| FlorentinAlexandru2003 a întrebat:

Salut, am 17 ani si aș dori sa ma apuc sa invat informatica. Sunt din Bucuresti si daca ma poate ajuta cineva cu o locatie/scoala unde se predau cursuri de informatica. Vreau sa mentionez ca sunt incepator adica nu stiu nimic legat despre informatica/it dar imi doresc sa învat

3 răspunsuri:
| antimulte a răspuns:

Vezi ce cursuri sunt disponibile si la fortele de munca (Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă sau cum ii zice), dar nu sunt gratuite, asta daca nu ai vreo optiune de facut prin licee...

| Bariel a răspuns:

Daca nu ai pus mana pe un calculator si nu stii chiar nimic va fi destul de greu, trebuie sa inveti cum functioneaza sistemul de operare apoi sa te apuci de ceva mai complex cum ar fi programarea

| Osneros a răspuns (pentru Bariel):

Dacă prin "trebuie sa inveti cum functioneaza sistemul de operare" te referi la high level, e frecție la picior de lemn. N-are nicio treabă cu programarea.
În schimb, dacă te referi la low level, o să-i fie imposibil de înțeles, pentru că nu știe nimic.


@OP:
Caută pe internet ceva ce te interesează. Dacă vrei să mergi la o facultate de informatică, va trebui să știi C / C++ / Pascal, că-s foarte rigizi. Nu recomand Pascal, e practic inutil. C și C++ sunt foarte utile, dar nu sunt foarte prietenoase cu începătorii, dar nu prea ai de ales.
În schimb, dacă înveți de dragul de a învăța, recomand limbaje prietenoase, precum Python.

Există cursuri gratuite cu nemiluita, numai că nu se bat între ei să te învețe. Recomand edX și Coursera, dar mai există și altele, trebuie doar să vrei să cauți.

Sfat: dacă vrei să mergi la facultate de informatică învață și practicile obsolete de prin '99, că le place profilor, nu doar practicile noi și învață să faci totul manual (fără librării ajutătoare sau care fac treaba pentru tine) și să nu folosești tipuri de date relativ noi (precum std::string și std::vector).