| Catrice a întrebat:

Oare celulele umane sunt conștiente de existenta lor? Sau își duc viata fără sa știe ca exista?

| RoCkKiD a răspuns:

Ca sa fii constient ai nevoie nu doar de un sistem nervos ci si de anumite etaje mai complexe ale acestuia. Celulele sunt niste entitati care exista pe baza mesajului inscris in materialul lor genetic. Cred ca ati invatat la biologeie ca SNul apare abia la hidre, pana acolo sunt doar niste existente amorfe care "traiesc" doar ca sa se hraneasca si sa se reproduca fara a simti ce se intampla in mediu.

Depinde ce intelegi prin constienta dar doar oaemenii au constiinta de sine, limbaj intern si gandire abstracta etc.

E o intrebare foarte buna, se spune ca celule nervoase creaza constiinta,dar daca ele nu au constiinta cum sa o creeze,mai ciudat e ca acele celule sunt ca oricare alte celule dar totusi ele dau nastere la creatie,imaginatie,iubire,ura tot ce inseamna om,nu stiu ce sa isi spun, nici eu nu inteleg cum pot niste celule sa creeze tot ce simtim, mai ciudat primele celule se cloneaza de unde stiu ele cum si ce sa faca, vorbim de prima faza, un ovul cu un spermatioz se fecundeaza e prima celula apoi ele se divid cum se divid ele atat de complex incat sa se potriveasca, adica de unde stie celula x ca va deveni celula nervoasa, x celula inimi, ficat etc
e complex

Das ist adevărat.

Das ist die wahrheit

| Catrice explică (pentru RAY):

Eu cred ca suntem controlați de extratereștrii. Ca de la ei avem niște circuite (pe care noi le-am denumit neuroni și sinapse și axoni) care ne spun ce sa facem și ce sa gândim și asa ei fac experimente pe noi. happy

| RAY a răspuns (pentru Catrice):

Nu chiar, suntem controlati de creierul emotional-reptilean, dar fara ele ce sens ar avea viata, ma cam enerveaza cand aud de aliens pentru ca inca nu am descoperit culmea

| Catrice explică (pentru RAY):

La ora asta din noapte creierul meu asa îmi spune: ca extraterestrul Voyunaterim dorește ca tu sa transmiți universului existenta noastra!
Dar corpul îmi spune: la culcare ca gândești aiurea. happy

Ceasul biologic

| Catrice explică (pentru RAY):

Ăsta nu era ăla de te anunță când trebuie sa faci puradei? rolling on the floor
Legat de faza cu de unde știu ele ce soi sa fie, acum ceva timp văzusem un documentar/citisem undeva sau aflasem cumva, în fine, de undeva știu ca e un mecanism complex (cu multe denumiri greu de ținut minte cu fizică, chimie etc) care în perioada de zigot (ca atunci 1-2 celule see dezvolta și creează fătul) le separa și le modifica pentru viitoarea lor funcție. Sa fie celule de inima, de creier, de stomac, de piele etc etc etc.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Sunt curios de mecanismul asta complex. Sa fie oare Doamne-Doamne ascuns intr-un spermatozoid si noi ca prostii il cautam in ceruri? laughing

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Nu-mi amintesc sa fi avut un microscop care sa vadă și mai mult din structura lor. Poate exista acolo vreun indiciu.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Un lucru e cert.Nu avem raspunsurile, o buna parte din istoria pe care o invatam in scoli te baga mai mult in ceata decat sa-ti prezinte adevarul.SI daca cineva are raspunsurile, sunt tinute bine ascunse de populatie.Deci 1-0 pentru Vatican laughing

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Ma, în ultimele minute au zis ceva de genul : nu se știe precis cum s-a format/dezvoltat specia HomoSS/rasa umana prezenta. laughing aia a fost concluzia întregului documentar.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Pfa..trebuia sa le ceri banii inapoi ca era un film prost laughing

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Dacă ei nu erau homo homo, nici ăștia din prezent n-ar fi fost.
Cum de nu m-am gândit sa le cer banii, mă?!? Mi-am terminat și popcornul aiurea, am băut și sticla de suc ca poate în gerul ala de pe vremea aia se dezbraca vreo gorila. Dar ce sa vezi? Își luau și mai multe piei si blănuri pe el... da' nu pot ca trebuie sa ii sun pe aia i nAmerica și pana mea înțeleg cu ei expira și minutele internaționale și fac și cost suplimentar. Mai bine ma mulțumesc cu niște filme XXX cu halterofili. happy

| RAY a răspuns (pentru Catrice):

Cu toti suntem primate si cimpanzei, gorilele

| RAY a răspuns (pentru Catrice):

Cu cat o natiune a plecat mai departe de africa cu atat e mai evoluata, se vede asta la popoarele nordice, din europa din vest

Http://www.cunoastelumea.ro/......dn-modern/

Noile descoperiri sugerează, de asemenea, că populația neanderthaliană a fost mult mai mare decât cea estimată și cu o diversitate mitocondrială semnificativă.

| Frank51 a răspuns:

Imagineaza-ti cate celule trebuie sa coexiste ca sa creeze spre exemplu creierul, foarte multe, de ordinul 10^30, sau mai mult. Daca impreuna pot creea ceva atat de complex precum constiinta noastra, atunci fiecare celula este importanta si are rolul ei. Desigur, nu stim exact care este relatia celula constiinta, si nu stim inca multe despre corpul nostru, dar evoluam. Celulele stiu singure ce trebuie sa faca, poarta cu ele pana si adn-ul nostru, asa ca eu cred ca inca nu stim exact de ce sunt ele in stare.

| OldSoul a răspuns:

Eu ma intreb daca au propriile lor injuraturi...
Hmm, oare cum ar suna "Baga-mi-as nucleul"
Suna binisor

| Catrice explică (pentru OldSoul):

Fut^-ți-aș membrana.
Mânca-mi-ai citoplasma. rolling on the floor

| OldSoul a răspuns (pentru Catrice):

Bune astea laughing

| StrongHeart a răspuns:

Nu stiu multe despre biologie si cum functioneaza celulele, m-am gandit putin si nu am un raspuns la intrebarea ta.
Dar eu cred ca exista o constiinta colectiva, o inteligenta "atotstiutoare" care face celulele, apoi tesuturile etc, pana la fiinta sa fie constiente.Mereu imi pun intrebari de genul si cred ca viata asta e doar o etapa, realitatea pe care o vedem poate este incadrata doar intr-o dimensiune si poate atunci cand dormim experimentam o mica parte din adevarata noastra natura spirituala.Sunt doar niste ganduri, nu avem inca niciun raspuns concret, dar intrebarea ta duce spre domeniul fizicii cuantice.
Vazusem ceva recent despre "string theory" si era o intrebare de genul: Daca un copac, intr-o padure cade, insa nu este nimic acolo sa auda sunetul provocat de cadere.Sunetul este produs sau nu? Raspunsul ar fi fost ca nu,pentru ca sunetul este auzit,doar daca este cineva sau ceva acolo sa il perceapa, altfel este inexistent.
Sunt multe chestii interesante, pe care poti sa le citesti daca te intereseaza, intrebari de genul pe care ai pus-o ar face multi oameni cu studii superioare sa piarda mult somn incercand sa iti raspunda.
Daca aveti vreunu raspunsu, va rog argumentati.

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Haha, trebuie sa le scriu o scrisoare celor de la Harvard, Oxford și altele care fac cercetări. Ma pricep mai mult la biologie, când ai zis de fizica cuantica m-ai adus din nou la orele plictisitoare din liceu laughing

| StrongHeart a răspuns (pentru StrongHeart):

Scuzati-mi gramatica, dar la ora asta nu am rabdare sa corectez detaliile astea neimportante.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Ai facut fizica cuantica in liceu? Te invidiez!

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Tu de gramatica îți faci griji? Eu sunt aia ciudata care își pune astfel de întrebări în miez de noapte rolling on the floor
Nu am învățat cine știe ce cuantică. Parca povestea profa ceva pe acolo laughing
Dintr-a 11a nu m-a mai interesat fizica atomica și nici ce a urmat după ca oricum dădeam bacul la biologie și la facultate nu aveam nevoie.

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Tu crezi ca la o ora de documentar cu toate numele 'homo ceva' (ca ma gândesc acum dacă nu cumva chiar erau homo ca doar bărbați arătau...sau erau și vreo 2 femei?) le-am reținut pe toate? Poate dacă vedeam documentarul săptămână trecuta, mai mergea, dar asta a fost cred ca pe la mijlocul lui august.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Daca erau homo homo nu e de mirare ca au disparut

| ziftode a răspuns:

Numai un creier poate sa formeze o constiinta
NU o celula
desconsiderand limitarea fizica, gadeste-te ca daca celulele umane ar avea constiinta atunci un om nu ar mai fi o persoana ci o societate de celule

| ForeverAlone97 a răspuns:

Ce ar fi să le întrebi cum se simt? Sigur îți vor relata mai bine decât ceilalți.

B, pentru a fi constient de existenta trebuie sa ai inteligenta ridicata. Acuma depinde si ce intelegem prin constienta: daca vorbim de existentialism: asta e o trasatura ce o gasim numai la oameni.
"Constienta prrimitiva" -se regaseste si la animale.
Dar celulele umane categoric nu au constienta

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Îmi fac și eu griji pentru ele, sărăcuțele! Dacă se simt singure și intra în depresie?

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu este adevarat asa ceva,orice om poseda constiinta indiferent de inteligenta,nici nr de neuroni nu inseamna inteligenta,nici marimea creierului,sunt exemple, vorbim de elefanti au mai multi neuroni ca noi, creier mai mare, ceva e unic la om, asta e adevarul, cum naiba din 5 milioane de specii doar omul e asa cum e, e ciudat, nici un animal nu se sinucide sau creaza ceva complet nou

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Canm am spus inteligenta ridicata ma refeream la noi : Homo Sapiens Sapiens

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Știu măi, ca cică noi suntem cei mai evoluați/inteligenți/superiori ca specie.
Deși unele exemplare demonstrează contrariul.

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Cand o aparut constiinta? acum 8 milioane de ani? 1 milion? o suta de mii de ani? 10 mii de ani? cum de nici o alta specie homo nu a supravetuit, nu e cam ciudat asta? mai ales ca erau alti care erau mult mai adaptati climei europene decat homo sapiens

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Cum de nu a supravietuit nici o alta specie? Dar cine a zis ca au disparut?
Noi Europenii nu suntem Homo Sapiens puri ci, avem si ADN de Neanderthal + parca inca o specie
pe cand cei din Africa is Homo Sapiens puri
Evolutia nu este o linie dreapta.
Poate Neandeerthals erau mai adaptati climei europene care era intr-o mica epoca de gheata.
Dar cand am venit noi Homo Sapiens, epoca de gheata era pe terminate, clima se schimba.
Iar neanderthalsi nu erau atat de diferiti fata de noi atat fizic cat si intelectual, ca urmare cele 2 specii s-au imperecheat rezultatul fiind noi

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Prin toamna dăduse pe National Geografic un documentar pe tema asta.
Cică ăștia europenii neanderthalieni o stai liniștiți aici și s-o lăsat cuceriți de africani și asiatici (ma rog, poporul ăla homo ceva). Conform studiilor/cercetărilor lor, ei erau perfect adaptați climei și condițiilor de mediu, bărbații erau valori iscusiți, cică aveau și unelte de vânătoare. Astialalti când au început migrația (ca doreau sa se împrăștie sau nu mai aveau resurse ceva de genul), au ajuns în Europa. Uriașii neanderthali (era unul de zici ca era elefant) au rămas pe teritoriul lor și au preluat din cultura și obiceiurile lor.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

"ma rog, poporul ăla homo ceva" mor rolling on the floor

| anonim_4396 a răspuns (pentru Catrice):

Neanderthals erau mai scunzi ca Homo Sapeins, dar mult mai robusti.
Erau adaptati climei, dar extinderea speciei Homo Sapiens a corespuns cu schimbarea climatologica (asta a fost motivul pentru care am iesit din Africa)
Iar neandethalsi nu s-au adaptat repede la noua clima.
Dar la finalul zilei: nu a fost vorba ca Sapiens sa fi ucis Neanderthalsi ci practic ne-am imperecheat cu ei: rezultand rasa noastra de azi.
Faza ca ne-am putut imperechea este o dovada clara ca cele 2 specii nu erau atat de diferiti
Deoarece sistemul (vostru)feminin respinge automat "samanta" daca nu corespunde speciei respective. De asta oamenii nu se pot imperechea cu maimute :diferenta e prea mare laughing
Desi teoretic, in laboratoare prin manipularea cromozomilor ar fi posibil, dar este considerat ilegal.

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Cam asta spunea și în documentar doar ca nu-mi mai aminteam prea multe happy
Plus ca... cine s-ar împerechea cu maimuțe? Hmm...cineva care îl găsește pe King Kong poate.

| RAY a răspuns (pentru Catrice):

Si noi suntem primate, nu le spune maimuțe ca e aiurea, sunt mai multe specii de primate

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu e adevarat, astia Neanderthals au ajuns primi in europa si sau adaptat apoi au venit cei din specia homo sapiens, mult mai tarziu

foarte putini din specia homo sapiens au avut relati sexuale cu specia Neanderthal
For one, from 1.8% to 2.6% of the DNA in most modern people comes from the Neanderthals. A new study provides another important link - Neanderthals passed on a key genetic adaptation that kept us protected from killer viruses.

plus cum putea sa fie homo sapiens venit de la o clima calda mai bine adaptat decat astia adaptati de mai multi generati, un lucru ciudat e ca pe nici un continent nu a supravetuit Neanderthals, lucru ciudat

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

nu e vorba de vagin, e vorba ca difera cromozoni, desi ovulul nu poate fi fecundat

| Catrice explică (pentru RAY):

Unii homo sapiens sunt mai primate decât alții.

| Catrice explică (pentru RAY):

Mai, unii n-au apucat sa învețe genetica în liceu. Dacă a fost profil uman, de unde sa știe omul? (Asta presupunând ca a ajuns sa facă liceul)

Sunt pure, ca un Bebelus sau o planta care nu judeca sau se intreaba ca mintea umana, pur si simplu existã.

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Wow, ce frumos! Deci mai exista oameni inocenți pe lume care nu se gândesc la sex și droguri!

| anonim_4396 a răspuns (pentru Catrice):

Oh da, cicã Terra era un paradis in care totul era posibil, dar am venit noi de pe Marte sa stricãm tot prin foamea de sex si putere.

Ce nesimțiți suntem...

Dormi bai omule!

| Catrice explică (pentru DeathIncarnate):

Dorm ma! E spiritului meu ala care scrie rolling on the floor

Wild and Free.

| Catrice explică (pentru DeathIncarnate):

Young and the restless.

Sounds good to me.

E in codul ADN. ADN ul se găsește in fiecare celula. Sunt programate.

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Dar oare ele știu ca sunt programate sa se divida, sa circule prin corp, sa se hrănească?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Catrice):

Nu trebuie sa știe asta, nu e necesar. Tu știi toate astea? O lunga perioada de timp habar nu aveai ca ești programată sa respiri inconștient (involuntar). O făceai și fără sa știi, și acum o faci chiar dacă știi sau nu. Cam tot ce se întâmpla cu noi, ma refer la lucruri de baza: respirație, hrana, împerechere etc se întâmpla inconștient. Uita de faza ca ne credem toți niște mici savanți si trăim cu impresia ca știm totul. Se activează câte o secvența ADN și te trezești la 1 an ca ai pornit in picioare direct din faza de-a bușilea. Asta se întâmpla pe tot parcursul vieții chiar dacă la un moment dat schimbările devin insesizabile. Suntem programați și noi.

Mda.
Respirația, hrana, împerecherea se pot controla.
Circulația sângelui nu o poți controla, activitatea cerebrala și multe altele.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Catrice):

Așa zici, ca se pot controla?! Vrei sa zici o perioada f scurta de timp. Ia stai 24/24 și controlează-ți respirația. Dacă nu, mori. Sau controlează senzația de foame. Dar sentimentele când erai îndrăgostită ai reușit sa le controlezi? Aaa, poate au trecut după 3 ani pentru ca asta este ciclul in care creierul face un fel de reset. Asta nu mai depinde de controlul tău.

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Pe naiba rolling on the floor
Ma refeream ca sunt anumite momente în care îți poți controla respirația.
Foamea o poți controla, nu la modul de a rămâne flamand o zi, doua, trei. Deși poți rezista fără mâncare 3 săptămâni.
M-am îndrăgostit de câteva ori în adolescenta genul ala cu fluturași și chestii, dar după câteva luni când am fost conștienta ca nu sunt sanse sa fiu cu tipii aia, mi-am spus gata, de azi nu-l mai unesc pe X. Și într-o luna deja ma purtam normal cu respectivii.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Catrice):

No bine, te purtai normal, dar sentimentele in cât timp au trecut de-a binelea? Sau nu au trecut încă? In fine, nu conteaza. Ideea e ca celulele nu sunt conștiente, pentru asta ar avea nevoie de creier și niște conexiuni care sa realizeze acest lucru. Totuși fără ele creierul nu ar exista. Asta e, poate ca ar trebui (adică, cu siguranța ar trebui) sa ne schimbam perspectiva și sa apreciem cu atenția cuvenita fiecare componenta - oricât de mica și neînsemnată ar părea.

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Ioi, frate rolling on the floor asta se întâmpla cu vreo 7-8 ani în urma. Și reușeam să-l uit repede o luna, doua.
Schimba ceva în corpul uman și obții un dezastru. Ma rog, nu chiar un dezastru, dar înțelegi tu ideea.

| 1231242 a răspuns:

Salutări!

Dar cocoșul și păsărică când se întâlnesc, sunt conștienți de întâlnirea lor? Oare au sentimente unul pentru celălalt?laughing

| Catrice explică (pentru 1231242):

Sa știi ca încă nu m-am întrebat asta...trebuiesc făcute cercetări amănunțite.

| DeathIncarnate a răspuns (pentru 1231242):

Absolut,toată acțiunea pornește de la creier.

| IIIshaneIII a răspuns:

Daca ar fi constiente ar face greva cand nu le-ar convenii ceva happy

| Steregoi a răspuns (pentru IIIshaneIII):

Cand nu le convine ceva celulelor acestea streseaza nervii prin care este transmisa senzatia de durere la creier. Ba o durere de burta, ba o inflamatie in alta parte a organismului. =))

Eu cred ca materia inclusiv toate celulele din toti oamenii din toate plantele din toate vietuitoarele apartin unei structuri cu constiinta si aceasta structura este mult mai mare decat universul material ce isi are centrul in mintea lui Dumnezeu care e intregul. Creierele oamenilor sunt doar noduri secundare de constiinta si care sunt interconectate cu constiinta Lui Dumnezeu sau cu centrul de constiinta. Un nod de constiinta care nu respecta sau nu se conformeaza si nu indeplineste functiile dorite de Dumnezeu atunci acel nod isi pierde functiile si devine materie nevie organica. Nu exista om nepacatos.

Dumnezeu este o preconstiinta care imprima conștiința de baza latenta in fiecare fetus odata cu dezvoltarea micului creier in primul trimestru de sarcina înainte de a se naște.

| Uvox a răspuns:

Da, asta e viata celulară.
Unele mor de bătrânețe, altele se sinucid.
?

| Editocroci a răspuns:

Neuronii tăi sigur își duc viața fără să știe că există.

| anonymus4106 a răspuns:

Uite altă întrebare: dacă noi, oamenii, am fi decuplați te toate simțurile noastre (tactil, vizual, de echilibru etc.), ar mai exista conștiința?

| Catrice explică (pentru anonymus4106):

Conștiința este independenta de cele 5 simțuri.

| Catrice explică (pentru anonymus4106):

Conștiința este independenta de cele 5 simțuri.
Alta întrebare.

| Steregoi a răspuns (pentru anonymus4106):

Ar mai exista constiinta fara perceptia lumii exterioare care seamana cu starea de coma in care perceptia senzoriala cu exteriorul este limitata foarte mult dar nu total. Ramane o legatura cu domeniul imaterial care este permanenta. Celulele nu au constiinta la nivel individual. Constiinta depinde de o structura complexa fie materiala fie imateriala. Structura inseamna interconectare intre mai multe celule.