| Justusee34 a întrebat:

Iti trebuie multa matematica pentru programare?
Ce matematica iti trebuie?
Eu sunt pe langa la mate dar sunt increzator ca pot pricepe destul de mult cu explicati bune.
Si de unde pot invata? Link-uri pls.
Eu sunt in clasa 11 m2 tehnic

As vrea sa ma apuc de programare dar sunt interesat de cata "mate iti trebuie"

Nu ma astept sa invata in doar 1 an programare
De asta as vrea sa invat in minim 3-4 ani.

Ce domeni necesit si nu necesita multa matematica
Eu as aspira pe gaming, sa gasesc vulnerabilitati, ceva de gen...

4 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Programare, software, gaming, aplicatii samd, toate necesita multa, foarte multa metematica, pentru ca, fara formule si priceperea sa faci coduri cu ele, nu poti face nimic in acest domeniu.
Doar cei mai tari la mate, ajung sa faca gaming, restul raman la stadiul de instalat cate un antivirus si din cand in cand, sters cate un computer de praf.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Ai nevoie de multa matematica. Nu neaparat formule ci modul de gândire pe care ti l formeaza matematica.

In programarea jocurilor ai nevoie de cea mai multa matematica.

| Bizon95 a răspuns:

Algoritmica, FOARTE FOARTE MULT (ramura a matematicii care e definitia programarii, si care se ocupa cu rezolvarea unei probleme prin impartirea solutiei in pasi simpli si eventual repetitivi
aritmetica (evident)
baze de numeratie... in realitatea "normala" calculam toate numerele in baza de numeratie 10, cu cifrele de la 0 la 9 (are de-a face cu faptul ca avem 10 degete), in IT se foloseste in mod curent baza 2, binar, cifrele 0 si 1, insa se mai foloseste baza 16 (cifre 0-9, A,B, C, D, F), asta are de-a face cu faptul ca un byte (un numar format din maxim 8 cifre in baza 2 si care in baza zece are de la 0 la 255) poate fi reprezentat in 2 cifre hexazecimale, care e dorit in programare in comparatie cu baza 10 unde prima cifra poate fi 0, 1, 2 si urmatoarele doua de la 0 la 9
si se mai foloseste (dar mai putin) baza 8, octala (drepturile fisierelor si directoarelor pe sistemele Unix (Linux-ul e un Unix), charactere speciale pe sistemele de fisiere Unix, etc.)

ti-am scris o polologhie lunga, lunga, ca la sfarsit sa declar ca mai multa matematica nu prea se foloseste

doar in algoritmi avansati se foloseaseste matematica superioara, insa asta e la un nivel enorm de ridicat, cum ar fi optimizare de engine 3D la jocuri, programe de arhivare si compresie (cum e WinZIP si WinRAR) care trebuie sa compreseze cat mai repede dar cat mai puternic, apoi search engines (google) si apoi "dark side" algoritmi care sunt folositi sa te urmareasca, sa te "aprecieze", etc... insa daca ajungi la un asa un nivel, ai fi un programator atat de bun ca s-ar bate firmele pe tine si ai avea salariu de 20-30mii eu pe luna, atat de putini sunt cei care sunt atat de buni

| TheCrusader a răspuns:

Pai daca esti pe langa mate cu ai sa intelegi notiuni abstracte? Hai sa luam pe rand:
cercetare - cade din motive evidente.
Ai - cade pentru ca sunt extrem de multe formule si teorii
programare jocuri - cade pentru ca sunt multe notiuni trigonometrice.
programare software(aplicatii care nu sunt jocuri) - ar mege in unele cazuri, dar trebuie sa te gandesti si la eficienta si la multi algoritmi etc.
programare web - aici ai putea sa te axezi mai mult. Este destul de multa teorie: sisteme distribuite, html, css, javascript, php, mysql, servere, linux etc. Dar extrem de multe notiuni nu sunt legate de matematica.

site-ul w3schools este un inceput bun pentru programare de site-uri.

Sau ai putea sa combini programarea cu ce iti place tie.(ex arta, mecanica etc.)
Programarea nu este dificila, chiar este foarte simplu sa te inveti sa programezi.
Cea ce este greu e sa inveti cum sa programezi bine.(cea e si vizual si functional)

Si a gasi vulnerabilitati in sistem inseamna a fi tester sau debuger. (implica sa nu te pierzi in mormane de cod imense si, pentru tester inseamna sa gasesti greseli in joc care sunt destul de evidente. Daca ai gasit ceva intr-un joc care nu ar tebui sa existe asta nu inseamna ca esti un game - tester. Ai fi surprins cat de plictisitoare poate sa fie slujba de tester).

A si vezi ca nu prea sta nimeni de tine sa iti explice tot daca nu ai inteles ceva (ma refer la universitate). Ei se asteapta sa inveti mai mult singur, iar ei sa vina numai ca o completare. Programarea / informatica in liceu este stupida. Nu numai ca poti sa inveti tot ce trebuie sa stii intr-o saptamana, dar nici nu pun accentul acolo unde este mai important.