| Skarr a întrebat:

Cum fac unii poza la cer noaptea si se vad stelele? Sunt incepator. Am Fujifilm x-t200. Am incercat dar nu se vede nimic. E doar o poza cu setarile potrivite sau e un mod ceva si nu stiu eu?

Răspuns Câştigător
| Gigi777 a răspuns:

+++Trebuie sa folosesti cea mai mare deschidere posibila a diafragmei, (adica cel mai mic f/stop (f/number))
pentru a capta multa lumina pe senzor.

https://maratstepanoff.com/wp-content/uploads/2018/12/Aperture-Range.png

In imaginea de mai sus, f2/8 reprezinta o deschidere mare a diafragmei, si daca ai un obiectiv cu aceasta valoare a deschiderii, obiectivul va capta mai multa lumina (exact asta dorim... ) si vei obtine o profunzime mica de camp, in traducere = un fundal blurat/efect bokeh, dupa caz.


+++O valoare ISO suficient de ridicata; se va forma putin zgomot, insa nu va fi la fel de deranjant pe un fundal inchis la culoare...


+++iar timpul de expunere se alege in functie de efectul dorit (insa nu cred ca e nevoie de timpi mai mici de jumatate de secunda, adica 1/2" cum reiese din raspunsul colegului.
Pe site-ul Canon se recomanda chiar si 20 de secunde, deci timpi mari de expunere, insa cu un astfel de timp, vei surprinde stelele in miscare, vor avea o dara, ceva gen cometa... ).

+++TREPIEDUL e obligatoriu, din cauza timpului mare de expunere. altfel miscarile/vibratiile vor strica cadrul.

Reglarea celor 3 parametri de mai sus se face bineinteles in modul Manual.


PS: Daca obiectivul nu are macar f/2.8, nu o sa obtii rezultate exceptionale, insa poti incerca.

5 răspunsuri:
| Gigi777 a răspuns:

Faci poza cu telefonul prin telescop, gasesti la Planetariu sau Observator cum ii zice.

| Batmanel a răspuns:

Daca stiai sa folosesti camera nu mai postai intrebarea asta. Dar sa iti si raspund, trebuie sa o folosesti pe mod manual, setari nu iti zic, doar de shutter speed cat mai mic si un tripod fara sa-l clatini/atingi deloc cat capteaza lumina.

| Skarr explică (pentru Batmanel):

Am camera de cateva zile. Si e prima mea camera. Unde am zis ca stiu sa o folosesc.

| Skarr explică (pentru Gigi777):

Din pacate e obiectivul kit. Si are f/3.5. Dar o sa incerc. Multumesc de ajutor

| NLS a răspuns (pentru Skarr):

Later Edit:
am uitat ceva : trebuie sa focalizezi la infinit, doar asa obiectele din departare (in cazul de fata - stelele) vor fi clare.


Atunci macar nu deschide obiectivul la maxim, caci daca il deschizi, o sa ai 5.6, care e o deschidere mai mica a diafragmei, va capta mai putina lumina decat atunci cand ai obiectivul restrans.

Eu am un Canon 17-55, ce are f/2.8 la ambele capete (si inchis la 17mm, si deschis la 55mm).
Dar a fost 800 euro doar obiectivul.

Ca timp de expunere, incearca pe rand cu jumatate de secunda, apoi cu 1 secunda, cu 2... vezi cum e mai potrivit.
Nu are rost sa folosesti nici 1/500 (a 500-a partea a unei secunde), si nici timpi mari, gen 20 secunde.

Valoare ISO... incearca 1600. Daca folosesti 3200 apare prea mult zgomot, insa se va capta mai multa lumina, deci poate iese ceva bun.

Mai jos ai un PDF cu mai multe informatii despre parametri camerei foto DSLR.
Majoritatea se aplica si la mirrorless.
PE prima pagina sunt niste simulatoare, unde poti sa vezi cum e afectata imaginea finala, moficand cei 3 parametri de baza> deschiderea diafragmei, timpul de expunere si valoarea ISO.

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=30580950874433510361

| Gigi777 a răspuns (pentru Skarr):

+++Trebuie sa folosesti cea mai mare deschidere posibila a diafragmei, (adica cel mai mic f/stop (f/number))
pentru a capta multa lumina pe senzor.

https://maratstepanoff.com/wp-content/uploads/2018/12/Aperture-Range.png

In imaginea de mai sus, f2/8 reprezinta o deschidere mare a diafragmei, si daca ai un obiectiv cu aceasta valoare a deschiderii, obiectivul va capta mai multa lumina (exact asta dorim... ) si vei obtine o profunzime mica de camp, in traducere = un fundal blurat/efect bokeh, dupa caz.


+++O valoare ISO suficient de ridicata; se va forma putin zgomot, insa nu va fi la fel de deranjant pe un fundal inchis la culoare...


+++iar timpul de expunere se alege in functie de efectul dorit (insa nu cred ca e nevoie de timpi mai mici de jumatate de secunda, adica 1/2" cum reiese din raspunsul colegului.
Pe site-ul Canon se recomanda chiar si 20 de secunde, deci timpi mari de expunere, insa cu un astfel de timp, vei surprinde stelele in miscare, vor avea o dara, ceva gen cometa... ).

+++TREPIEDUL e obligatoriu, din cauza timpului mare de expunere. altfel miscarile/vibratiile vor strica cadrul.

Reglarea celor 3 parametri de mai sus se face bineinteles in modul Manual.


PS: Daca obiectivul nu are macar f/2.8, nu o sa obtii rezultate exceptionale, insa poti incerca.