| F3d0x a întrebat:

Inteligenta omeneasca este ereditara sau dobandita pe parcursul vietii?
Si inca ceva: exista metode de a accelera/intensifica sinapsele sistemului nervos? Mai pe scurt:Exista unul sau mai multe moduri de a deveni mai inteligent?
Va multumesc!

Stiinta inseamna studi nu pareri
Inteligența este ereditară?
Oamenii de știință au investigat această chestiune de mai bine de un secol, iar răspunsul este clar: diferențele dintre oameni privind testele de inteligență sunt în mod substanțial rezultatul diferențelor genetice.

Dar hai să despachetăm propoziția. Vorbim despre diferențele medii dintre oameni și nu despre indivizi. Inteligența oricărei persoane ar putea fi dezlănțuită de pe urma potențialului său genetic, de exemplu printr-o boală în copilărie. Prin genetică, înțelegem diferențele care au trecut de la o generație la alta prin ADN. Dar toți împărtășim 99, 5% din cele trei miliarde de perechi de baze ADN, astfel că doar 15 milioane de diferențe ADN ne separă genetic. Și ar trebui să reținem că testele de inteligență includ examinări diverse ale abilităților cognitive și ale abilităților învățate în școală. Inteligența, denumită mai adecvat capacitatea cognitivă generală, reflectă performanța cuiva într-o gamă largă de teste variate.

Genele fac o diferență substanțială, dar nu sunt întreaga poveste. Acestea reprezintă aproximativ jumătate din toate diferențele în inteligența dintre oameni, deci jumătate nu este cauzată de diferențele genetice, ceea ce oferă un sprijin puternic pentru importanța factorilor de mediu. Această estimare de 50 la sută reflectă rezultatele studiilor gemene, adopție și ADN. Din acestea, știm, de exemplu, că, mai târziu în viață, copiii adoptați de părinții lor biologici la naștere sunt la fel de asemănători cu părinții lor biologici ca și copiii crescuți de părinții lor biologici. În mod similar, știm că părinții adoptivi și copiii lor adoptați nu seamănă în mod obișnuit unul cu celălalt în inteligență.

Cercetătorii caută acum genele care contribuie la inteligență. În ultimii câțiva ani am aflat că sunt implicate multe, poate mii, de gene cu efect mic. Studii recente din sute de mii de indivizi au găsit gene care explică aproximativ 5% dintre diferențele dintre oamenii din inteligență. Acesta este un început bun, dar este încă departe de 50 la sută.

O altă constatare recentă deosebit de interesantă este că influența genetică asupra inteligenței măsurate pare să crească în timp, de la aproximativ 20 la sută în copilărie până la 40 la sută în copilărie până la 60 la sută la vârsta adultă. O posibilă explicație ar putea fi faptul că copiii caută experiențe care să se coreleze și să-și dezvolte pe deplin înclinațiile genetice.
Capacitatea de a prezice potențialul cognitiv din ADN ar putea fi extrem de utilă. Oamenii de știință ar putea folosi ADN-ul pentru a încerca să evidențieze căile de dezvoltare care leagă genele, inteligența, creierul și mintea. În ceea ce privește implicațiile practice, de zeci de ani am cunoscut aproximativ sute de tulburări rare de gena unică și cromozomială, cum ar fi sindromul Down, care au ca rezultat dizabilități intelectuale. Găsirea de gene suplimentare care contribuie la dizabilitatea intelectuală ne poate ajuta să prevenim sau cel puțin să ameliorăm aceste provocări cognitive.
Este inteligența determinată de genetică?
Ca cele mai multe aspecte ale comportamentului și cunoașterii umane, inteligența este o trăsătură complexă care este influențată atât de factori genetici, cât și de factori de mediu.

Inteligența este o provocare pentru studiu, parțial deoarece poate fi definită și măsurată în moduri diferite. Cele mai multe definiții ale inteligenței includ capacitatea de a învăța din experiențe și de a se adapta la mediile în schimbare. Elementele de inteligență includ abilitatea de a raționa, de a planifica, de a rezolva probleme, de a gândi abstract și de a înțelege ideile complexe. Multe studii se bazează pe o măsură de inteligență numită coeficientul de inteligență (IQ).

Cercetătorii au efectuat multe studii pentru a căuta gene care influențează inteligența. Multe dintre aceste studii s-au concentrat asupra similitudinilor și diferențelor în IQ în cadrul familiilor, în special în ceea ce privește copiii și gemenii adoptați. Aceste studii sugerează că factorii genetici stau la baza aproximativ 50% din diferența de inteligență dintre indivizi. Alte studii au examinat variațiile din întreaga genomă a multor oameni (o abordare numită studii de asociere la nivelul genomului sau GWAS) pentru a determina dacă anumite domenii specifice ale genomului sunt asociate cu IQ. Aceste studii nu au identificat în mod concludent genele care stau la baza diferențelor în inteligență. Este probabil ca un numar mare de gene sa fie implicate, fiecare dintre acestea facand doar o mica contributie la inteligenta unei persoane.

Inteligența este de asemenea puternic influențată de mediul înconjurător. Factorii legați de mediul acasă al unui copil și de părinți, educația și disponibilitatea resurselor de învățare și nutriția, printre altele, toate contribuie la inteligență. Mediul și genele unei persoane se influențează reciproc și poate fi o provocare pentru a distruge efectele mediului înconjurător de cele ale geneticii. De exemplu, dacă IQ-ul copilului este similar cu cel al părinților, este acea asemănare datorată factorilor genetici transferați de la părinte la copil, la factori de mediu diferiți sau (cel mai probabil) la o combinație a celor două? Este clar că atât factorii de mediu, cât și cei genetici joacă un rol în determinarea inteligenței.

Articole de articole științifice pentru lectură ulterioară
Dear IJ. Informații. Curr Biol. 2013 Aug 19; 23 (16): R673-6. doi: 10. 1016 / j.cub.2013.07.021. PubMed: 23968918. Un text disponibil gratuit de la editor: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0960982213008440

Deary IJ, Johnson W, Houlihan LM. Bazele genetice ale inteligenței umane. Hum Genet. 2009 Jul; 126 (1): 215-32. doi: 10. 1007 / s00439-009-0655-4. Epub 2009 Mar 18. Revizuire. PubMed: 19294424.

Plomin R, Deary IJ. Genetica și diferențele de inteligență: cinci constatări speciale. Mol psihiatrie. 2015 Feb; 20 (1): 98-108. doi: 10. 1038 / mp. 2014.105. Epub 2014 Sep 16. Revizuire. PubMed: 25224258. Un text disponibil gratuit de la PubMed Central: PMC4270739.

Sternberg RJ. Informații. Dialoguri Clin Neurosci. 2012 Mar; 14 (1): 19-27. Revizuire. PubMed: 22577301. Text complet gratuit de la PubMed Central: PMC3341646

Pentru a afla mai multe despre influența geneticii asupra inteligenței:
Acest comunicat de presă al revistei Nature explică de ce este atât de dificil să se identifice genele asociate cu IQ: "Genele inteligente se dovedesc evazive" (8 septembrie 2014)

Muzeul Tech de Inovare de la Universitatea Stanford oferă un Q & A despre influența genelor și a mediului asupra IQ-ului.

Laboratorul Cold Spring Harbor oferă un instrument interactiv numit Genele cunoașterii care oferă informații despre multe aspecte ale geneticii

| RAY a răspuns (pentru RAY):

Cum ne putem imbunatati inteligenta?
"Oamenii care se laudă despre IQ-ul lor au ratat." ~ Stephen Hawking, 1942-2018 (Rest in Peace, Sir)

Cuvântul inteligență nu eșuează niciodată și nu dezbate. Fără îndoială există mai multe moduri de a defini inteligența; adevărul este că există mai multe inteligențe (plural) - și noțiunea de a atribui un număr simplu unui ceva atât de complex este graniță absurdă.

În 1985, Robert Sternberg, fostul decan al Universității Tufts, și-a prezentat teoria triarhică a inteligenței, argumentând că definițiile anterioare ale inteligenței sunt prea înguste, deoarece se bazează exclusiv pe inteligențele măsurate într-un test IQ. (Îmi place deja). Deci, în onoare sau domnul Sternberg, vom defini inteligența ca:

"Abilitatea de a dobândi și de a pune în aplicare cunoștințele și cunoștințele în trei domenii: analitice, creative și practice."

Șansele sunt bune că unii dintre voi care citesc acest articol cred că inteligența dvs. este fixă ​​și neschimbată. Nu sunteți singuri: oamenii de știință au crezut acest lucru chiar până acum două decenii. Apoi, acest mic lucru numit neuroplasticitate - capacitatea de a dezvolta noi conexiuni neuronale pe tot parcursul vieții - a schimbat medicina modernă (și un număr nenumărat de vieți).

Brainline, o organizație care se axează pe leziuni cerebrale și cercetare PTSD, spune: "Neuroplasticitatea este capacitatea uimitoare a creierului de a se schimba și adapta. Se referă la schimbările fiziologice ale creierului care sunt rezultatul interacțiunii noastre cu mediul nostru... procesul dinamic ne permite să învățăm și să ne adaptăm la experiențe diferite ".

Cu alte cuvinte, putem deveni mai inteligenți cu mediul și knowhow-ul potrivit.

1. TRAINING INTERVAL DE ÎNALTĂ INTENSITATE (HIIT)
Uitați zilele de antrenament de 60 de minute de cinci ori pe săptămână. HIIT vă oferă toate avantajele fizice și mentale ale exercițiului cardio într-un timp mult mai scurt. (Cardio-ul normal este încă minunat dacă aveți timp!)

În primul rând, aici sunt creier-stimulează beneficiile HIIT și alte cardio:

- Îmbunătățește memoria, rezolvarea problemelor și luarea deciziilor
- Îmbunătățește stresul
- Reduce riscul de demență
- Eliberează substanțe chimice care se simt bine, cum ar fi endorfinele
- Reduce nivelurile de hormoni de stres adrenalina si cortizol

Instruirea HIIT poate varia de la 5 minute la 45 de minute. Unii oameni fac o sesiune de 5 minute HIIT și apoi formare de forță, de exemplu. Rutina Tabata este un exemplu de manual al antrenamentului HIIT scurt și eficient.

exercițiu

2. Citiți
Deveniți un cursant de-a lungul vieții citit, preferabil despre o varietate de subiecte - artă, știință, istorie etc. Cercetările arată că lectura regulată mărește materia albă a creierului și accelerează capacitatea creierului de a procesa informații.

Iată un sfat practic: încercați să lucrați la o "slăbiciune" percepută la fiecare trei luni. Cumpărați câteva cărți și puneți în aplicare cunoștințele conținute în aceste perioade de 90 de zile. Prin comitere, vă îmbunătățiți atât calitatea vieții, cât și stimularea inteligenței. Win-win, iubito!

3. ÎNVĂȚI UN INSTRUMENT MUSIC
Jucând regulat un instrument, studiile arată, schimbă forma și puterea creierului și pot fi chiar utile în scopuri terapeutice. Se sugerează că părțile critice ale creierului care controlează auzul, memoria și abilitățile motorii devin progresiv mai mari, pe măsură ce cineva învață să joace un instrument.

Lutz Jancke, psiholog la Universitatea din Zurich, în Elveția, spune că o inteligență crescută de la învățarea de a juca un instrument se aplică și adulților mai în vârstă:

Am constatat ca, chiar si la persoanele de peste 65 de ani - dupa patru sau cinci luni de a juca un instrument pentru o ora pe saptamana - au existat schimbari puternice in creier.

4. PLAY N-BACK DUAL
Ați văzut fără îndoială proliferarea jocurilor și sistemelor de instruire a creierului, iar neuroplasticitatea are mult de-a face cu această tendință. Dual n-back a fost demonstrat științific că sporește memoria de lucru și scorul IQ - drastic în unele cazuri.

Dual n-back implică amintirea în același timp a secvenței literelor vorbite și a pozițiilor unui pătrat și identificarea când o literă sau o poziție se potrivește la anumite intervale. Jocul devine mai dificil pe măsură ce vă amintiți atât scrisoarea, cât și poziția la intervale progresive mai lungi.

5. CONSERVAȚI ALIMENTELE DE CĂLĂTORIE
În timp ce ultimul sfat pentru a vă face un creier lipsit de entuziasm, este totuși vital. Alimentele pe care le consumați au o influență semnificativă asupra nivelurilor dvs. de inteligență.

Iată aceste alimente în ordine:

Uleiul de pește: Acizii grași omega-3 sunt esențiali pentru funcționarea creierului.

B-vitamine: B-ul imbunatateste memoria si starea de spirit - atat critice pentru un noggin extrem de functional.

Matcha: O formă de ceai verde sub formă de pulbere, matcha oferă un impuls pentru acuitatea dumneavoastră mentală și vigilență.

Antioxidanti: Pe langa protejarea creierului impotriva substantelor nocive, antioxidantii imbunatatesc capacitatea de memorie si de rezolvare a problemelor.

Afine: Sunt cunoscute cu dragoste ca "creierul", afinele sunt o forta antioxidanta. Nici un aliment nu promovează funcția mentală destul de asemănătoare cu creierul.

Avocado: Avocado este încărcat cu grăsimi (sănătoase), inclusiv grăsimi monosaturate, ceea ce crește fluxul de sânge către creier. Gingko Biloba, un supliment, are efecte similar

| RAY a răspuns (pentru RAY):

Https://www.theatlantic.com/......me/383356/
Mitul jocurii pentru creier
Puzzle-urile concepute pentru a accentua acuitatea mentală pot să nu facă prea mult pentru a îmbunătăți memoria sau inteligența pe termen lung.
În Phaedrus, setul de dialoguri de 2400 de ani Platon, Socrate dezvăluie o conversație între regele Egiptului, Thamus și un dumnezeu, Theuth. Theuth inventase diferite domenii de învățare, inclusiv aritmetică, astronomie, geometrie și scriere, și dorea ca împăratul să le împartă cu poporul său. În timp ce fiecare descoperire avea avantajele și dezavantajele sale, scrierea, a spus Theuth, a fost cea mai bună invenție a tuturor, deoarece ar "îmbunătăți atât înțelepciunea și amintirea egiptenilor". Regele nu era convins, a descris scrisul ca " "Argumentând că ar face ca oamenii să devină uitați, pentru că se vor baza mai degrabă pe texte scrise decât pe a-și aminti lucrurile pentru ei înșiși. Descoperirea lui Dumnezeu nu a fost un instrument de memorie, a spus regele. Aceasta ar permite doar reminiscența.

Aproape două și jumătate de milenii mai târziu, impulsul nostru de a ne aminti lucrurile, și de a face acest lucru în mod eficient, rămâne feroce. Instrumentele pe care le folosim includ liste de verificare a produselor alimentare, albume foto, carduri flash, memorii smartphone și chiar scrawls pe Post-Its. În decursul ultimului deceniu, jocurile digitale de formare a creierului au apărut ca fiind cea mai nouă modalitate de a accentua abilitățile de memorie. Acestea sunt adesea touted ca având o gamă largă de beneficii, de a ajuta oamenii să-și amintească nume și povestiri din copilărie pentru a opri, eventual, dementa și boala Alzheimer.

Mai mult în această serie
Deplasările
Elementele unei lumi în schimbare, de la tehnologie și de la afaceri la politică și cultură
Nativi digitali, dar străini pe Web
ALIA WONG
Pedeapsa cu moartea devine rară
MATT FORD
Filmare pentru copii: dur, brut și real
AARON REISS
Documentarea satelor din India înainte de a dispărea
JASON OVERDORF
În octombrie, Centrul de Longevitate al Universității Stanford și Institutul Max Planck pentru Dezvoltarea Umană din Berlin au cerut unui grup de peste 70 de neurologi, psihologi cognitivi și cadre universitare să-și împărtășească părerile despre aceste jocuri. "Există puține dovezi că jocurile creierului îmbunătățește abilitățile cognitive largi care stau la baza sau că permit o navigare mai bună a unui domeniu complex al vieții cotidiene", a scris un grup într-un raport de consens.

Valabilitatea jocurilor creierului a constituit un punct de dezbatere încă de la primele iterații lansate la începutul anilor 2000. Ceea ce este notabil cu privire la raportul Stanford / Max Planck este deliberarea și domeniul său de aplicare, oferind o perspectivă colectată pe parcursul unui an de la experți din cadrul a 40 de instituții din șase țări diferite. (Disclaimer: Sunt inginer de cercetare într-un laborator de fizică la Universitatea Stanford. Cu toate acestea, munca mea nu are nicio legătură cu subiectul din raport.)

Raportul pune la îndoială pretențiile "dăunătoare", "exagerate" și "înșelătoare" făcute de producătorii de jocuri de creier și subliniază faptul că rezultatele pozitive cu un nivel larg sunt "evazive". Semnatarii nu apelează la anumite tipuri specifice de instruire a creierului software-ul, dar limbajul lor este adesea condamnat. "Multi oameni de stiinta sustin reclamele exuberante care pretind imbunatatiri ale vitezei si eficientei prelucrarii cognitive si castigurilor drastice din" inteligenta "", scriu ei.
Instruirea în domeniul creierului este prevăzută a fi o industrie de 3 miliarde de dolari până în 2015. Obiectivul său demografic este vast, de la copiii rămași în școală până la cei în vârstă, care ar dori să își poată aminti lucrurile mai eficient. Cei mai mulți oameni, de fapt, ar aprecia ocazia de a simți că profită din plin de creierul lor și atunci când un anumit produs este publicat ca fiind atât educațional, cât și științific, poate fi greu să reziste.

Că este nevoie ca oamenii de știință să emită o scrisoare semnată ca aceasta, doar arată cum sunt jocurile creierului popular și în ce măsură experții consideră că publicul ar fi putut fi sedus de promisiunea că sunt aprobate de știință. Scrisoarea este atât un cuvânt de prudență față de public, cât și modul în care semnatarii se distanțează de produsele comerciale. Este un lucru de a face publicitate lui Kool-Aid, pare să spună scrisoarea. Dar este altceva de spus că oamenii ar trebui să bea, deoarece știința spune așa.

* * *

Plasticitatea creierului a fost o chestiune de discuție în cercurile științifice pentru mai mult de un secol. În 1890, medicul american William James a discutat despre "gradul extraordinar de plasticitate" în țesutul nervos în cartea sa, Principiile psihologiei. James a scris că "fenomenele obișnuite ale ființelor vii se datorează plasticității" și au ajuns la concluzia că această modelare a neuronilor creierului este mecanismul fundamental al creșterii și învățării. Opera sa a prins ochiul lui Edward Lee Thorndike. Pe parcursul următorilor 50 de ani, Thorndike a devenit unul dintre cei mai renumiți psihologi educaționali, cunoscut pentru abordările sale experimentale pe teren.

Unul dintre lucrurile pe care Thorndike și Robert Woodworth, colaboratorul său, îl cunosc cel mai bine este investigarea în ce măsură o formă de învățare poate afecta alta (de exemplu, modul în care studiază limba latină ajută elevii cu alte discipline). Acest fenomen se numește în general "transferul învățării". Thorndike a constatat că singura modalitate de a avea un transfer similar între educație și acuitatea zilnică a fost dacă subiectul studiat a avut legătură cu viața normală în mai multe moduri. Cu toate acestea, "îmbunătățirea oricărei funcții mentale rareori aduce o îmbunătățire egală a oricărei alte funcții, indiferent cât de asemănătoare", a scris el în 1901. Există un astfel de lucru ca transferul, dar este mult mai probabil să fie "aproape de transfer" atunci când subiectele sunt similare sau similare. În general, învățarea a fost și este specifică domeniului său.

Creierul este un siloz masiv și maleabil. Este imediat cel mai simplu lucru și cel mai complex lucru. Într-o clipă, ne putem aminti obiceiurile (făcând cafea), faptele (Sacramento este capitala statului California) și episoadele (o primă călătorie cu bicicleta fără roți de antrenament). Ne putem aminti lucrurile care s-au întâmplat ieri (prima zăpadă a sezonului) și lucrurile care s-au întâmplat acum douăzeci de ani (absolvire). Creierul are o infrastructură de aproximativ 100 de miliarde de neuroni care se conectează și trimit semnale. Proteinele din neuroni ajută la deschiderea porților pentru a lăsa ionii să devieze și să iasă în jurul a circa patru miliarde de conexiuni diferite, numite sinapse.

De asemenea, putem împărți memoria în categorii de lucruri pe care le amintim. Memoria senzorială este memoria ultra-scurtă care durează o fracțiune de secundă după ce vedem, gustăm, auzim, mirosează sau atinge ceva. Memoria pe termen lung se află la celălalt capăt al spectrului, tipul de depozitare profundă la care ne-am putea conecta la o reuniune de familie. Este adesea produsul complex al modelelor de semnale puternice repetate și a proteinelor noi, stabilind un coridor separat pentru o memorie durabilă care poate călători în siguranță. Memoria pe termen scurt se află între ele: este o rearanjare a proteinelor, a porților și a ionilor care construiesc un semnal care poate dura între secunde și minute. Este genul care ne ajută să facem această propoziție sau felul pe care îl putem folosi atunci când repetăm ​​un șir de cuvinte neconectate după ce le vedem sau le auzim.
O altă modalitate de a privi memoria pe termen scurt este să vedem cum o folosim. Aceasta se numește memorie de lucru și este adesea comparată cu o scratchpad. Memoria de lucru este ceea ce se schimbă în acțiune atunci când facem matematică mentală sau facem pașii unei rețete de gătit. Această memorie de lucru a fost legată de diferite tulburări cognitive, incluzând dislexia, ADHD, boala Alzheimer, dificultățile lingvistice și demența. Consolidați memoria de lucru cu jocuri de formare a creierului proiectate individual, revendicările sugerează și, eventual, puteți vedea beneficii în această gamă largă de tulburări.

O lucrare din 2008 a cercetătorilor de la Universitatea din Michigan și de la Universitatea din Berna a sugerat că, prin formarea memoriei de lucru, oamenii ar putea să-și îmbunătățească inteligența fluidă - capacitatea de a rezolva noi probleme și de a vedea modele sau relații complexe fix). "În loc să privim inteligența fluidă ca pe o trăsătură imuabilă, datele noastre oferă dovezi că, cu o pregătire adecvată, există potențialul de a-l îmbunătăți". Lucrarea a fost pe larg dezvăluită și diferite companii de formare a creierului și-au adoptat metodele. De asemenea, a determinat alți cercetători să investigheze studiul.

O problemă a constatat că hârtia a măsurat inteligența folosind un singur test și cu factori slabi de control. Astfel, în anul 2012, opt cercetători de la patru universități au lucrat cu autorii lucrării din 2008 și au replicat studiul, cu două diferențe-cheie. Ei au evaluat efectele "transferului" formării prin testarea inteligenței participanților, folosind 17 metode diferite. Ei au creat, de asemenea, grupuri de control - unul pentru a testa efectul placebo prin utilizarea unui joc de formare vizuală de căutare falsă, iar altul care nu a oferit niciun antrenament. Rezultatele lor au aratat ca in timp ce participantii si-au imbunatatit scorurile in exercitiile de formare a creierului, nu au aratat nici un castig in testele de capacitate cognitiva generala in comparatie cu grupurile de control.

* * *

Cu un număr tot mai mare de teste de formare a creierului de pe piață, cei 73 de cercetători au declarat în scrisoarea din octombrie că domeniul ar beneficia de standardele de valabilitate stabilite de Asociația Psihologică Americană sau de o organizație similară. Studiile repetate ar ajuta, de asemenea, deoarece ar putea să se adâncească la punctele slabe ale fiecărui studiu trecut și, în timp, rezultatele colective ar putea continua rezultatele. În 2013, doi cercetători de la Universitatea din Oslo și University College din Londra au efectuat o meta-analiză a 23 de studii diferite privind pregătirea creierului. Ceea ce au văzut au fost ceea ce părea să observe fiecare sceptic. "Programele de antrenament de memorie par să producă efecte specifice de formare pe termen scurt, care nu generalizează", au scris ei. Asta înseamnă că antrenamentul cu jocuri a ajutat oamenii să se perfecționeze mai bine la jocurile pe care le jucau, dar nu prea mult.

Jocurile creierului nu sunt o pierdere de timp. Ele oferă stimulare mentală, așa cum medicii îi sfătuiesc pe vârstnici să ajungă din crucificări și alte jocuri mintale. Sunt distractivi, angajați, chiar și competitivi. Acestea arată modul în care putem pregăti creierul pentru a ne face mai bine la o sarcină cu o practică repetată. Dar acestea sunt rezultate destul de evidente, având în vedere ceea ce știm despre plasticitatea creierului. Întrebarea mai mare (și promisiunea) este dacă jocul pe un telefon de 15 minute în fiecare zi ne poate ajuta în alte aspecte ale vieții noastre pe care nu le-am pregătit.

Avem un timp limitat într-o zi și modul în care împărțim orele depinde adesea de recompensele pe care le așteptăm pentru lucrurile pe care le alegem. De aceea este important să identificăm ce s-ar putea pierde, având în vedere timpul petrecut într-un joc al cărui avantaje ar putea fi discutabile. Așa cum spun cercetătorii, "Dacă o oră petrecută a face exerciții solo de software este o oră care nu a petrecut drumeții, învățând italiana, făcând o nouă rețetă sau jucând cu nepoții tăi, poate că nu merită".

Tot ce a spus, lucrurile care contribuie la formarea unui creier sanatos sunt lucrurile care au fost încercate și testate de ani de zile. Aptitudinea fizică forțează mai mult sânge să curgă în creier, permițând mai multe conexiuni neuronale. Astfel, exercițiile fizice se desfășoară, la fel ca și pregătirea convențională în cititul și competențele lingvistice pentru copiii cu dificultăți de citire, înțelegere și vorbire orală.

De asemenea, este utilă curiozitatea și angajamentul față de lumea din jurul nostru și efortul subconștient al corpului de a menține creierul activ. Rezumatul raportului este, probabil, cea mai mare rechizitorie a oricărei filosofii a jocului creier-joc. "Promisiunea unui glonț magic distruge cele mai bune dovezi de până acum", au scris ei. "Sănătatea cognitivă la vârste înaintate reflectă efectele pe termen lung ale unui stil de viață sănătos și angajat".

| aXy99 a răspuns:

A doua varianta in principal, dar conteaza putin si prima.

| PainTech a răspuns:

Dobandita.

Metode de a deveni mai inteligent : Invatare si repetitie.

| Steregoi a răspuns:

Nu putem vorbi de ereditate in contextul in care totusi un bebelus are ADN diferit fata de ambii lui parinti adica este o fiinta unica si noua chiar daca mosteneste o parte din caracteristicile parintilor lui. Din punct de vedere material inteligenta nu se dobandeste pe parcursul vietii in sensul ca potentialul de inteligenta din nastere nu poate fi imbunatatit. De aceea Dumnezeu a putut spune despre Esau, inainte sa se nasca, precum ca avea sa fie mai dezavantajat decat Iacov desi asta nu l-ar fi impiedicat sa aleaga sa-l recunoasca pe Dumnezeu. Dumnezeu nu a dedus ca Esau avea sa devina un necredincios ci doar ca avea sa aiba potential cognitiv mai scazut decat Iacov.
Atat prostii ( mai putin desteptii ) cat si desteptii au sanse egale inaintea lui Dumnezeu in ceea ce priveste posibilitatea de a trai vesnic. Un prost doar trebuie sa-l recunoasca pe Dumnezeu si va trai vesnic. De ce credeti ca unui analfabet sau prost cinstit i se cauta sa i se faca dreptate si sa fie in libertate si respectat in timp ce un lider politic necinstit si destept ajunge in puscarie si sa fie chiar executat? Asadar nu IT-istii sau desteptii isi castiga dreptul la viata. Dreptul la viata se castiga prin credinta si nu prin inteligenta. Nu degeaba Dumnezeu considera intelepciunea lumii nebunie. Adevarata inteligenta si intelepciune provine din ascultarea de Dumnezeu. Chiar si un prost poate fi destept daca asculta si il recunoaste pe Dumnezeu. Diavolul stapanul acestui veac face sa para ca desteptii lumii isi castiga dreptul la viata si acestia au salarii mari in timp ce un credincios prost e aproape sa moara de foame sau ca nu are bani multi sa dea la doctori ca sa fie tratat ca sa nu moara mai repede. Medicina avansata nu schimba cu nimic sansele omului de a alege sa-l recunoasca pe Dumnezeu chiar daca ar muri mai repede. Omul nu are nevoie de multa inteligenta sau de multa scoala sau de multi bani sau de acces la internet ca sa poata intui ca materia a fost creata de Dumnezeu. Orice om poate intui existenta lui Dumnezeu daca vrea. Sunt multi destepti necinstiti si nedrepti care conduc lumea sub autoritatea Diavolului pe care o iubesc. Si prostul moare si desteptul moare.

| F3d0x explică (pentru Steregoi):

La inceput am considerat raspunsul inteligent pana la cuvantul "dumnezeu"...

| Steregoi a răspuns (pentru F3d0x):

Eu speram sa fi printre cei destepti. rolling on the floor

| Uvox a răspuns (pentru F3d0x):

Acum ai mai multa experienta iar pe viitor o sa dai dovada de mai multa inteligenta cand nu vei mai citi toate ineptiile unora.
happy

| SporeBox a răspuns:

Normal ca este dobandita pe parcursul vietii. De exemplu nu cred ca mai gandesti acum asa cum gandeai cand erai bebelus. Poti sa devi mai inteligent prin practica. Nu o sa iti vina inteligenta peste noapte.

| UnholySaint a răspuns:

Ce capeti pe parcursul vietii se cheama experienta, si cu cat incerci sa asimilezi mai multa informatie, cu atat vei invata cum sa inveti mai repede. Unele persoane au o capacitane mai mare de a invata lucruri noi, in special in domeniile care le plac.Altele mai putina si trebuie sa se straduiasca mai mult.
Singura metoda sa inveti mai repede e sa iei pasile care contin vitamine si minerale care ajuta sitemul nervos.