| AnonimGirl a întrebat:

Ce anume simbolizeaza: gandacul, albina, furnica si cainele?

Răspuns Câştigător
| NuAmGăsitNume a răspuns:

Gandacul:simbolul anxietatii si a fricii.

Albina a fost dintotdeauna un atribut al Dianei, care simbolizeaza pudismul.

furnica simboliza omul intelept care poate distinge intre adevar si fals

Cainele este cu adevarat cel mai bun prieten al omului, fiind simbolul loialitatii, vigilentei si curajului.

6 răspunsuri:
| cosmyna1 a răspuns:

Albina si furnica harnicie, cainele fidelitatea, gandacul perseverenta

Asa stiu eu. funda te rog

| SunriseB a răspuns:

Cainele este cu adevarat cel mai bun prieten al omului, fiind simbolul loialitatii, vigilentei si curajului.
Insectele simbolizeaza persoane care ne ataca.
Albina este simbolul desfatarii; ea are miere In gura si ac la coada, precum oamenii care flateaza prin grai si lovesc prin tradare.
Furnica simboliza omul intelept care poate distinge intre adevar si fals.

| Zmeurik1 a răspuns:

Albina si furnica simbolizeaza harnicia.
cainele simbolizeaza loialitatea, prietenia.

| Isabela96 a răspuns:

GANDACUL Inca din antichitate gandacul comun din Egipt se numea scarabeu care era o forma a zeului soarelui care transforma materia inerta in actiune , crea viata si caracteriza corpul spiritual pe care omul urma sa il posede in vremea reinvierii.Intre enormul numar de obiecte reprezend scarabei gasite de arheologi in siturile egiptene , cele mai populare erau talismanele.Simbolul scarabeului deriva dintr-un gandac comun in Egipt , care isi depozita ouale intr-un bulgare de lut , actiunea insectei de a rostogoli acest bulgare pe pamant fiind comparata cu insusi soarele in miscarea sa de-a lungul boltii ceresti ; intrucat ouale continute in bulgare erau transformate in gandaci de caldura soarelui , Scarabeul a devenit un simbol al creatiei.Scarabeul este adesea reprezentat de egipteni tinand intre clestii sai discul soarelui , avand aripile deschise.Se crede ca Scarabeul a devenit o emblema al soarelui si datorita faptului ca ingroparea bilei din lut de catre gandac era considerata asemeni unui apus simbolic al soarelui din care viata renastea la fiecare rasarit.
Scarabeii din pietre verzi , cu margini din aur , erau implantati in inima decedatului sau asezati pe pieptul acestuia , impreuna cu o rugaciune scrisa , pentru a asigura protectie in Ziua Judecatii .De asemenea , erau recitate rugaciuni de putere asupra Scarabeului asezat sub sicriu ca o emblema a imortalitatii , astfel incat nici un spirit rau sa nu atace mortul in calatoria sa prin lumea subpamanteana.Se spune ca Scarabeul a fost asociat cu inmormantarea inca din cea de-a patra dinastie (anul 4600 ien) ; el reprezentand trecerea dintr-o stare inerta in viata activa , fiind considerat o emblema a reinvierii si nemuririi , personificand nu numai discul solar ci si evolutia Sufletului prin eternitate.
Scarabeul era purtat de razboinicii egipteni sub forma unui inel care asigura Sanatate , Putere si Virilitate , intrucat exista credinta ca gandacii din aceasta specie sunt in exclusivitate masculi , putand atrage astfel toate calitatile masculine , atat mentale cat si fizice.
ALBINA De-a lungul timpului, albina, n-a scapat dorintei omului de a reprezenta ceea ce el vede si-l emotioneaza. Dintotdeauna, albina a constituit subiectul unor prejudecati, superstitii, credinte, simboluri si imagini. Vestigii ale albinelor din perioada preistorica au fost descoperite in chihlimbarul Marii Baltice si in zacamintele din perioada tertiara, demonstrand existenta acestei insecte Inca din epoca tertiara, cu mii de secole Inainte de aparitia omului. De asemenea o serie de desene descoperite In grote precum si civilizatiile antice adauga o imagine pozitiva stiintei ce urma sa se nasca - apicultura.
Legenda nasterii albinelor
Cu 5 secole Inainte de Christos, Pindare, iar apoi Virgiliu, Ovidiu, Columella, Pliniu, relateaza legenda nasterii albinelor: "Pe cand Apollon se plimba prin padure, acesta Intalneste o nimfa de o frumusete divina, care se numea Cyrene. Imediat dupa aceea se Indragosteste de ea si o ia de sotie. Din dragostea lor se va naste fiul lor - Aristie, pe care Cyrene Il va Invata tainele apiculturii. La randul sau, Aristie Ii va Invata pe oameni apicultura. In cursul unei calatorii In Tracia, Aristie o Intalneste pe Euridice, sotia lui Orfeu, de care se Indragosteste". Legenda mai povesteste "ca pe cand el o urmarea pe Euridice, aceasta a Incercat sa evadeze, iar In fuga ei, calca pe un sarpe a carui muscatura Ii va fi fatala. Atunci Orfeu, pentru a se razbuna pe Aristie, Ii distruge stupina. Aristie, plin de durere, se refugiaza la mama sa -Cyrene. Aceasta Il sfatuieste sa mearga la ghicitorul Prote, care-i va spune sa sacrifice 4 tauri si 4 junici pentru Euridice, caci din pantecul lor des compus vor iesi noi roiuri de albine"(Virgiliu-Georgice, Cartea IV). Aceasta legenda a nasterii albinelor din corpul unor tauri, subliniaza legaturile simbolice constante dintre cele doua vietati - taurul si albina -, pe care le confirma si astrologia veche unde sunt descrise ca fiind foarte aproape una de cealalta - constelatiile Albina, Taur si Orion. Interesant este faptul ca perioada obisnuita de dezvoltare a coloniei de albine si pregatirea pentru roire coincide cu perioada zodiacala Taur.
Simbolul elocintei graiului si al flatarii
Prin etimologie si valori simbolice comune, exista o legatura mitica Intre albina si cuvant.
Intr-o legenda, albinele lui Hymette sunt reprezentate asezand un fagure cu miere pe gura lui Platon, atunci cand, ca nou nascut, acesta dormea pe lauri. Dulceata mierii este emblema gingasiei, a gandurilor nobile si de asemenea este bucuria graiului. Aceeasi legenda este reluata de Tite-Live, care ne relateaza: "ele (albinele) se asezau pe gura lui Platon Inca de cand era copil, prevestind In acest fel ."dulceata" graiului sau". Legenda mai povesteste ca albinele se asezasera pe buzele Sfantului Ambrozie ca Intr-un leagan.
Pliniu, vorbind In termeni plini de armonie, povesteste despre credinta romanilor, precum ca "albinele faceau mierea Intre buzele Sf. Ambrozie".
Pentru Virgiliu "albinele poseda inteligenta divina". Diogene denumeste elocinta ca fiind un "snur Innobilat cu miere".
Si celebrul Pythie de Apollon era deseori denumit "albina de Delphes". De la elocinta graiului la flatare nu este decat un pas. "Poate ca albina este simbolul desfatarii; ea are miere In gura si ac la coada, precum oamenii care flateaza prin grai si lovesc prin tradare.
Pindare denumeste "placuta miere" ca fiind "fericirea succesului, bucuria elogiului" si adauga: "iata lucrul cel mai deosebit din lume!". Catulle, dorind sa-si Incante prietena, Ii spune ca este "dulce ca mierea".
Simbolul regalitatii
Albinei, ca simbol regal In Chaldeea si Imperiul Frantei, i se face urmatoarea apreciere: "trebuie sa luam In consideratie situatia reginei care este luata de rege pentru o viata, In fruntea unei comunitati industriale si prospere".
Cu toate acestea, hieroglifa care "descrie" albina cu 6 picioare este asemanatoare cu cea a altor animale si cu a florilor si este o evocare a rotii cu 6 raze - simbolul solar.
Albina ca simbol regal In Egiptul Antic, se asociaza cu dragostea pentru soare si pentru zeul soarelui - Ra.
Regalitatea franceza este la fel de mult reprezentata de albine, stupul fiind modelul ideal de monarhie absoluta. Cei trei centi de aur sub forma de albine, descoperiti In mormantul lui Childeric I, mort In 481, reprezinta marturia acestui simbolism si pune printre altele, problema originii simbolului florii de crin prin stilizarea albinei.
Cantecul Deborei (denumirea greaca pentru albina) este un cantec Inchinat victoriei. Albina rasplateste pe cei gloriosi. Dupa Origene, In predica sa pentru judecatori, pe langa apa binefacatoare pentru pelerinul care traverseaza desertul, se regaseste si mierea care este hrana potrivita misticilor si reprezinta bogatie si victorie In acelasi timp.
Simbolul virginitatii si dragostei
Este interesant de notat, ca albina a simbolizat puritatea si virginitatea Inainte de a simboliza dragostea si fecunditatea.
Diana (sau Artemis), fiica Latonei si a lui Apolon, avea un preot care se numea Melissa - regele albinelor. Ea a ales albina ca simbol al virginitatii sale. Templul din Efes, una dintre cele 7 minuni al lumii antice, expune portretul sau In care se remarca sanul sau prevazut cu 20 de mamele. Sanctuarul sau nu era accesibil decat tinerelor fecioare, iar preotii erau eunuci. Albina a fost dintotdeauna un atribut al Dianei, care simbolizeaza pudismul si virginitatea.
In Asia Mica, albina nu mai reprezinta castitatea (deci sterilitatea), ci fecunditatea reginei stupului care este capabila de o ponta prodigioasa: fecunditatea independenta de actul sexual, este calitatea zeitelor.
Plutarh, In cartea de Insemnari despre casatorie, descrie ca femeia care fuge de barbatul sau se aseamana cu veninul albinei. Mai departe el, dimpotriva, lauda virginitatea: "Mustele de miere Ii trateaza rau pe barbatii care au de-a face cu o femeie. Ele Inteapa si femeile din acelasi motiv, sau daca simt dorinta de vin si unguente".
Pentru a-si sarbatori iubita dupa care era nebun, poetul Ben Nuwayra canta: "ea era pentru mine mai dulce ca apa Indulcita cu mierea cea mai delicioasa" si tot pentru a sarbatori bucuria reIntalnirii cu un vechi prieten, el spune: "si schimbam cuvintele care pareau a fi de miere Indulcita cu apa pura".
Albinele izolate mor, dar Impreuna, ele produc mierea; astfel sunt si oamenii, numai cand sunt Impreuna pot da masura muncii lor (Cicerone, 106).
In India, o albina pe o floare de lotus simbolizeaza zeul Wishuna. Zeul Krishna, cu o albina colorata In albastru pe fruntea sa, reprezinta uniunea.
Albinele si religiile
Zeii Luminii atunci cand facusera pamantul din puzderia de stele, au decis sa dea lumii doua bogatii: bobul de grau si musca de miere. "Campiile erau pline de fantani de lapte si fluvii de nectar. De pe frunzele de stejar se scurgea o binefacatoare roua de miere" (Ovidiu).
Grecii, comparand sufletul cu albina, spuneau: asa cum albinele extrag chintesenta din sucul florilor, la fel sufletul aduna "sucul florilor" din realitate pentru a-l aduce spiritului (Eteiner, Le Mystere chretien).
Sfantul Francois de Sales califica sufletul albinelor ca fiind mistic (Tratatul iubirii de Dumnezeu), iar Sf. Paul spune catre corintieni: "cunoasterea adevarului este Intotdeauna "colorata" cu amaraciune". El este protejat In Sfanta Scriptura prin ofranda de miere adusa lui Dumnezeu drept sacrificiu.
Profetul aminteste de miere In mai multe circumstante, In Scrieri: "Cuvantul Tau ne este mai dulce ca mierea" sau "Judecatile lui Dumnezeu sunt mai dulci ca mierea" caci toata profetia contine miere din doctrina celesta. Atunci cand Dumnezeu spune: "Mananca miere, fiul meu" sau cand prezice: "El va manca miere", toate aceste afirmatii au aceleasi semnificatii". Ei evoca justitia, virtutea, bunatatea. Dumnezeu rasplateste pe cei care-i aduc mierea drept ofranda, dar daca noi Ii oferim rautatea, El va simti gustul amar ca de otrava. 0 calugarita benedictina, a Bisericii, In ritualul de Pasti, cere Domnului "ca toti cei ce mananca miere sa obtina mantuirea (salvarea) spiritului si a corpului". La evreii din Polonia exista un obicei, de a pune o prajitura cu miere In leaganul noului nascut.
Coranul, trimis cerului de catre Mahomed, prin Ingerul Gabriel , vorbeste de albine In urmatorii termeni: "Acestea sunt insecte sacre, binecuvantate de Dumnezeu si se afla deasupra tuturor creaturilor, care nu apartin rasei umane".
"Albina produce o substanta parfumata, creata special pentru serviciul divin si care lumineaza templul celor care se roaga din toate religiile".
"Condusa de Creator In toate activitatile ei, albina stie ce are de facut, natura o dirijeaza".
"Mierea este primul lucru binefacator pe care Dumnezeu l-a daruit Terrei".
In traditia hindusa, albina simbolizeaza culoarea neagra care este cea a Aishvaryei -unul din picioarele tronului lui Sadashiva. Dar aceasta este, dupa alte texte din India, imaginea spiritului care este exaltat de "mierea" (placerea) cunoasterii. Albina reprezinta sufletul, atunci cand acesta a parasit trupul, pentru populatiile din Siberia, Asia Centrala si indienii din America de Sud.
FURNICA eu in mare parte cred ca este un simbol pentru harnicie (scuze dar pentru ea nu stiu o legenda si nu am o informare vasta)
CAINELE
Întotdeauna am considerat că „Proverbele Populare" conţin o mare Înţelepciune Ascunsă; de exemplu, în proverbul „câinele este cel mai bun prieten al omului" putem descoperi că aceasta nu se referă numai la faptul concret că patrupedul ne serveşte în calitate de gardian, ca animal de companie, ca păstor la muncile câmpului sau ca animal de tracţiune pentru sănii, ca mascotă sau ca ghid pentru o persoană nevăzătoare, etc., ci de asemenea, în profunzime, se referă la un aspect relaţionat cu fundamentul dezvoltării integrale a fiinţei umane, pentru că el reprezintă, în simbologia ancestrală, Instinctul Sexual, adică acea forţă electromagnetică şi fohatică care, din brută, se transformă în Psiho-Fiziologia noastră, şi pe care trebuie să învăţăm să o controlăm cu înţelepciune pentru a atinge Auto-Dezvoltarea, Conştiinţa şi Puterea.
În diversele culturi care ne-au precedat de-a lungul secolelor, l-am întalnit întotdeauna pe acest bun tovarăş.
Câinele, Instinct sexual, Cerber, Xolotl, QuetzalcoatlÎn limba Nahuatl, „XOLOTL" înseamnă uneori „câine", alteori „frate geamăn". Este fratele geamăn al lui Quetzalcoatl (Logosul, Cristosul), este cel care trezeşte Lumina, Luceafărul de Dimineaţă. Să nu uităm că Părintele Sahagun afirma: „Câinele este simbolul Focului de origine celestă". Este Instinctul Erotic, acel agent extraordinar şi minunat care ne poate transforma radical.
De aceea îl vedem pe unele fresce din Teotihuacan, purtat de către Quetzalcoatl în coşul său, semnalându-i drumul. Aceasta pentru că Câinele ghidează întotdeauna Cavalerul (Iniţiatul Gnostic), conducându-l pe cărarea îngustă care conduce de la Tenebre la Lumină, de la Moarte la Imortalitate; oare nu a fost nevoie ca Hercule să-l scoată pe Cerber (câinele tricefal cu capete late şi gât înconjurat de şerpi) din teritoriul său plutonic? Şi ce să spunem despre câinii Ortros şi Eurition, gardieni ai lui Gerion, gigantul cu trei corpuri? Nu sunt oare aceşti câini simboluri ale pasiunii animalice, şi Gerion nu este oare Domnul Timpului?
Nu trebuie să uităm, vorbind despre această temă, că austerul gardian al Templului lui Aesculap, în Roma Augustă a Cezarilor, era întotdeauna un câine. Şi câinii sacri din Templul lui Vulcan erau foarte bine îngrijiţi.
Câinele, Instinct sexual, Cerber, DanteSă nu uităm, de asemenea, de câinele care apare alături de şarpe, lingând sângele taurului, în timp ce Mitra cu pumnalul său ucide Bestia Bramadora şi un scorpion muşcă sexul animalului.
Şi cum să uităm legenda ce ne relatează fapta lui Orfeu, adormindu-l cu lira sa pe Cerber când a coborât în Tartar pentru a o căuta pe Euridice.
Încă se mai poate vedea, în mormintele veritabile din cele mai vechi timpuri, un câine la picioarele sculpturii defunctului, simbol infernal profund semnificativ.
Doctorul Faust, în faţa ochilor uimiţi ai Contelui Gaspar Moir de Locca, a făcut ca ''Prestigiar'', misteriosul său câine, să-şi schimbe culorile (alb, galben şi roşu), exact culorile pe care le ia Piatra Filosofală pe măsură ce se sublimează şi se purifică Munca în Marea Operă.
În consecinţă, câinele participă şi el la Magie, şi în timpuri străvechi a fost consacrat Zeului Mercur.
Câinele reprezintă de asemenea Prietenia şi, în aspectul său opus, Duşmanii Ascunşi.
Să lăsăm câinele nostru particular să se alimenteze cu Înţelepciune, Iubire, Prietenie, asemenea lui Lebrel, câinele lui della Scala, Lord de Verona, şi binefăcător al lui Dante.
Oamenii si cainii si-au intersesctat drumurile incepand de acum mai mult de 10.000 de ani... Cainele este cu adevarat cel mai bun prieten al omului, fiind simbolul loialitatii, vigilentei si curajului.
Celtii atribuiau cainilor puterea de a vindeca, la fel credeau si grecii, care l-au legat de Aesculapius.
Fidelitatea este probabil, prima virtute a cainelui, iar vechii egipteni si greci credeau ca acesta isi urmeaza stapanul si in viata de dupa moarte. Cainele (Sirius) era sacru pentru mesagerul zeu, Hermes si pentru Artemis, zeita vanatorii, fiind si un insotitor pentru Hecate, zeita Rascrucilor si al lui Orion.
In multe culturi se credea despre caini ca erau mediatori cu taramul mortii. Zeul egiptean Anubis este capetenia sacalilor, Cerberus este de asemenea descris ca un caine cu trei capete; cainele lui Hades reprezinta intunericul si pericolul, pe cand in traditia scandinava, cainele Garmr pazeste lumea de dincolo.
Unele culturi africane privesc cainele intelept fiind tatal ancestral al civilizatiei si aducatorul de foc. In hinduism, ciinele este asociat cu Yama si Indra.
In opozitie cu simbolismul sau pozitiv, evreii si musulmanii considera cainele un animal murdar, un caine negru simbolizandu-1 pe diavol.
Marele Caine este semnul ceresc al cainelui, fiind al Xl-lea semn al zodiacului chinezesc, reprezentand idealismul. In traditia chineza, poate simboliza atat yin, ceea ce prezice catastrofe, meteoriti si eclipse, cat si yang, semnificand protectie.
Cainele din zilele noastre descinde din lupul asiatic, primul animal domesticit de om. Cainele este cel de-al unsprezecelea semn zodiacal chinezesc , avand semnificatii atat pozitive , cat si negative.Desi nu este un animal comun de companie in China , imparatii din aceasta tara au drept paznici ai mormintelor lor pe cainele Foo, animal provenit, totusi, mai curand din leu.
In unele civilizatii antice, cainele a fost un simbol al lumii subpamantene.In mitologia azteca, Cainele Rosu conducea sufletele celor morti peste Marele Fluviu, in lumea de apoi.In Egipt , Anubis , zeul cu cap de caine , era pazitorul taramului celor morti.Popularitatea cainelui ca ghid catre lumea viitoare sau catre taramul subconstient se poate datora abilitatii sale de a vedea in intuneric , reprezentand , astfel , un simbol al cunoasterii instinctive. In mitologia egipteana, Anubis judeca care dintre suflete meritau sa se transforme in stele.Grecii si romanii il asociau pe Anubis cu steaua Sirius, sau steaua Cainelui. Indienii nord-americani interpretau de asemenea steaua Sirius ca o stea a Cainelui, plasata intr-o constelatie in care cainele era vazut ca un vanator.
In stravechiul Mexic , un caine era ingropat impreuna cu un om sacrificat zeilor , pentru a-i calauzi spiritul catre lumea cealalta.In vechile legende irlandeze , apare un caine Verde al zanelor sau fiintelor magice , despre care se credea ca ghida mamele care alaptau in mijlocul dealurilor, pentru a le da laptelor fiintelor magice.
In zilele noastre, cainele este un companion iubit si un prieten al stapanului sau. Loialitatea , fidelitatea si afectiunea sunt numai cateva dintre calitatile pentru care acesta este apreciat.
DAR intr-o simpla fraza cainele este cel mai bun prieten al omului si mereu a fost un simbol de loialitate.
SPER CA TI-AM FOST DE FOLOS.

| sergiu52 a răspuns:

Gandacul:simbolul anxietatii si a fricii.

Albina a fost dintotdeauna un atribut al Dianei, care simbolizeaza pudismul.

furnica simboliza omul intelept care poate distinge intre adevar si fals

Cainele este cu adevarat cel mai bun prieten al omului, fiind simbolul loialitatii, vigilentei si curajului.

cu placere

| Vlad_Alex_1995_iWNS a răspuns (pentru Isabela96):

Moaaa da ce ai băgat vere?