| UnderPressure a întrebat:

Matematica.
Inventie sau descoperire?

| oprescudorin11 a răspuns:

Matematica este un formalism.O teorie bazata pe LOGICA.la randul eui, alta teorie.
Formalismele sunt acele teorii care incearca sa explice organizat legi existente in scopul folosirii cu usurinta si mai mare precizie in practica obisnuita.
Inventia este acel concept, care folosind legile existente, produce un obiect sau un concept ce usureaza munca intr-o anumita directie a realizarii ei.Descoperirea se refera la legi naturale, existente, de care luam cunostinta.Ai gasit o fata frumoasa, e o descoperire.Ai gasit o apa care curge de sus in jos, ai constatat ca cam toate curg la fel, este o descoperire.
A demonstra cauza pentru care se intampla asa ceva printr-o teorie-demonstratie -formalism organizat, este o inventie!
Matematica este o inventie UMANA!
(nu e o vaca care paste pe terenul tau si o descoperi!)

Eu consider matematica o descoperire.De asta matematica e o stiinta.

Omul vazu Luna ca e rotunda. Apoi omul desena un cerc si el si lua un fir si masura lungimea cercului apoi masura diametrul si facu un raport: lungimea cercului/diametru. Si asa descoperi numarul PI. Matematica este deci descoperire. happy

| anonim_4396 a răspuns (pentru oprescudorin11):

"Descoperirea numarului PI se datoreaza matematicii inventate. Un cretin ca tine, fara formalismul matematic, credea ca are gaura fundului patrat echilateral. Ca sa dam un exemplu." - ei si tu acum! happy cica si avioanele au fost descoperite: omu vazu o cioara si facu una la fel: se urca la bordul ei si striga: uraaaa! ce mare creator sunt! happy
Eu am vorbit de matematica adevarata si nu inchipuita de om ci preluata de om dupa modele din natura. De exemplu Carbonul cristalizeaza sub forma cubica sau hexagonala. Fagurii de miere sunt de forma hexagonala. Varfurile muntilor au forme piramidale neregulate. Casa melcului are forma spiralata. Cand taie omul un copac obtine trunchi de con. Cand decojeste un copac, detaseaza coaja si coase coaja inapoi obtine un cilindru. happy

| oprescudorin11 a răspuns (pentru anonim_4396):

Tu faci o alta confuzie! Ce naiba de 'profesori ati avut'?
Fizica, matematica, cercetarea sunt discipline diferite.Sunt FORMALISME!
Rezultatele lor, au ca scop ORGANIZAREA GANDIRII spre intelegere si nu in ultimul rand CREIEREA unui LIMBAJ comun, intre cercetatori!
Avionul este o inventie! Chiar daca omul a vazut ceva care sa-l inspire! Si asta e alta poveste, caci nimic sub soare nu este ceva sa poata contrazice regulile, alea ale naturii, care au fost consfintite ca limbaj comun prin formalisme!
Crezi ca intelegi ceva? Mai reflecteaza!

| oprescudorin11 a răspuns (pentru anonim_4396):

Inventiile sunt acele acte prin care omul descoperind fenomene naturale(gaura curului, busteanul, albinele, carbonul, chiar actul sexual in forma 'frusta-de la care s-a inventat metoda alimentarii avioanelor in zbor, de ex.), a formalizat si a inventat necesitati.
Inventia cunoaste urmatoarele trepte: OBSERVATIA prin cercetare, FORMALIZAREA prin matematica, REALIZAREA prin tehnologie! Asta este ordinea activitatii umane.
Matematica se dezvolta paralel cu alte inventii, spre asigurarea unei comunicari intre partile implicate si generatii.
Este ca si scrierea obisnuita, o inventie, caci a aparut ca o necesitate de comunicare fara vorbe (acustice, directe). Scrierea manuala, probabil ca va disparea in cel mai scurt timp, pana la un nou ciclu, in care va aparea o alta civilizatie, dupa extinctia acesteia (inevitabila-asta e alta problema!)

"************************************"

| anonim_4396 a răspuns (pentru oprescudorin11):

Asa-i place omului sa creada ca el creeaza, inventeaza cand de fapt in final doar imita: zboara ca pasarile, vindeca putin asemanator cu Dumnezeu, imita o guvernare dreapta. Fiecare om, avand ratiune de la Dumnezeu, in functie de informatiile adunate poate trage sau poate sa-si formeze propriile concluzii/pareri prin compararea informatiilor fara sa stea si sa astepte/accepte concluziile/parerile altora. happy

| Iunix a răspuns:

Invenție. Numerele şi tot ce ține de matematică NU există în realitate. De exemplu, dacă vorbim de chimie, biologie etc. aceele lucruri studiate de aceste materii chiar există.

| Tyberiu2000 a răspuns (pentru Iunix):

Desenează un triunghi dreptunghic și măsoară catetele și ipotenuza. Vei vedea că oricât de mare îl faci regula formulată de Pitagora se aplică. Același lucru se va întâmplă în toate formulele geometrice pe care le știm, deci, proprietățile pe care le-am enunțat există, fie dacă le formulam noi sau nu. Atâta timp cât vorbim de ecuații reale, calculele vor avea același răspuns mereu, chiar dacă noi le dăm nu număr, ca să le putem citii. Noi nu le-am inventat, noi doar le-am numit. Formele geometrice au avut din totdeauna aceste proprietăți, noi doar le-am descoperit...

| anonim_4396 a răspuns (pentru Iunix):

Ce nu intelegi tu este ca biologia si chimia nu pot exista fara matematica.

| oprescudorin11 a răspuns (pentru Iunix):

Bravo!

| oprescudorin11 a răspuns (pentru anonim_4396):

Biologia si chimia nu pot exista, in mintea noastra ca discipline, fara sa fi gasit un formalism matematic, logic sa le expicam copiilor nostri!
Dar legile functioneaza si in afara matematicii! Vaca va pste la fel si tu vei manca cipsuri, fara sa existe (inca o ecuatie) sa -ti faca portretul!

| Takishima a răspuns:

Descoperire. Din curiozitate se descopera, si din asta rezulta o inventie. Prin intuitie dezvolti ceva nou din asta - homo faber. E ceva intuitiv matematica. Inventia e ceva material obtinut din punerea ei in practica. Daca era inventie nici nu era rationala matematica. Sa inventat doar limbajul si semnele specifice care sunt aceleasi in sistemul international. Ca sa nu te puna in ceata as folosi in loc de " inventie " sau "descoperire " cuvintele "intuitie" si "deductie". E un proces deductiv nu imaginatie.

| CristianaBianca a răspuns:

Eu o consider descoperire.

| CristianaBianca a răspuns:

Descoperire