| NuStiuCeNumeSaPunFrate a întrebat:

Daca iau un bilet gratis la tren ca sunt student pe o anumita rută, pot sa mai iau inca unul pe aceeasi ruta, (sa spun de exemplu ca l-am pierdut pe primul sau ceva de genul)?
eu sunt student si am un prieten care nu e student. ma gandeam ca poate ii fac si lui rost de unul gratis ca de, suntem romani happy
Ce parere aveti?

6 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Da, suntem români. Dacă compania de tren cu care mergi ar fi a dtale, ai fi de acord cu asemenea practică, care îți produce ție o pagubă? Este o infracțiune care pare minoră, dar dacă am proceda toți așa, români cum suntem, compania aceasta ar da faliment. Astfel, ajuți prietenul dar provoci fără să îți dai seama o pertubare a sistemului de relații care îți permit și ție și prietenului să trăiască civilizat într-o lume normală. Dacă nu îți pasă de aceasta, ar trebui să îți pese. Să fii cinstit este o caracteristică cu care nu te naști, român sau nu, ea se dobândește prin exercițiu, prin asumarea unei atitudini, acea atitudine care deosebește pe cei liberi de cei din închisori. Poți să decizi asta de frică că vei fi prins, sau poți decide asta pentru că ai hotărât tu să fii cinstit cu toată lumea, cât mai mult posibil, român sau nu.

| Bondarel99 a răspuns:

Poti lua doar unul pe zi (24 ore) dus-intors, adica unul dus si unul intors maxim; si chiar daca ai fi putut lua pentru altcineva, controlorul iti cere legitimatia si trebuie sa fii tu in poza.

| Iote a răspuns:

Iata ca stiu eu in locul tau regulile:
- ai voie doar un singur bilet pe zi.
- in tren trebuie sa prezinti carnetul de student vizat la zi.
Asa ca oricat de roman ai fi, nu poti sa-ti "ajuti" astfel prietenul.