| AndreiMarin499 a întrebat:

Salut de ce companile de televiziune prin cablu sau satelit nu pot introduce în grila 200 sau 300 de canale tv, care sunt motive e vorba despre limitare tehnologică sau alte motive.

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Pai trebuie sa ai niste contracte de transmisie presupun, nu transmitibpe cine vrei in ce tara vrei

| corbulalbrosu a răspuns:

Care ar fi logica conform careia sa existe un numar atat de mare de posturi TV, din moment ce majoritatea oamenilor indiferent de varsta, studii, activitate profesionala, timp liber, pasiuni, hobby, etc. urmaresc un numar destul de mic/limitat de posturi TV chiar si din cele (numeroase) care exista in acest moment?

| Dinu_Desculţ_1959 a răspuns (pentru corbulalbrosu):

Eu nu deschid tembelizorul decât pentru National Geographic, Filmcafe şi Diva. Altceva nu mă interesează.

| Atim a răspuns:

Aici sunt mai mulți factori. Pentru fiecare canal difuzat, furnizorul trebuie sa plateasca o taxa de difuzare. Daca ar fi sa includă de exemplu o grila de 500 de canale cheltuielile firmei ar fi foarte mari in timp ce cererea pentru ele ar fi fost mica. Desi furnizorii ofera posibilitatea contractarii unui numar mare de canale, de exemplu UPC, ofera maxim 209 canale daca includem HD-urile si optiunile, majoritatea clienților prefera sa contracteze un abonament care include 50-100 de canale. Pe o astfel de piata nu merita sa investești in largirea grilei TV. In special tineretul acum pune accent mare pe internet, vizioneaza emisiuni pe YouTube si filme pe platforme de genul Netflix, Voyo si altele. Nu mai exista un interes asa de mare pentru televiziune. Totodata, nu exista momentan in România 300 de posturi românești (nu le iau aici in calcul pe cele locale. Nu ar avea sens sa difuzeze in Cluj un post local cu noutăți dintr-un sătuc din Neamț de exemplu), deci o grilă de 500 de canale de exemplu, ar trebui sa includă foarte multe posturi străine. La astfel de posturi pe lângă taxa de difuzare se adaugă si costurile de subtitrare. Deci ar fi o investiție foarte mare pentru o plaja de clienți foarte mica.