| Gass93sv a întrebat:

Salut, daca invarti un alternator auto produce curent sau trebuie legat la o baterie si daca da cum?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

NU.daca rotesti un altrnator fara sai dai si curent din alta sursa nu va produce nimic.Trebuie sai dai pentru inceput un impuls de la o alta sursa, de ex de la o baterie in cazul in care folosesti un alternator auto. Dupa ce ai dat acel curent de la baterie, se deconecteaza bateria si alternatorul functioneaza atita timp cit este rotit fara probleme.De ce se da acel curent catre alternator? Alternatoarele cele mai multe sint cu bobina, deci nu sint cu magneti prmanenti.Cei cu magneti permanenti pot genera cimp magnetic fara a i se da curent electric de undeva. Celor cu bobina li se da curent in bobina rotorului pentru a face acest rotor magnet, pentru al magnetiza, pentru a produce cimp magnetic.Acest cimp magnetic prin rotirea rotorului este apoi transferat catre bobinele statorului si de aici iese curent alternativ pentru ca statorul are 3 bobine principale care preiau cimpul magnetic de la rotor.Deci prin stator iese curent trifazat.Acum alternatorul daca este auto are in el si un regulator de tensiune, regulator prin care se baga curent din nou in bobina rotorului.Cu alte cuvinte alternatorul se alimenteaza singur in timpul functionari tot cu curent fabricat de el.Doar la plecare are nevoie de un curent.Atit timp cit este rotit el va produce curent atit pentru el cit si foarte mult curent ce este folosit de baterie de lumini si tot ce se consuma la o masina.Acum nu stiu ce vrei tu sa faci cu un alternator.Probabil vrei sa alimentezi becuri in casa sau ceva de genul asta odata ce intrebi daca il rotesti ce face.nu stiu acum exact cit scoate un alternator, dar el asta scoate curent alternativ ce este folosit in casa.Acum ca scoate sa alimenteze un bec sau mai multe nu stiu.La masina la bornele de iesire, curentul alternativ intra in acea punte redresoare, acele diode care transforma curentul alternativ in curent continuu ce este folosit la masina(lumini, stergatoare etc) cit si de batertie sa fie incarcata.Dar daca scoti puntea redresoare vei avea curent alternativ ca si la prizele tale de la casa.Acum sa scoti diodele trebuie sa desfaci alternatorul pentru ca la cele mai multe aceasta punte rederesoare este bagata inauntru.Inainte diodele astea erau afara, dar probabil ca sint si acum astfel de alternatoare cu puntea afara.Cam asa functioneaza un alternator, daca ai inteles, nu stiu cit de bine am explicat.

5 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Acum nu stiu dar daca ai elimina puntea redresoare nu stiu cum mai se alimenteaza rotorul alternatorului, care se pare ca este alimentat tot cu curent continuu.Ar fi bine sa intrebi un inginer electrician, asta in cazul in care vrei sa obtii curent alternativ. uite de asta uitasem ca bobina rotorului este alimentata cu curent continuu.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| relian a răspuns (pentru Gass93sv):

Trebuie sa pui un releu astfel incit atunci cind bateria este incarcata releul respectiv decupleaza bateria de alternator evitind astfel supraincarcarea bateriei. Daca supraincarci, bateria se strica.Deci tu trebuie sa mentii toate componentele ce lucreaza cu un alternator. Puntea rederesoare pe linga ca transforma cuentul alternativ produs de alternator actioneaza si ca opritor, adica nu lasa curentul sa circule in sens invers, adica de la baterie spre alternator, atunci cind se incarca bateria.Regulatorul de tensiune asigura cum am mai spus o tensiune constanta de aproximativ 14.2 V tensiune ce merge catre consumatori cit si tensiunea ce alimenteaza bobina rotorului alternatorului, adica pe el insusi.Un alternator este capabil sa genereze aproximativ 2 KW ori cel putin asa ar trebui. Vobim aici de alternatoarele auto.La alternatoarele auto astea pina stiu si eu in 15 sau 20 de ani puntea redresoare cit si regulatorul de tensiune se afla incorporate in alternator.Deci tu trebuie sa cauti acel releu de incarcare care decupleaza bateria atunci cind aceasta s-a incarcat.

| Tudurachioaei_Gicu_1965 a răspuns:

Salut! Tocmai pentru asta a fost conceput alternatorul: sa produca curent (alternativ, de unde-i vine si numele) care curent, trecut printr-o punte redresoare formata din diode (montata in carcasa alternatorului), este transformat in curent continuu pentru incarcarea bateriei autovehicolului. Bornele de iesire din alternatir sunt notate cu + si - si trebuie legate corespunzator la bornele bateriei notate cu aceleasi semne.Prin rotirea axului alternatorului, se produce curent si implicit, incarcarea bateriei la care este legata. Multa bafta!