre ce nu explici. Ce cauzeaza miscarea fotonilor? Ce contine campul electric? Ce contine campul magnetic? Ce contine campul gravitational? Ce pune in miscare particulele elementare? Ce cauzeaza fortele, campurile care pun in miscare particulele elementare? Am observat ca tu vorbesti de efecte si nu de cauze. Asta e problema mare in fizica. Duhul Sfant actioneaza peste tot dar tie ti-e greu sa intelegi acest lucru. Nu vrei sa intelegi cat de mare e puterea Duhului Sfant de controleaza atat de multe particule elementare din universul material. Recunosc ca am mai incalcit modurile mele de exprimare dar asta nu inseamna ca am mintit. Daca as vrea sa te pun incurcatura ca sa vezi ceea ce tu ai recunoscut ca nu poti explica totul. Referitor la campul magnetic ai zis ca este cauzat de alinierea electronilor fara pereche de pe ultimul strat. Ce determina acea aliniere? Ai mai zis ca energia fotonilor reste reprezentata de miscarea lor. Ce imprima acea miscare cu viteza luminii? Ai omis sa spui ca radiatia electromagnetica e alcatuita din fotoni X, gamma. Tu interpretezi formula E = m * c2 doar ca si cantitate de miscare adica cu cat masa e mai mare cu atat cantitatea de miscare e mai mare. Ai auzit de lucru mecanic? Te intreb pentru ca tu ocolesti notiunea de forta ce reprezinta efectul unui camp. Tu te gandesti doar la efect si nu la cauza. Asta e problema fizicienilor. Tu confunzi cauza cu particulele. De aceea ajungeti mereu la aceleasi intrebari de genul: ce cauzeaza existenta particulelor? Explici dinamica fotonilor electronilor. DAR nu ti-e in clar ce reprezinta sau ce contine campurile de care am vorbit si ce le cauzeaza. Tu vii si spui: sunt cauzate de miscare. Si miscarea aia a particulelor ce o cauzeaza academicianule?

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Nu confunda curentul electric cu sarcina electrica. Ai vorbit de condensatori. Ei se incarca cu sarcini electrice nu cu un curent electric. Joule nu reprezinta miscare ci lucru mecanic imprimat asupra fotonului sau forta imprimata asupra fotonului intr-o secunda. Constanta Plank = Forta * distanta * timp = Joule * secunda. Ce cauzeaza aceasta forta? Tu ai putea spune campul. Ce cauzeaza campul la randul lui?

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Eu cand m-am referit la energie m-am referit la ce cauzeaza campurile, fortele. Tu ai venit cu tot felul de explicatii academice care nu raspund la aceasta intrebare simpla. Stiind ca energia exprimata in Joules este de fapt lucru mecanic efectuat de forta intr-o secunda sau Forta * distanta * secunda. Ce atata filosofie?

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Uite aici de unde am luat termenul "camp de forte": https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Sistem_fizic.
Duhul Sfant reprezinta cauza tuturor acestor tipuri de forte. Campul de orice fel ( magnetic electric gravitational slab tare ) apare in urma fortei care imprima miscare particulelor elementare incarcate/neutre electric. Apoi campul la randul lui imprima forta asupra particulelor elementare. Si in electrostatica fara imprimare de miscare nu apare camp electrostatic. Isaia 40:26 arata ca Dumnezeu are puterea de a manui toate particulele elementare din univers sub diferite feluri de forte si prin extensie asupra tuturor corpurilor cosmice. Campul gravitational care preseaza piatra incontinuu pe suprafata pamantului este produs de Duhul Sfant. Nici o particula elementara nu sta pe loc ci este mereu in miscare si de aceea Duhul Sfant este forta dinamica. Fotonul desi este neutru electric sau 0 Coulombi prin miscarea sa cauzeaza aparitia campului electric concomitent cu campul magnetic. Cum se face ca prin miscarea si ciocnirea a doi fotoni cu cantitate de miscare mare ( 1.022 MeV ) rezulta doua particule ( electron-pozitron ) cu masa? De aici rezulta ca masa materia a venit in existenta prin imprimarea de miscare de catre Duhul Sfant. Dar ca sa imprimi miscare la o particula elementara in primul rand ea trebuie sa existe. Teoretic particulele elementare pot fi divizate/rupte pana masa lor dispare complet. Asta presupune ca forta Duhul Sfant care poate diviza particulele elementare pana masa lor dispare, sa se incarce cu energie sau forta potentiala tot mai mare ajungandu-se doar la dimensiuni si spatiu virtual.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

Da, deci incet incet nu iti voi mai raspunde, deoarece eu doar iti arat ce, din ceea ce spui tu, nu corespunde cu realitatea. cu atat mai putin pot sa accept ceea ce tu ma inveti pe mine, bombardandu-ma cu copy/paste-uri. Foarte pe scurt:
"Ce cauzeaza miscarea fotonilor? " acea miscare interna reprezinta rezultatul unor reactii, cum ar fi cele solare, sau reprezinta rezultatul unei "presiuni" radiatia solara (compusa din fotoni) cade pe metal iar el se incalzeste (se umple cu fotoni), lipsa acelei presiuni (adica venirea noptii) face ca metalul respectiv sa elimine caldura sub forma de fotoni. Daca te referi la miscarea fotonilor ca viteza de deplasare a lor, atunci pot zice ca aceasta viteza nu depinde de ei ci se datoreaza mediului in care se propaga.
"Ce contine campul electric?" contine o forma de energie(particule in miscare), controlata de electroni si protoni(sau pozitroni), si preluata probabil de la fotoni + si sau camp gravitational, dar concret inca nu se stie, poate descoperi tu.
" Ce contine campul magnetic?" contine o alta forma de energie, diferita de campul electric, controlata
doar de electroni... poate descoperi tu. Am zis "descoperi" nu "inventezi", iti dau un atu campul electric este notat cu + si -, iar cel mgnetic cu Nord si Sud, exact ca sa nu se faca confuzii.
"Ce contine campul gravitational?"... am mai zis, nici Einstein nu stia. Poate descoperi tu?
"Ce pune in miscare particulele elementare? " inca nu se cunosc toate proprietatile particulelor... si tu vrei sa stii de ce ele se misca? De fapt pe tine nu te intereseaza asta, tu doar vrei sa stii daca cineva stie... ca daca nimeni nu stie atunci tu esti cel mai mare destept si poti sa iti lansezi public teoria: sfantul duh!
" Referitor la campul magnetic ai zis ca este cauzat de alinierea electronilor fara pereche de pe ultimul strat. Ce determina acea aliniere?" un alt camp magnetic, produs de un alt magnet sau de o bobina.
"Nu confunda curentul electric cu sarcina electrica." - Cum sa nu confund? curentul electric chiar este alcatuit din sarcini electrice (adica esti confuz rau de tot, dar corectezi pe altii, naspa)
Acele link-uri poti sa le arunci la gunoi... suna ca o poezie, dar nu exista asa ceva ca "sarcina magnetica"; campul magnetic se caracterizeaza in termeni de "lini de camp" si "flux magnetic".
"Si in electrostatica fara imprimare de miscare nu apare camp electrostatic" - foarte ambiguu, poate: fara ca doua materiale, cu cantitati diferite de electroni, sa fie frecate intre ele, nu exista camp electrostatic. NU stiu pe ce site-uri nimeresti, mai si pune in practica si apoi te apuca de scris la altii.
"Omului i-a dat si forta potentiala coordonativa inteligenta" -m-ai speriat cu formularea asta, Deci ar fi bine sa nu mai iti scriu ca, fizica ii multa si nu am timp sa scriu exaustiv cu radiatii x si gama si infrarosu si ultraviolet, ca tu ori combini precizarile mele cu poezii de pe net ori mai completezi cu "microune", ori mai nou aplici "Lucrul mecanic sau Energie potentiala la particole atomice". Cand este atat de simplu: corpurile ce le vezi se pot misca sau pot sta, daca stau la inaltime au energie de pozitie (sau potentiala!=de pozitie), corpurile pe care le vezi sunt alcatuite din atomi care se misca, dar ei nu au Energie potentiala, nici electroni si nici fotonii din simplu motiv ca ei nu stau pe loc. Altfel ai baga lumina intr-un borcn si cand ai lua capacul ar incepe sa lumineze... si le-ai vinde ca pe lanterne.
Ba mi-am adus aminte ca tu nu stai sa imi eplici cum se produce curentul ca n-ai timp; asta nu inseamna nimic altceva decat ca habar nu ai, explicatia este foarte scurta: "un camp magnetic variabil produce, intr-un conductor, un curent electric variabil." asta a fost tooata explicatia, daca campul magnetic nu se misca, poate sa stea magnetul langa conductor mult si bine ca nu se intampla nimic. Ca sa ai succes eu zic sa te antrenezi bine, mai ales muschii gatului, la cate carti de fizica vei lua peste cap... u, iu, iui!

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Multumesc domnule NGheorghe pentru explicatii. Eu fac copy/paste la ce ai zis si punctez si eu la randul meu: 1)"rezultatul unor reactii" - reactiile reprezinta miscarea particulelor elementare; 2)"se umple cu fotoni" - se creeaza energie potentiala care in timpul noptii e cedata in caldura. 3)"elimine caldura sub forma de fotoni" - da asa e. 4)"se datoreaza mediului in care se propaga" - vidul e un mediu caracterizat de prezenta fortelor si campurilor. 5)"forma de energie(particule in miscare), controlata de electroni si protoni(sau pozitroni), si preluata probabil de la fotoni + si sau camp gravitational" - efect domino. 6)"campul electric este notat cu + si -" - da asa este. 7)"cel mgnetic cu Nord si Sud" - da asa este. 8)"Ce contine campul gravitational?" - contine forte. 9)"Ce pune in miscare particulele elementare?" - fortele; 10)"tu doar vrei sa stii daca cineva stie" - da, dumneavoastra m-ati ajutat sa mai fac ordine in explicatii - multumesc! 11)"poti sa iti lansezi public teoria: sfantul duh!" - descoperirile au inceput in fizica mai intai cu teoretizari presupuneri si apoi evidentierea lor prin experimente si deductii. 12)"Ce determina acea aliniere?" un alt camp magnetic, produs de un alt magnet sau de o bobina. - efectul domino. 13)"curentul electric chiar este alcatuit din sarcini electrice" - DA conform formulei: Q = I * t = Amper * secunda. 14)"nu exista asa ceva ca "sarcina magnetica" - DA asa este si eu m-am mirat, insa o putem numi comun electroni/protoni sau particule elementare cu sarcina electrica nenula exprimata in Coulombi. 15)"lini de camp" si "flux magnetic" - DA asa este: forte si particule inghesuite in flux magnetic. 16)"poate: fara ca doua materiale, cu cantitati diferite de electroni, sa fie frecate intre ele, nu exista camp electrostatic." - am verificat si eu experimentul cu rigla si bucatelele de hartie. Eu am miscat rigla - nu se misca singura happy 17)"nici electroni si nici fotonii din simplu motiv ca ei nu stau pe loc." - eu gandesc la nivel cuantic sau la nivel de particule elementare fiind "caramizile" materiei. Insa cred ca esti de acord ca fotonii isi cedeaza energia cinetica electronilor prin efect fotoelectric. Fizica cuantica imprumuta concepte din fizica clasica.18)"un camp magnetic variabil produce, intr-un conductor, un curent electric variabil." - asa este dar ai omis sa spui ca variatia aceea este cauzata de o turbina de rotirea rotii bicicletei sau rotirea rotii autoturismului. In concluzie: eu nu detin un laborator de fizica dotat cu fel de fel de dispozitive. Merg pe ce au descoperit altii si trag concluzii si fac deductiile mele. Nu ma axez pe lucruri imaginare, plec de la fenomene reale si ajung la deductii privind existenta unor lucruri virtuale precum Duhul Sfant Dumnezeu. Intotdeauna plec de la real la imaginar si NU invers. Asa s-a desoperit si planeta Pluto. Mai intai s-a dedus existenta ei prin existenta unor evenimente observabile apoi a fost observata si planeta.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

" reactiile reprezinta miscarea particulelor elementare;" reactiile nu reprezinta "miscarea" particulelor ci "interactiunea" paricolelor... mai ai un sprezece luni si vorbesti corect happy
""se umple cu fotoni" - se creeaza energie potentiala care in timpul noptii e cedata in caldura. " Nu se creaza nicio energie potentiala ci se transfera energie (miscare) de la foton la electron(se ciocnesc), pe care apoi o elibereaza (caldura este radiatie electromagnetica, deci fotoni in spectru inflarosu; parca pe undeva am zis sa incepi cu : black body radiation)
"vidul e un mediu caracterizat de prezenta fortelor si campurilor" greu! in vid nu sunt prezente forte ci campuri (nag, elec, gravit) si aceste campuri actioneaza cu anumite forte. Inainte de Newton lumea zicea "forta actioneaza si rupe marul care pica pe pamant si loveste pamantul" dupa Newton lumea zice "campul gravitational actioneaza cu o forta asupra marului, il rupe, si il impinge ctre pamant pana loveste pamantul. Nu mai exista conceptul de "forta nimanui".
"descoperirile au inceput in fizica mai intai cu teoretizari presupuneri si apoi evidentierea lor prin experimente si deductii." gresit... descoperirile au inceput cu studierea indelungata a unor fenomene de natura magnetica.
"13)"curentul electric chiar este alcatuit din sarcini electrice" - DA conform formulei"... aici ar fi trebuit sa recunosti ca ai gresit cand ai zis sa nu confund... ca formula aia ii una veche.
-sarcina magnetica nu exista! "DA asa este si eu m-am mirat, insa o putem numi " stai lejer si nu te precipita, electronul este electron si campul magnetic este oricealtceva numai din electrini nu este alcatuit.
"Eu am miscat rigla - nu se misca singura" Din faptul ca ai miscat-o ii greu sa deduc ca ai si frecat-o de par" grele!; asa dintr-o simpla miscare oarecare ai putea experimenta orice. Este diferenta intre "miscare" si "frecare", poate ai si gasit o editura sa iti publice teoria si eu te retin.
"prin efect fotoelectric", eu mai stiu se de Compton efect. (nu sunt academician)
""un camp magnetic variabil produce, intr-un conductor, un curent electric variabil." - asa este dar ai omis sa spui ca variatia aceea este cauzata de o turbina de rotirea rotii bicicletei sau rotirea rotii autoturismului." Aoleu! veriatia aceea a campului magnetic inseamna nici mai mult nici mai putin decat doua posibilitati: ori misti conductorul printre liniile de camp, ori misti magnetul pe langa conductor... si exista infinite feluri dz a face aceasta miscare. Variatia aceea nu este cauzata de turbina sau de roata sau de alta roata mai mare ci de magnetul care se afla pe acea roata( sau in loc de magnet pui o alta bobina ce produce camp magnetic).
(nu prea stiu ce evenimente observabile ai fi produs Pluto... sar stiu sigur ca nu mai este considerat
o planeta, ba mai mult sunt corpuri mult mai mari ca Pluto prin zona aceea ce ar fi produs niste efecte de proportii duble in comparatie cu PLuto)

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

1)"interactiunea" paricolelor" - apare in urma miscarii imprimate.
2)"se transfera energie (miscare) de la foton la electron(se ciocnesc)" - miscare aparuta prin efect domino sau imprimata de foarta Duhul Sfant. happy
3)in vid nu sunt prezente forte ci campuri - campurile sunt produse de punerea in miscare a particulelor elementare de catre forta Duhul Sfant. happy
4)"descoperirile au inceput cu studierea indelungata a unor fenomene de natura magnetica." - campul magnetic e generat de punerea in miscare a particulelor elementare de forta Duhul Sfant. happy
5)"aici ar fi trebuit sa recunosti ca ai gresit" - DA am gresit! dupa ce mi-am amintit formula Q=I*t.
6)"campul magnetic este oricealtceva numai din electroni nu este alcatuit." - campul magnetic nu este alcatuit din electroni si nu are masa DAR este produs de punerea in miscare a electronilor pe o traiectorie inchisa ( cerc ) de forta Duhul Sfant.
7)"ai si frecat-o de par" - DA am si frecat-o de par. Duhul Sfant pune in miscare particulele iar particulele elementare la randul lor se freaca/se ciocnesc intre ele si prin efectul domino...
8)"Compton efect" - " interacțiunea fotonilor X sau Gamma cu substanța - presupune miscare imprimata de efectul domino sau de forta Duh Sfant. happy "Pentru a explica împrăștierea Compton, lumina trebuie să se comporte ca și cum ar fi compusă din particule. Experimentul lui Compton a convins fizicienii că lumina se poate comporta ca un flux de particule a cărui energie este proporțională cu frecvența radiației." Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%8Empr%C4%83%C8%99tiere_Compton
9)"ori misti conductorul printre liniile de camp, ori misti magnetul pe langa conductor" - de fapt misti particule elementare in grup care creeaza campuri ce interactioneaza intre ele si care la randul lor imprima forte ce deplaseaza electronii pe conductor catre bec. Duhul Sfant poate misca in grup particule elementare. happy
10)"magnetul care se afla pe acea roata( sau in loc de magnet pui o alta bobina ce produce camp magnetic)." Pai magnetul/bobina e alcatuit din atomi cu electroni fara pereche pe ultimul strat care pusi in miscare circulara in jurul atomului creeaza campul magnetic.
11)"ba mai mult sunt corpuri mult mai mari ca Pluto prin zona aceea ce ar fi produs niste efecte de proportii duble in comparatie cu PLuto". Intai s-au observat efectele si apoi au fost descoperite cauzele adica acele corpuri mai mari.

Concluzie: fara punerea in miscare a particulelor elementare de catre forta Duhul Sfant si intretinerea miscarilor prin efect domino nu ar exista lumea asa cum o stim.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

Da, exact!, toate le-ai pus in carca duhului; duhul sfant este foarte ocupat si este atat de prost ca face sa explodeze bombele atomice in mijlocul oraselor! la puscarie cu duhul sfant si creatorii bombelor sa fie medaliati!
Alceva, fizicieni nu folosesc notiunea de "domino" ci de "perpetuum mobile". Tu ce faci acolo? scrii dupa dictare? Mai bine du-te afara la joaca!

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Nu scriu dupa dictare. Ce am scris am gandit cu constiinta mea. Reproducerea in cadrul aceleiasi specii e un sistem de perpetuum mobile. La fel reactiile nucleare din Soare. Si ca sa vezi ca m-am gandit si la ce ai scris adineaori dau copy/paste din cartea scrisa de mine: "Desi pare incredibil, Dumnezeu prin Duhul Sfant coordoneaza functionarea comportarii materiei din fiecare atom din Universul material. Cand ca si cauzalitate devine si omul atomii se comporta tot sub coordonarea Duhului Sfant doar ca in conditiile suplimentare dorite de om. In timp, daca conditiile dorite de om se potrivesc si cu do rinta lui Dumnezeu atunci prin Duhul Sfant le permite in continuare. Daca nu, treptat atomii se vor comporta doar in conditiile dorite de Dumnezeu.

Dumnezeu a creat posibilitatea ingerilor si omului de a alege pentru ca nu vrea sa fie iubit si respectat de niste roboti ca un dictator neiubitor. Astfel Dumnezeu prin Duhul Sfant sau bratul Sau puternic RESPECTA alegerile. Respecta alegera Diavolului si a lui Adam-Eva de a se impotrivi Lui si de a cunoaste si raul si nu numai binele. Desi nu aproba astfel de alegeri Dumnezeu le respecta pentru ca el a creat posibilitatea de alegere. Insa Dumnezeu nu se lasa batjocorit. In functie de ce alege omul, omul suporta consecintele. Daca omul alege sa cauzeze bomba atomica, Dumnezeu prin Duhul Sfant ii respecta alegerea si arata omului efectele bombei atomice. Dumnezeu e familiarizat cu bombele sau supernovele. Daca omul seamana grau atunci Dumnezeu prin Duhul Sfant face sa creasca grau. Lista poate continua. Dumnezeu insa nu renunta la scopurile lui printre care acela de a transforma Pamantul in paradis si locuit doar de oameni care vor alege sa asculte de Dumnezeu alegand doar binele si nu si raul. Dumnezeu Creatorul cerurilor si al Pamantului e singurul care vrea doar binele pentru om. Diavolul vrea si binele si raul. Omul si ingerii prin natura lor sunt atrasi doar de bine. Insa Diavolul a vrut sau a ales ceva mai mult: sa ajunga ca Dumnezeu. La fel au ales si Adam-Eva. Dumnezeu desi vrea doar binele pentru creaturile lui inteligente, El cunoaste si ce inseamna raul."

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Dumnezeu prin intelepciunea Sa a creat sisteme automatizate prin care particulele elementare odata puse in miscare interactioneaza intre ele ca intr-un sistem semi-inchis. La fel, omul fiind facut dupa chipul lui Dumnezeu a reusit sa faca si el sisteme autonome de tip sistem semi-inchis sau semi-autonom de genul robotilor, automatizari. Dumnezeu, nu e nevoie sa puna in miscare fiecare particula elementara pentru ca a implementat "instructiuni" sau legi naturale in cadrul sistemelor create de El: reactii nucleare in stele, organismele vii, miscarea galaxiilor, planetelor. El insusi spune ca a implementat astfel de legi in universul material. Prin Duhul Sfant coordoneaza putin asemanator cum un om comanda un elicopter teleghidat si chiar mult mai inteligent decat ceva asemanator. El poate observa pozitia particulelor elementare in creierul omului putand astfel sa citeasca gandurile dar poate sa le si influenteze imprimand anumite miscari ale acestora conducand la diferite ganduri evident care sunt permise de constiinta acelui om sau de intentiile lui predominante.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

Intrebarea era: Energia este o caracteristica a materiei?
este o intrebare de fizica, foarte simpla, iar tu explici intr-una ca duhul sfant face si drege... este greu de continuat discutia asta deoarece schimbi subiectul la nesfarsit dupa bunul tau plac! ba ai ajuns si la Adam si Eva ...care dupa mine este o fabula ce contine zeci de greseli si nonsensuri(pe care le-am explicat in alte raspunsuri). Deci hai sa separam religia ta de formule si sa incheiem subiectul.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Intrebarea a primit raspuns. rolling on the floor

| anonim_4396 explică:

"Doi magneti permanenti nu genereaza camp electric fara miscare sau energie cinetica." Am vrut sa zic ca fara o turbina un rotor o bobina care se roteste intre magneti sau electromagneti nu apare campul electromagnetic. Ce sa zici si tu?! Imediat te-ai grabit sa vii cu criticile. Eu nu sunt aici sa predau fizica. Campurile magnetic electric sunt distincte dar pentru a forma campul electromagnetic trebuie sa interactioneze intre ele. Ce atata filosofie la tine. Campul electromagnetic in sine nu are masa. Sarcina electrica in sine nu are masa. Electronul are sarcina electrica. Acum vin si te intreb ca si la foton sarcina aia e in particula, pe particula sau langa particula? Bosonul Higgs nu are moment cinetic sau spin zero. Energia aia e in el sau pe el?

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

"Am vrut sa zic ca fara o turbina un rotor o bobina care se roteste intre magneti sau electromagneti nu apare campul electromagnetic. " electromagneti sunt niste obecte compuse din bobina si un miez metalic care atunci cand sunt alimentate cu curent se comporta ca magnetii dar in niciun caz nu sunt folositi la producerea curentului electric deoarece concentrarea campului in acel miez metalic ii face inutili in acest sens (si utili pentru ceea ce au fost conceputi, adica sa atraga fierul)
ce-i ala "camp electromagnetic"? exista asa ceva? de cand? de ieri?
"Campurile magnetic electric sunt distincte dar pentru a forma campul electromagnetic trebuie sa interactioneze intre ele." nu stiu de unde ai copiat asta dar in practica nu iti foloseste deoarece nu este posibil asa ceva, apropo eu nu te-am catalogat ca fiind la fel, ca acel inginer, dincontra esti exact opusul, stii multe din carte, si ceea ce stii nu corespunde cu ceea ce se intampla, de parca vorbesti o alta limba.
" Campul electromagnetic in sine nu are masa. " poate ai vrut sa zici: " rediatia electromagnetica in sine nu are masa. " ca de ar avea nu ai mai putea circula pe prin casa cand ai aprinde lumina, sau porni un radio, iar telefoanele mobile ar fi ca niste rachete.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Cantitatea de miscare reprezinta marimea fortei cu care particula elementara a fost sau este impinsa pe o anumita distanta si sub un anumit unghi intr-o secunda. Forta potentiala sau energia potentiala conservativa are capacitatea de a imprima forta de miscare. Duhul Sfant are o forta sau energie potentiala foarte mare.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Dumnezeu ii da omului ca si particulelor elementare forta potentiala pentru ca la randul lor sa exercite forte asupra altor corpuri. Omului i-a dat si forta potentiala coordonativa inteligenta cu ajutorul careia poate cauza sau imprima miscare obiectelor din jur la nivel macro. O locomotiva sau un autoturism sau un avion nu se misca fara ca un om sa imprime sa cauzeze forte prin care le pune in miscare. Aceste fenomene sunt cat se poate de reale. rolling on the floor

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Privitor la materia "moarta" sau anorganica Dumnezeu se mai bazeaza si pe efectul de domino.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Efectul de domino asupra particulelor elementare.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Efectul de domino sta la baza automatizarii evenimentelor prin care Dumnezeu poate controla miscarea tuturor particulelor elementare din intregul univers material.