| SkenWell a întrebat:

Are ceva daca folosesc la monitor 2 cabluri? 1 DVI si 1 HDMI in acelasi timp? Deoarece monitorul are si boxe iar prin DVI nu suport semnal Audio.Iar prin Hdmi nu suport 144hz doar prin DVI.Iar acum le-am conectat pe amndoua in acelasi timp sa am semnal Audio si video la 144hz in acelasi timp.

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Eu am vorbit de FILME, nu de inregistrari video, care au 24 cadre ("fotografii") /secunda.
Una este sa VEZI 120 sau 240 cadre si altaeste sa le distingi. Inertia ochiului + creierului NU PERMITE prelucrarea unei asemenea cantitati de informatii!

Testarea cu perioada unui SINGUR cadru nu inseamna perceperea subiectului, doar impresionarea retinei. Aceea informatie nu ajunge sa fie interpretata de creier si va figura ca o informate neprelucrata (in subconstient), la care creierul va reveni periodic, timp indelungat, pana ce reuseste (?) s-o interpreteze.
Durata acestei proceduri fiind foarte indelungata, este interzisa folosirea unor imagini de reclama de un singur cadru, cu scop de reclama sau alte sugerari sublimale.

21 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Nu inteleg, de ce tii neaparat la frecventa de cadru de 144 Hz?
Diferitele frecvente au rolul doar sa nu apara interferente la filmarea ecranului, cu camera video exterioara.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bula):

El are iluzia ca ochiul vede peste 30 cadre pe secunda si vrea neaparat sa aiba cei mai multi fps.

| Bula a răspuns (pentru anonim_4396):

Daca se joaca mult, cred ca nu distinge nici 20 fps.
Dar na, vrea sa aiba "cel mai mare" big grin

| doctorandus a răspuns (pentru anonim_4396):

Un pilot de vanatoare distinge 240 de cadre pe secunda.

| Bula a răspuns (pentru doctorandus):

Nu este posibil, creierul uman si sistemul vizual are inertia atat de mare, incat cadrele se contopesc in perceptie peste 20/secunda.
Din acest motiv s-au facut standardizare de 24 cadre/secunda la filmele cinematografice.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Filmele multimedia au in general 30 FPS (29.97 Hz). Cele mai multe monitoare au 60 FPS.

Dupa cum a spus ala, in stare de odihna oamenii obisnuiti percep 45-72 cadre pe secunda. Daca alergi sa scapi de cineva sau esti plin de cafeina vezi pana la 120 cadre pe secunda. Daca esti pilot de vanatoare sau ai consumat cocaina vezi pana la 240 cadre pe secunda.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Si da, se testeaza in felul urmator: se proiecteaza o imagine pe ecran pentru 1/n secunde. Daca o percepi, inseamna ca vezi n cadre pe secunda.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Sugestia subliminala nu are niciun efect real. Am avut un coleg de facultate care a incercat sa faca asta cu un PS2 si apareau cutii de Coca Cola vizibile pentru fractiuni de secunda, deci nu prea i-a reusit.

Eu n-am negat ca filmul il vezi drept miscare continua. De fapt, daca frecventa e prea rapida, poti avea rau de miscare cu un film realist. Cu jocurile nu se intampla asta pentru ca nu sunt imagini realiste din punct de vedere cinematografic, iar miscarile sunt estompate prin software.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Gamerii prefera un framerate mai mare unei rezolutii mai mari. D-aia nu prea exista gameri care folosesc 4K: nu exista o solutie pentru 4K la 144 Hz, sau este extrem de costisitoare.

EIZO a lansat monitor de gaming la 240 Hz.

Deci: 60 Hz este pentru consumatorii obisnuiti.
144 Hz este pentru gameri.
Iar 240 Hz este pentru freaks.

| Bula a răspuns (pentru doctorandus):

Incearca sa faci experimentul cu un jumat de lamaie linsa cu pofta, cu salive care-i curg celui din poza.
Din vreo 30 de persoane doar unui singur nu i s-a facut sete! (experimentat de mine).

Ceea ce spui tu este refrisarea zonelor care se schimba pe cadre. Cadrul de baza ramane neschimbat si doar parti din el se modifica.
Ca urmare, transmisia spre monitor merge doar pentru zonele schimbatoare cu frecventa mare, restul ramane (aproape) static.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

In primul rand la 24, 25 sau 30 Hz nu poti avea imagini subliminale, clar.

La 60 Hz ai imagini subliminale doar pentru o parte a populatiei, si anume cei care nu sunt foarte atenti la ce privesc.

Imagini subliminale ai putea avea de la 144 Hz in sus, pana la 240 Hz. Ma rog, si peste 240 Hz ar fi tot subliminale, dar avand in vedere oamenii normali (deci nu humanzee sau mai stiu eu ce mutanti), efortul de a construi un monitor peste 240 Hz nu se justifica.

Experienta cu subliminalele se face pe doua grupuri selectate aleator, din care unul nu primeste subliminale (primeste acelasi film, in aceleasi conditii, dar fara subliminale). Daca diferenta intre grupuri este semnificativa din punct de vedere statistic (de obicei p sub 0.05) atunci experimentul a reusit. Daca ai un singur grup, atunci experimentul nu are relevanta (propriu-zis: nu ai testat nimic).

| SkenWell explică (pentru doctorandus):

Mie mi se pare putin miscarea mai fluenta.

| Bula a răspuns (pentru doctorandus):

Tu faci o mica confuzie:
Eu vorbesc de inlocuirea unui cadru static complet, iar tu vorbesti de inlocuirea unor portiuni din cadrele din film, dinamic (la care chiar trebuie sa faci trensfer de cadre mai rapid).

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Nu, vorbesc de a proiecta o fotograma pentru 1/n secunde.

In mod clar, la frecventele de 24, 25 si 30 Hz nu poti avea fotograme subliminale, pentru ca tehnologia nu permite asa ceva. De ex. Ceausescu nu avea tehnologie pentru a proiecta fotograme subliminale pe ecranele televizoarelor romanilor. La cate cadre pe secunda emitea pe atunci TVR, nu puteau exista fotograme subliminale, ci doar fotograme supraliminale, care puteau fi percepute constient de toata lumea.

Deci la 30 Hz sau mai putin nu pot exista fotograme subliminale, ci doar fotograme supraliminale. D-aia nu i-a reusit colegului meu cu PS2-ul, pentru ca monitorul nu permitea fotograme subliminale, iar cutiile de Coca Cola erau clar vizibile, dar doar pentru o fractiune de secunda. Ori asta nu e reclama subliminala, ci reclama supraliminala.

Da, cine vede Coca Cola se gandeste la a bea Coca Cola, dar nu are nimic de a face cu subliminalul.

Pentru YouTube exista un hack pentru 120 FPS (afisare la viteza dubla), dar nici asta nu prea permite subliminalele pentru cei care se uita atent.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

D-aia povestea cu aia care se uitau la un anumit canal TV din SUA si cumparau mancare pentru caini desi nu aveau animale de companie e o baliverna: tehnologia NTSC nu permitea cadre subliminale, ci doar cadre supraliminale.

| Bula a răspuns (pentru doctorandus):

Eu am vorbit de FILME, nu de inregistrari video, care au 24 cadre ("fotografii") /secunda.
Una este sa VEZI 120 sau 240 cadre si altaeste sa le distingi. Inertia ochiului + creierului NU PERMITE prelucrarea unei asemenea cantitati de informatii!

Testarea cu perioada unui SINGUR cadru nu inseamna perceperea subiectului, doar impresionarea retinei. Aceea informatie nu ajunge sa fie interpretata de creier si va figura ca o informate neprelucrata (in subconstient), la care creierul va reveni periodic, timp indelungat, pana ce reuseste (?) s-o interpreteze.
Durata acestei proceduri fiind foarte indelungata, este interzisa folosirea unor imagini de reclama de un singur cadru, cu scop de reclama sau alte sugerari sublimale.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu le ia simultan, dar din setari la input selection daca lasi pe automat si le bagi simultan, va lua pe HDMI ca raspunde mai rapid. Pentru audio, stiam si eu, ai o mufa jack separata pe care o poti folosi.

| SkenWell explică (pentru anonim_4396):

Da dar pe HDMI nu imi suporta 144hz de asta l-am conectat si prin DVI.

| SkenWell explică:

Am rezolvat doar cu un cablu DVI acum functioneaza si difuzoarele din monitor si 144hz oricum diferenta eu nu o vad de la 60hz cel putin in Counter-Strike.

| Bula a răspuns (pentru SkenWell):

Tocmai despre asta am vorbit si inainte: de la 20 cadre /secunda (fps) in sus, ochiul liber nu distinge diferenta.
Diferitele frecvente de cadre sunt doar cu scopul eliminarii efectelor de ne-sincronizare in caz de filmare cu camera.

| SkenWell explică:

Ok mersi la toti pentru raspunsurile date.