| adriangrowinglife12 a întrebat:

Salut, as vrea sa achizitionez o bicicleta mountain bike pentru drumuri forestiere/noroioase/cu pietris. Eu nu prea ma pricep la biciclete in general deci nu stiu care frane sunt mai bune, care schimbatoare de viteze etc. sunt foarte multe modele si nu stiu ce sa aleg. Cine se pricepe la biciclete mountain bike si stie care sunt cele mai bune piese pe o bicicleta? Buget cam 1500 lei. Multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Iar ce tine de anvelope, pentru ca și asta este important ( când vei fi nevoit sa înlocuiești anvelope de pe bicicletă), vei avea nevoie de anvelope pentru teren mixt. Îți recomand sa alegi bicicletă cu roti de 27, 5, janta asigură-te ca este dublă ( daca și dubla capsata, cu atât mai bine).


Îți recomand Schwalbe Smart Sam 27x5 x2. 25 Schwalbe Racing Ralph 27, 5x2. 25, de la Michelin " MTB FORCE XC PERF 27, 5"x2.25 Tubeless Ready" ( merg montate și pe cameră). Acestea din urmă sunt anvelope tubeless, dar pentru asta ai nevoie de o bicicleta cu jante tubeless + kit de conversie tubeless + lichid tubeless. Tubeless înseamnă un cauciuc care merge montat fără cameră, însă este alta poveste, iar dacă vei fi interesat mai mult, vei învăța în timp.

Pentru teren mixt mai exista și anvelopele de la Continental "Double Fighter III" 27, 5x 2.00 care sincer, nu prea mi-au plăcut.

De evitat anvelopele din Decathlon "b'twin" sau orice alte piese produse de ei ( altele decât shimano). Spre exemplu Rockrider, btwin. Anvelopele se vor uza repede, plus piesele se degradează și ele extraordinar de repede. Mai si sunt scumpe ca naiba.
Dacă e shimano, e bun. Dacă e Rockrider, B'twin - nu-i bun. ( asta dacă mergi la service-ul lor cu piese stricate și vor încerca sa iti vândă ce vor ei - NU ACCEPȚI decât shimano). Dacă nu, cauți alt atelier sau înveți sa iti cauți singur piesele, cumperi online și mergi apoi sa monteze. Atelierul decathlon e ok, dar ce vând ei în decathlon ca piese pentru bicicleta e in mare parte fâs.

Vrei sa iti dau idee? Am bicicleta cumpărată de la ei si nu am atâtea degete la mâini și la picioare câte drumuri am făcut la alt atelier pentru upgrade si piese de schimb. Sa nu mai pun revizii, roata spate care a trebuit înlocuită cu totul și altele. Foile de la bicicleta care s-au uzat după 600 km, iar actualul angrenaj ( adică foile - Shimano) am montat în 2020, am rulat 8000 km si foile încă țin. Exista mai multe tipuri de angrenaje cu foi fixe sau cu foi detașabile și în caz ca se uzează o singura foaie, schimbi doar foaia cutare și nu întregul angrenaj, dar un angrenaj cu foi detașabile mereu va costa mai mult. Eu am angrenaj ieftin Shimano Tourney cu foi fixe. Un angrenaj asemănător am găsit cu 105 lei și ma duce ani, la decathlon angrenaj de la Rockrider costa 150 lei și ma duce 2 luni maxim (asta comparând cât merg eu pe bicicletă). Faci singur diferența ce merita și ce nu merita.

Adevărat ca angrenajul de la Shimano m-a ținut atât de mult pentru ca m-am și ocupat de el. Probabil nu știi, dar foile cât și pinioanele se vor uza repede dacă continui sa folosești un lanț prea uzat. Pentru a măsura uzura lanțului folosești asta

https://www.decathlon.ro/p/dispozitiv-testare-uzura-lant/_/R-p-120530

Printre lucrurile utile din Decathlon.

Însă la o uzura de 1%, schimbi rapid lanțul pentru a slava foile și pinioanele. Dacă continui sa folosești un lanț uzat, acesta va degrada foile si pinioanele, va crea fel și de de probleme ( nu va schimba vitezele corect sau cel mai rău : când pleci ridicat din șa, să scape pedala din cauza foilor uzate). Risc de accident aici, sa te rănești în pedale sau altele. Si crede-ma ca un angrenaj nou + pinioane +lanț și montaj costa în jur de 400 lei. Ce preferi?

Lanțul trebuie întreținut. Cu cât întreți mai bine, cu atât tine mai mult. Am înlocuit și eu multe lanțuri la bicicleta pana am învățat sa întrețin corect. Am folosit și eu fel și fel de metode de curățare, degresanți, pana am descoperit ca cel mai eficient pentru curățare lanț este chiar el însăși : detergentul de vase. Luam în ras când citeam în alte părți despre asta, dar când am testat, am rămas uimit cât de bine a curățat lanțul. Eu curat lanțul după fiecare 300 km.

Dupa ce clătești, nu lași apa pe lanț pentru ca exista risc sa apară rugina. Ștergi cu o cârpă uscată sau prosop de bucătărie, apoi dacă ai la îndemână degresant pentru frâne ( chiar si auto), pulverizezi pe cârpă și cureți lanțul învârtind la pedale. Apoi aplici câteva picături de ulei ( acest ulei)

https://www.decathlon.ro/p/ulei-ciclism-teflon/_/R-p-12289

Alt produs util din decathlon, excluzând piesele. În fine.

Dupa ce ai picurat ulei pe lanț ( vreo 5 picături, sa zicem 6 ), din maneta de schimbător urci/coborî lanțul pe fiecare pinion în parte. La fel si cu foile.

Pinioanele poți curăta cu peria asta


https://www.decathlon.ro/p/set-2-perii-curatare-bicicleta/_/R-p-329622

Totul folosind apa și detergentul de vase, apoi clatind.

Niciodată, dar niciodată sa nu pulverizezi degresant pentru frâne pe disc-uri ( daca iei bicicleta pe disc). Pentru asta cică a fost conceput, însă nu recomand. Va contamina plăcuțele de frână si vor face din urat în mai urat la frânare. Doar pe lanț folosești, pinioane. Atenției însă ca unele degresante, daca ți-au atins cadrul, acesta rămâne pătat. Am pățit, un degresant din dedeman. De atunci prefer sa curat foile și pinioanele cu detergentul de vase.

Pentru disc recomand curățare tot cu detergent de vase, clătit, șters.

In rest uite cum arata o jumătate de ora din viata mea chinuindu-ma sa explic ce și cum.

51 răspunsuri:
| praystation a răspuns:

La aceasta suma nu prea iti cumperi MTB de calitate nici second-hand doar daca ai noroc, insa gasesti pana la 2000 de lei nou-nout Cross, Omega, Phoenix care sa zicem ca sunt mai ok la acest buget

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

La banii aceștia doar Second Hand, dacă vrei ceva bun. Dacă ești din Brașov sau împrejurimi, ma ofer eu sa te ajut la achiziție. Iar ce tine despre piese : shimano ar fi printre cele mai bune piese pe care le găsești pe o bicicletă si aici sunt împărțite în categorii de la entry-level, pana la premium ( Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR 12 speed).

Cu cât piesele de pe bicicletă sunt mai bune, cu atât și bicicleta creste în preț.

Tourney, ALTUS, Acera si Alivio sunt piese cu preturi decente, pentru biciclete maxim 9 viteze. Deore sa zicem acceptabil ca preț ( dar nici ieftin, de altfel), iar de la SLX în sus deja intra doar piesele premium și rămâne valabil doar cunoscătorilor.

Frânele sunt împărțite și aici în categorii : v-Brake și u-brake ( cu frânare pe janta), sau pe disc ( hidraulic și mecanic)
V-brake si u-brake cu frânare direct pe jantă, iar saboții se vor uza extraordinar de repede. Sunt și mai greu reglat frânele V-brake.

E mult de explicat, găsești mai multe aici :

https://freerider.ro/......egem-34395

Totuși eu ți-aș recomanda o bicicleta cu frâne hidraulice ( disc) pentru ca cele mecanice se cer reglate foarte des. Hidraulic oferă o frânare mai eficientă, reglezi foarte rar, iar dacă frâna nu mai tine atunci trebuie frână aerisita și asta se poate face doar la service. Si, mda. Maxim odată pe an o faci ( asta recomandat). La bicicleta mea una dintre frâne ( față) nu am mai aerisit de 2 ani si încă nu are probleme.

Alt link util aici


https://freerider.ro/......a-a-2a-849

Aici

https://freerider.ro/mag/cum-alegi-o-bicicleta-in-3-pasi-simpli-85026

Dacă ai alte întrebări poți întreba și aici ( este tot sub tutela freerider.ro)

https://bikehelp.ro/


De asemenea recomand și canalul de YouTube FreeRider. De acolo am învățat multe despre biciclete, reglaje, etc. Poate te ajuta.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Multumesc mult pentru informatiile valoroase! Apreciez ca ti-ai rupt jumatate de ora ca sa imi raspunzi! Trebuie sa ma uit pe canalul de yt pe care mi l-ai dat ca eu nu stiu aproape nimic despre biciclete. eu am o bicicleta de la dechathlon rockrider am dat 900 lei pe ea dar niciodata nu i-am facut nicio revizie si o am de 6 7 ani si nu am avut probleme cu ea legat de nimic, doar ca la viteze nu prea se mai schimba bine. O sa incerc sa asimilez informatiiile tale si o sa ma uit pe acel canal ca sa mai invat, caci ma mut la munte si vreau sa ma apuc de ciclism montan, adica prin paduri sau la poalele muntilor. Daca se poate imi poti da niste modele de biciclete din care sa aleg? Daca ai timp. efectiv sunt prea multe si nu stiu din care sa aleg. Este bine in loc de 27.5 sa iau de 29?

| adriangrowinglife12 explică (pentru praystation):

Daca ai timp imi poti sugera cateva exemple de biciclete noi pana in 1500 lei sau pe partea de second hand la ce biciclete sa ma uit ca sa cumpar? Adica MTB am vazut noi noute si la 1000 lei de aceea intreb.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Sau imi poti spune pe partea de second hand, dupa ce modele de biciclete ar trebui sa ma uit?

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Din ce m-am uitat pe olx sunt multe biciclete la 2000 lei negociabil unele care sunt full shimano, deci cred ca ramane sa imi cumpar una de pe olx decat una noua mai proasta, tu ce zici?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

Second Hand îți recomand Cross GRX, GRX 7, Cross fusion. Cauta ceva care sa aibă frânare pe disc hidraulic, furca de 80-100mm, angrenaj shimano, manete shimano, frâne shimano ( hidraulic), schimbătoare shimano. În general unii vânzători vor scrie "full shimano" prescurtare la toate acestea. Insă la fata locului îți vei da seama care este shimano pentru ca fiecare piesa are scris shimano pe ea. La 1000 lei găsești bicicleta ( nou) dar bineînțeles ca va oferi exact pentru cât plătești.

Dacă vrei nou și bine echipat, atunci mai pune încă 1000 lei sau chiar mai mult.

Iar partea de 29 și 27, 5. Poți sa citești asta

https://freerider.ro/......legi-82190

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

Pai și eu zic asta, ca SH e mai rentabil. Una ieftina va fi și prost echipata si mai târziu faci cărare la service cu ea. Sau după cum am spus : mai pune bani si iei nou, ii știi istoricul ( tu fiind primul proprietar). O bicicleta SH, chiar dacă e mai ieftina decât una nouă și mai bine echipata, însă și ea poate avea probleme pe care la început nu le vezi. Iar proprietarul sa nu îți zică despre asta, mai ales ca nici tu nu știi mai nimic despre biciclete. Pentru SH îți recomand sa iei cu tine pe cineva priceput ( cât de cât) în biciclete.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Eu nu am pe nimeni care se pricepe. Asta este ultima intrebare ca nu mai vreau sa iti iau din timp..deci cred ca mai bine decat sa imi iau teapa la SH, imi iau una noua dar buget am maxim 2000 lei. Ce as putea sa imi iau NOU nout la banii astia? Se poate sa aiba si piese bune/shimano la banii astia o bicicleta noua din magazin?

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Scuze pentru atatea intrebari dar nu am pe cine sa intreb. iar tu te pricepi foarte bine.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

De bicicleta asta ce zici? MTB Airsoft M3
https://afisport.ro/......m-gri.html

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Deci din MTB/Omega/Pheonix/Cross, care este cea mai buna? Pana la urma cred ca dau si 2500 lei ca sa imi iau ceva nou nout si bun. Te rog frumos imi poti da un model din astea 4 care e bun si sa fie si pana in 2500 2600 lei? As aprecia mult de tot. sunt foarte multe modele si chiar nu ma pricep. din ce am citit, cu roti de 29 nu prea poti urca la deal, deci ramane 27.50 sau chiar 26 ot ca am vazut ca cu astea urci mai bine la deal si sunt mai usoare. unde ma mut eu o sa fie multe dealuri de urcat si drumuri forestiere cu pietris si denivelari. Deci te rog mult imi poti alege tu 2 3 modele din care sa aleg, cele mai bune, pana in 2600 lei?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

Exista și alternative, spre ex bicicletele Omega de pe eMAG. Găsești shimano pe ele, dar printre cele mai ieftine piese. Însă nu te aștepta la asa mari performanțe din partea lor.

Dar bicicleta vine în cutie, demontată. Demontat ma refer ca nu vine toată bicicleta demontată, doar ghidonul întors pentru a încăpea în cutie + ca nu are pedalele montate. Pe lângă asta, posibil sa mai fie necesare alte reglaje la frâne si schimbătoare. Posibil sa fie necesare ca și șaua sa fie montata ( chiar si prindere în tija, spre exemplu). Depinde cum ambalează producătorul, poate sa vina inclusiv de tot demontată. Sunt unele magazine online cum ar fi click4sport.ro care livrează 90% reglat, montat.

Mai exista și alternativa la omega in bugetul tău : din Decathlon Rockrider ST120. Am ajuns din nou aici. Bineînțeles, găsești direct în magazin și mai exista și acea opțiune "click & colect", comanzi online cu ridicare din magazin si înainte sa iei bicicleta o vor regla cei de la atelierul din Decathlon.

La eMAG spre exemplu livrează bicicleta și acasă, fără reglaj, fără montaj la care mai adaugi și transport vreo 50 RON. Cel puțin mie atât îmi cere, ca exemplu, din București la Brașov.

Apoi, dacă nu știi sa o reglezi va trebui sa cauți pe cineva sa vina sa facă toate reglajele, ce mai trebuie montat, etc.

Apoi, dacă nu poate sa vina la domiciliu, va trebui sa mergi tu la el ( la un atelier/service). Cum duci bicicleta pana acolo? Mai plătești și aici alți 70-100 lei ( depinde distanta, in mare parte) să transporți bicicleta cu acele dube de transport mărfuri. Sunt pe olx diferiți oameni care fac asta pentru bani, la mine în oraș m-am mutat cu ajutorul lor.
La care mai adaugi și manopera la service în jur de 100-150 lei.

Eu îți zic la ce sa te aștepți. Asta daca nu ai un service în apropiere, sa duci cutia în brate. ( e destul de voluminoasa, apropo).


Pentru mărimea bicicletei îți recomand sa citești asta


https://freerider.ro/mag/cum-aleg-marimea-bicicletei-163196

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

La banii ăștia, 2500-2600 găsești mai bun. Am spus, Cross GRX 7 este o opțiune ok.

https://www.marosbike.ro/......5-mtb.html

Îți recomand sa contactezi pe cei de la maros bike mai întâi sa vezi dacă are în stoc ( de multe ori stocurile de pe site sunt orientative la ei). Îți spui ce îți trebuie, câți bani ai, vezi dacă are în stoc bicicleta cum am atașat mai sus, dacă nu poate exista alta opțiune pentru tine. Suna și întreabă.
Scuze, ca sunt în tren si urmează sa între trenul în tunel. Lipsa semnal.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

Greu internetul prin zone împădurite. straight face

M-am uitat la bicicleta aceea Afisport M3. Sa știi ca are echipare bună pentru cât costă. Frânele nu sunt ele shimano, însă contează ca sunt hidraulice. În rest ca echipare și preț, e mai mult decât decent. GRX a fost ca idee de achiziție, partea proastă ca nu prea mai găsești în stoc la momentul actual. Eu zic ca nu cumperi o bicicleta prea scumpa, mai intai sa înveți ceva despre ele și întreținea lor, apoi când mai prinzi experiență sa cumperi ceva mai scump de atât.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Multumesc mult pentru informatii! Si pentru link. Cred ca pe aceea o sa o iau, crossul gtx 7. Am o intrebare, daca o aduce nemontata, pot pune cutia cu bicicleta dezasamblata pe masina si sa o duc cu masina la decathlon/service sa o asambleze? Ca eu habar nu am. Sau tu ce zici, sa caut un site care sa mi.o aduca deja ambalata? Tu cum ai face in locul meu? Promit ca e ultima intrebare! laughing

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Apropo, daca te duci cu trenul la munte ca sa te plimbi cu bicicleta atunci have fun si spor la pedalat!

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Dar pe fata nu are suspensii bicicleta asta cross? Ca am inteles ca astea mountainbike trebuie sa aiba si suspensii din acelea nu cu arc, pe cartus de aer.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Sau aici dar butucii nu sunt shimano, dar e 1750 lei.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

La București și retur am fost plecat din motive personale. Oricum eu ieri mi-am curățat bicicleta, cu lanț etc, ca sa pot ieși de mâine încolo când se îndreaptă vremea. Azi a fost cu precipitații prin Brașov - Valea Prahovei cât și Bucureșt, ( ca nici în restul provinciei nu a fost prea senin), iar eu cu bicicleta pe ploaie nu plec. Nu îți recomand sa faci asta, mai ales dacă plouă tare. După asta vei unge la ea de ti se vor lungii urechile. Si nu recomand nici spălatul bicicletei la spălătorie auto ( noi la Brașov și împrejurimi mai avem acele spălătorii auto cu fise). Recent am spălat bicicleta acolo și rău am făcut : a doua zi am găsit lanț ruginit, foi ruginite, pedale scrârtâind ( dar nu din pedale provenea ci din axul pedalier - acel ax de care prinzi angrenajul, pe care îl bagi în cadru, se numește ax pedalier sau pe scurt monobloc ). Rugina de pe lanț și foi m-am chinuit 2h sa scap de ea si in prima faza am făcut asa :

- curățat lanțul si foile cu detergent de vase diluat în apa

-curățat cu WD-40 pulverizat pe hârtie ( prosop de hârtie) rugina de pe lanț și foi.

-Apoi cu degresant pentru frâne pulverizat pe alta cârpă, am scos WD 40 de pe lanț și foi pentru ca WD-40 este bun la tratarea pieselor împotriva ruginei ( nu doar la bicicleta, cât și pentru scule, dai ca sa nu rugineasca iarna, eu spre ex cu WD 40 am readus la viata un patent blocat de la rugina ). Dar nu este ulei pentru lanț. Eu am frecat lanțul cu hârtie înmuiată in WD-40 pentru a face sa dispară rugina care, crede-ma, era rugina pana între zale. Dar nu folosești niciodată pentru lubrifierea lanțului.

Apoi am aplicat ulei special pentru lanț.


Recomand sa îl ai în casa, asta dacă nu cumva știi de el ca șofer.

https://www.dedeman.ro/....../p/1013074



Însă partea cu mașina personală nu am pus-o în temă, eu fiind biciclist și pieton ( care am citit codul rutier și respect regulile, apropo). La asta nu m-am gândit, sa ai mașina ta. Da, merge pusa pe mașină și montata la decathlon. Vreo 100 RON costa montajul la decathlon. Însă când legi bicicleta pe mașină, ca va fi nevoie și de asta, iar dacă ai chinga, vezi sa nu rupi cutia când strângi chinga. Am lucrat și eu în depozit logistica și știu și eu sa pregătesc mașina de drum ( ma refer la aia de marfa). Însă dacă strângi cu chinga, e cu cântec situația ta si îți recomand ceva de gen

https://www.dauto.ro/......negru.html

Sau pui mai multe cartoane îndoite, unele peste altele, in locul în care tragi chinga. Asta pentru a proteja cutia.

Sau sa încerci sa bagi cutia în portbagaj, peste banchetele din spate.

In rest distracție plăcută și ție.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

La click4sport.ro nu găsești bicicleta în stoc, din păcate. Sau poate mai bine.
Click4Sport este sub tutela pro bike din Brașov ( care nu prea sunt lăudați, apropo). Vezi recenziile google pe "google maps" după căutarea pro bike. Nu prea as recomanda achiziții de la ei. După câte am citit printre recenzii, m-a făcut de nu am călcat niciodată pe la ei. La fel si play bike, ei repara doar biciclete din alea de top scumpe.

Iar furca de pe bicicleta ta este pe arc, însă nu are relevanță momentan tu find începător. Nu uita sa setezi furca în funcție de kg tale apoi vei zice ca este furca defecta. Are un șurub pe furca si învârti pana ajunge la kg tale.

https://freerider.ro/mag/cum-reglezi-corect-o-furca-19019/amp

Furcile pe aer sunt diferite ca cele pe arc

https://freerider.ro/service-bicicleta/cum-se-umfla-o-furca-pe-aer-17613

Iar mărimea cadrului vezi cum alegi sa fie și mărimea potrivita cu înălțimea ta. Am atașat mai sus un tabel, folosește-te după cel de MTB.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mai exista o bicicleta asa, pentru bugetul tău


https://www.marosbike.ro/......-2021.html

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Multumesc mult pentru informatiile utile, le-am salvat pe toate in notepad caci sigur voi avea nevoie de ele. O sa imi iau grx8-ul de la marosbike probabil, si daca nu vine montata o sa o duc pe masina la decathlon asa cum ai spus tu. Si eu sunt biciclist si pieton, mergeam cu taicamiu cu masina lui. Dar pe strada daca as merge, trebuie sa am lumini pe bicicleta si geaca reflectorizanta? Ai vreo idee? Ca ma gandesc ca poate s-a schimbat legislatia ca nu am mai mers pe strazi cu bicicleta demult. Tu cum faci?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

Vesta reflectorizantă ( sau oricare alta îmbrăcăminte cu materiale reflectorizante) este obligatorie acolo unde nu există iluminat public stradal. Spre exemplu prin bezna dintre localități. Prin oraș, dacă exista iluminat pe strada, nu este obligatorie. Eu de la decathlon ( online) am cumpărat niște pantaloni pentru iarnă care sunt galben -lămâi ca și culoare, arat cam aiurea în ei, însă o îmbrăcăminte cât mai deschisa la culoare face sa fii vizibil mai mult în trafic si de la o distanță destul de rezonabila. În partea de jos, la picioare, are niște chestii reflectorizante destul de lungi ( de vreo 40 cm), iar asta tine loc de vestă când ma prinde noaptea pe drum. Ca lumini am un far de la Carsons cu reîncărcare prin USB, poți reîncărca farul în timp ce mergi pe bicicletă ( cu condiția sa am cablu USB la micro USB și o baterie externă - cum mereu am), însă nu recomand producătorul Carsons. Bateria ține cam puțin și se cere des încărcat. Prin bezna dintre localități nu poți merge decât pe faza lunga de iluminat si asta face sa descarce bateria rapid. Oricum, nu recomand! Ai alte variante de faruri, vezi pe eMAG ( exista și far cu baterii AAA sau far cu reîncărcare USB). Însă îți recomand far prin reîncărcare USB, însă nu cumpăra și tu far cu prea mulți lumeni. 600 lumeni este, sa zicem, un mod de iluminare rezonabil. Sunt faruri care vin cu 2000 lumeni, dar asta recomandat doar dacă mergi noaptea prin pădure. Pe drumuri publice nu vei avea voie sa folosești cu asa mulți lumeni. Mulți șoferi îți vor da flash pentru ca ii deranjează sau chiar poliția sa dea amendă. Nu am pățit, dar mi-am făcut și eu temele.

Ca semnalizare în spate am un stop cu "auto-start, auto stop " cumpărat de pe aliexpress în 2021. Stopul este bun, are tot reîncărcare prin USB. L-am reîncărcat foarte rar. Atunci când oprești bicla, se stinge și el. Când te pui în mișcare, pornește. Când pui frână, "îngheață" semnalizarea ca la mașini când apasa pedala de frână. Însă nu recomand aliexpress, îmbătrânești pana ajunge din China în România apoi pana se mișcă Posta Ro. Găsești atâtea alternative de stopuri și local, chiar dacă mai scump. Apropo, mai nou la toate comenzile internaționale ajunse la posta trebuie plătită vama ( cică). In 2021 era alta regula și eu nu am plătit nimic.

Acum, dacă tot se încălzește vremea, din păcate pentru noaptea am doar o vestă pe care o iau pe mine la nevoie.

Aceasta vesta, o am din 2020

https://www.decathlon.ro/......R-p-306357


Însă mai există și aceste drăcii, nu am folosit ( aplici jos, la picior, ).

https://www.decathlon.ro/......bfab4bdd3e

Vreo patru din astea, lipite câte doua la fiecare picior, cred ca tine loc la vestă si este aproape identic cu materialul reflectorizant de la pantalonii mei de iarnă.

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Multumesc mult pentru informatii!

| adriangrowinglife12 explică (pentru anonim_4396):

Salut, daca se mai poate inca o intrebare scurta, doar daca ai timp sa raspunzi scurt. Daca nu e ok. Am observat ca la cele 2 GRX 7 si GRX 8 au lantul; furca; schimbatoarele fata/spate diferite in rest sunt exact aceleasi piese. Deci intrebarea este tu pe care ai lua-o dintre cele 2? Caci as vrea sa dau comanda si nu stiu care piese dintre cele 2 sunt mai bune. ca ma gandesc ca lantul conteaza ft mult si au lanturi diferite. tu pe care dintre cele 2 ai alege-o? Doar daca ai timp sa imi raspunzi ca deja ti-am mancat timpul mult. multumesc mult de tot!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru adriangrowinglife12):

GRX 8 este modelul mai avansat a lui GRX 7 si poate nu ai observat dar :

GRX-8 are 8 viteze, GRX 7 are doar 7 viteze.

GRX 8 are același tip de frână ( shimano MT 200) pe disc de 180 mm pe față și 160 mm spate, când GRX 7 pe același tip de frână are disc de 160mm față/spate. Poți trece lejer de la disc de 160 mm la 180 sau sa scoți discul de 180 și sa pui disc de 160 în oricare atelier, dar odată făcând asta vei avea nevoie de un adaptor special pentru noul disc.

Discuri de la 200 mm in sus găsești mai mult pe bicicletele pentru enduro /downhill.

Insa și la 180 mm îți recomand sa ai grija cu frână din față pentru ca fiind de 180 si hidraulic, poți ateriza în cap si fără gluma o spun. Mai ales în coborâri. Eu la bicicleta am niște frâne un pic mai scumpe dar pe disc de 160 mm față/spate si pana m-am acomodat cu frânele nu odată era sa aterizez în cap.

Observ câteva diferențe si între schimbătoare, GRX 8 având un pic mai bun.

In rest este aceeasi echipare între ele. Doar ca GRX 8 a venit mai îmbunătățit un pic și ca ex i-au pus în plus cam ce am descris mai sus. Iar lanțul nu este atât de important pentru ca se uzează primul și la un moment dat va trebui înlocuit.