| Skarr a întrebat:

Cum fac unii poza la cer noaptea si se vad stelele? Sunt incepator. Am Fujifilm x-t200. Am incercat dar nu se vede nimic. E doar o poza cu setarile potrivite sau e un mod ceva si nu stiu eu?

Răspuns Câştigător
| Gigi777 a răspuns:

+++Trebuie sa folosesti cea mai mare deschidere posibila a diafragmei, (adica cel mai mic f/stop (f/number))
pentru a capta multa lumina pe senzor.

https://maratstepanoff.com/wp-content/uploads/2018/12/Aperture-Range.png

In imaginea de mai sus, f2/8 reprezinta o deschidere mare a diafragmei, si daca ai un obiectiv cu aceasta valoare a deschiderii, obiectivul va capta mai multa lumina (exact asta dorim... ) si vei obtine o profunzime mica de camp, in traducere = un fundal blurat/efect bokeh, dupa caz.


+++O valoare ISO suficient de ridicata; se va forma putin zgomot, insa nu va fi la fel de deranjant pe un fundal inchis la culoare...


+++iar timpul de expunere se alege in functie de efectul dorit (insa nu cred ca e nevoie de timpi mai mici de jumatate de secunda, adica 1/2" cum reiese din raspunsul colegului.
Pe site-ul Canon se recomanda chiar si 20 de secunde, deci timpi mari de expunere, insa cu un astfel de timp, vei surprinde stelele in miscare, vor avea o dara, ceva gen cometa... ).

+++TREPIEDUL e obligatoriu, din cauza timpului mare de expunere. altfel miscarile/vibratiile vor strica cadrul.

Reglarea celor 3 parametri de mai sus se face bineinteles in modul Manual.


PS: Daca obiectivul nu are macar f/2.8, nu o sa obtii rezultate exceptionale, insa poti incerca.

5 răspunsuri:
| Gigi777 a răspuns:

Faci poza cu telefonul prin telescop, gasesti la Planetariu sau Observator cum ii zice.

| Batmanel a răspuns:

Daca stiai sa folosesti camera nu mai postai intrebarea asta. Dar sa iti si raspund, trebuie sa o folosesti pe mod manual, setari nu iti zic, doar de shutter speed cat mai mic si un tripod fara sa-l clatini/atingi deloc cat capteaza lumina.

| Skarr explică (pentru Batmanel):