| DracuIa a întrebat:

La cate quatraliane de galaxy exista, sisteme guvernate de o stea cu caldura precum soarele planete fara numar, nu credeti ca mai exista o alta planeta cu viata?
Eu zic ca e absurd sa zici/crezi ca pamantul e singura planeta pe care s-a format viata.
Eu zic ca exista viata pe multe planete, doar ca nu stim. momentan, insa nu cred trebuie negata posiblitatea asta, prin absurd.
Voi ce credeti?

| sabin89 a răspuns:

Verbul "a crede" are două sensuri: 1. A fi încredințat sau convins de un fapt. 2. A fi de părere, a-și închipui.
Îmi trebuie puțin timp să mă hotărăsc care dintre aceste două variante să o folosesc. Și îți zic. happy

| sabin89 a răspuns:

Lăsând gluma, și eu cred că mai există viață pe alte planete; probabilitatea e prea mare. Interesant ar fi de știut în ce fază de evoluție s-ar afla viața pe acea planetă (sau acele planete). Poate pe una din ele să nu se fi ajuns la om, să fie într-o fază intermediară (pești, broaște, reptile...). Greu îmi pot imagina o planetă plină cu animale, dar fără om, dar s-ar putea. În același timp, ne putem imagina ca undeva să se fi depășit faza om, ajungându-se la forme superioare. Greu de imaginat și asta. Și, în sfârșit, ne putem imagina o planetă (sau mai multe) unde s-a ajuns la faza la care suntem noi.

| DracuIa explică (pentru sabin89):

Stagiul sau nivelul de evolutie poate fii mai scazut, egal sau mai mare decat al planetei noastre.
Acum depinde si cum evolueaza(in ce directie). Sunt multe cauze care pot afecta evolutia vietii, pot fii oameni de alte culori, cu blana 4 brate 7 degete la o mana 3 picioare 5 ochi etc. happy
Si poate sper ca mai avansati intelectual in in talegere cu o viziune mai ampla decat a speciei noastre. Noi mai avem de evolut, cred unii ca daca a evoluat stiinta in tehnologie, am evoluat si noi, dar nu e asa, ca si specie mai avem multe de descoperit si invatat ca sa putem sa ajungem la o pace superioara.

| Pocait01 a răspuns (pentru sabin89):

"probabilitatea e prea mare"
Nu prea m-ă interesează subiectul, dar ultima oară când am citit un studiu legat de asta(cu probabilitatea de a exista viață pe altă planetă) era prin 2015-2017 și rezultatele arătau probabilități infime.
Dacă a apărut un studiu mai nou, bine făcut pe care l-ai citit te rog să ne dai și nouă link-ul sau cum se numește să-l căutăm.
Uită-te și la ce șanse au fost în cazul Pământului să dezvolte viață. N-au fost extraordinare, dar viața este extraordinară.

| DracuIa explică (pentru Pocait01):

Imi pare rau dar eu nu ma iau dupa povestile altora.

| sabin89 a răspuns (pentru Pocait01):

"Nu prea m-ă interesează..."
Așa îl scrii pe "mă"? În ceea ce privește probabilitattea, ai și tu dreptate. Poți să o iei și așa, că e foarte mică, având în vedere cât de mulți factori trebuie să se potrivească.

| Pocait01 a răspuns (pentru DracuIa):

Nu poveștile altora ți-au indus ideea că ar fi viață în altă parte decât pe Pământ?
Poveștile spun că există, calculele spun că probabilitatea este prea mică să ne pese.
Sau poate crezi doar poveștile pe care crezi că le-ai inventat tu.

| DracuIa explică (pentru Pocait01):

Exista, asta e realitatea fie ca ne place sau nu.
La fel si cu zeitatile ne-existente.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Că da. Doar că pe alte planete ființele vii pot să arate ca caracatițele. Și sunt toți așa departe, că nu ne vom întâlni prea curând.

| Alex980078 a răspuns:

E absurd tot ce se spune prietene... Mai mult decât crezi