| vinoACASAcuMINE a întrebat:

FUNDA! Nu inteleg ceva... Spre exempu, inteleg ca tot ce e in jurul nostru e compus din atomi. Daca ciopartim un banut, la un moment atomii nu vor mai putea fi divizati. > Dar daca sa pretindem ca am o moneda, ea e un singur obiect? E un 1? Da, putem sa o distrugem si sa creem miliarde de atomi, dar in forma ei solida e un doar o simpla chestie? Un unu?

| Catrice a răspuns:

Atomul nu poate fi divizat.
Acea simpla chestie e compusa din milioane, chiar miliarde de atomi. Ca și obiect, reprezinta o singura unitate. Ca și compoziție, e complexa.

| noone0000 a răspuns (pentru Catrice):

Atomul poate fi divizat ro.wikipedia.org/wiki/Teoria_atomică

| Ineys a răspuns:

Si tu pana la urma ce intrebi de fapt? Daca putem sa divizam atomii? Din cate stiam eu se cheama Fisiune Nucleara, deci se poate.

| REMiXDJ a răspuns:

Prietene, cineva de aici ti-a dat un raspuns bun - orice fel de atom din natura care o cunoastem noi ca oameni poate fi distrus si rupta legatura electronica ce al tine legat de nucleu = Fisiune Nucleara.Dar sa retii un lucru - In natura nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, ci totul se transforma.Asta e o lege unica in tot Universul oricat de mare ar fie el infinit sau finit(deocamdata nimeni nu stie) si se pare ca prostalaul de Einstein a lipsit la lectia asta si a aruncat in omenire prosteala cu E = MC patrat care nu are nici o valoare de nici un fel.Referitor la intrebarea ta in general, citeste de pe net: Perioada de injumatatire a elementelor, si o sa intelegi si cum e cu atomii, si cu materia, si cu transformarea ei, si o sa ai o reveleatie o sa intelegi poate si cum e cu viata, moartea si nemurirea.Perioada de injumatatire a elementelor a elementelor se refera la orice element din Univers, unele le stim si noi din tabelul periodic al lui Mendeleev care este relativ, orientativ si incomplet, unele elemente le stim, altele sunt in curs de descoperire sau vor fi descoperite in timp atunci cand vom reusi sa iesim din galaxia noastra si v-om vizita si alte galaxii din Univers.In natura trebuie sa intelegi un lucru= nu exita notiunea de 1 si 0, sau de ceva sau nimic.In natura la nivel de orice element exista doar notiunea de pozitiv si negativ cum spunem noi oamenii referitor la sarcina electrica, adica partea pozitiva interactioneaza cu partea negativa si urmeaza o transformare numai daca exista o interactiune, adica o a treia forta.

| SalutCeFaceti a răspuns:

Nu. Gandeste-te ca atomi sunt magneti/oameni. O moneda formata din atomi e identica cu o gramada imensa din magneti care se atrag unul pe altul sau cu o multime de miliarde de oameni care se tin strans cot la cot: nu poti sa ii desparti, deoarece se tin bine, nu poti sa ii smulgi unul cate unul deoarece sunt prea mici ca sa ii apuci si daca te uiti de destul de departe o sa incepi sa nu ii mai vezi separat, ci ca pe un tot unitar. Sper ca te-am ajutat!