| Here4u a întrebat:

Un coleg mi-a spus ca s-a operat la stomac, i-am spus sa-mi arate operatie si nu se mai vede. Eu stiam (si inca stiu) ca operatie nu va disparea niciodata(cicatricea). Acum:o operatie chiar dispare sau ramane vesnic? funda+vot.merci

7 răspunsuri:
| Zenithf a răspuns:

Cicatricea ramane. Colegul tau poate a fost operat prin laparoscopie, atunci nu ar trebui sa aiba decat 2-3 cicatrici punctiforme pe unde au fost introduse aparatele, sau poate a fost operat prin endoscopie, caz in care aparatele au fost introduse prin esofag si atunci nu este nici o urma.

evenso
| evenso a răspuns:

Orice incizie facut pe piele lasa cicatrice.

| mona a răspuns:

Nu sunt medic dar oricine ar trebui sa stie ca din moment ce esti operat[indiferent in ce parte a corpului]tot ramai cu o mica cicatrice

| Plague a răspuns:

Eu am suferit o operatie, si stiu suficienti oameni care au fost operati, si nu e la toti la fel. La fiecare se cicatrizeaza altfel. La unii ramane in afara si se simte urat, la altii intra inauntru. De asemenea culoarea difera. Cicatricea mea a ramas la aceleasi proportii si la nivelul pielii (nu am denivelari pe piele, nu se simte decat foarte subtil, aproape insesizabil), si a capatat o culoare de mov deschis. Unora li se albeste si li se micsoreaza considerabil (o taietura de 15 cm, si sa ramana o urma de 5 de ex.), si daca au pielea foarte alba, devine insesizabila. Poate asta s-a intamplat si in cazul colegului tau.

| Adina77 a răspuns:

Nu dispare.Nici macar aia laparoscopica.
Cicatricea ramane.

| cristinapasager a răspuns:

Depinde de operatie si de varsta pacientului. In general daca operatiile s-au efectuat cu incizii minime (cu laser de exemplu), s-au folosit fire care nu se resorb si pacientul era copil, este posibil ca in timp cicatricea sa dispara.

| alexandra2859 a răspuns: