| ClaudiaaMM a întrebat:

Cum se formeaza passe compose la franceza? Si dati-mi si exemple la verbele : etre, avoir, aller, parler, sortir.

Răspuns Câştigător
| shawol a răspuns:

Passe composse se formeaza prin
verbul avoir / etre la prezent + participiul verbului de conjugat
ex: je suis alle, j ai parle, je suis sorti. Succes happy

| ClaudiaaMM explică (pentru shawol):

Ce inseamna participiul verbului de conjugat? cum il obtin?

| shawol a răspuns (pentru ClaudiaaMM):

Pai de ex la partir : parti, sortir :sorti, Inlaturi terminatia de la infinitiv.

10 răspunsuri:
| misterioaѕa a răspuns:

Bună
Formare:
avoir,etre(la prezent)+participiul trecut al verbului de conjugat

Verbele care se conjungă cu etre sunt:
-verbele de mişcare :aller,ariver,entre,sortir,partir,venir,rester,rentrer,monter, tomber
-verbele reflexive:se reveiller, se promener etc.

J'ai ete=eu am fost
J'ai eu=eu am avut

| shawol a răspuns:

Verbe care se conjuga cu etre: partir, sortir, aller, venir, verbe reflexive, rester, tomber, arriver, entrer...
verbecare se conjuga cu avoir: monter, faire, dormir, donner, fermer, ecouter, vouloir... Te mai pot ajuta cu ceva?

| shawol a răspuns:

Funda? big grin

| SyMy24 a răspuns:

Passe compose se formeaza cu ajutorul auxiliarelor avoir sau etre la prezent + participiul trecut al verbului de conjugat.

Etre: j`ai ete, tu as ete, il/elle on a ete, nous avons ete, vous avez ete, ils/elles ont ete.

Avoir: j`ai eu, tu as eu, il/elle on a eu, nous avons eu, vous avez eu, ils/elles ont eu.

Aller: je suis alle, tu es alle, il/elle on est alle, nous sommes alle, vous etez alle, ils/elles sont alle

Parler: j`ai parle, tu as parle, il/elle on a parle, nous avons parle, vous avez parle, ils/elles ont parle.

Sper ca te-am ajutat!happy

| With0utName a răspuns:

Avoir/etre la prezent + participiul trecut al verbului de conjugat

Ex: j'ai ete / tu as ete / il a ete / nous avons ete / vous avez ete/ ils ont ete
J'ai eu / tu as eu / il a eu / nous avons eu...
Je suis alle / tu es alle / il est alle / nous sommes alle(s) / vous etes alle(s) / ils sont alle(s)
J'ai parle/ tu as parle...
Je suis sorti...
Verbele de miscare se conjuga cu etre ( aller, naitre,tomber, arriver, entrer, rentrer, venir, descendre, se laver, se lever, monter, passer, retourner, rester, partir, mourir...)

| theodora_1306 a răspuns:

Si eu aveam aceeasi intrebare pentru voi
mersi pentru raspunsuri

| Adrian123457 a răspuns:

Etre se conjuga cu avoir si avoir cu el insusi sortir se conjuga cu etre din cate stiu de ex:
aller se transforma in alle si se conjuga cu etre:

Je suis alle(e)
Tu es alle(e)
Il est alle
Elle est allee
Nous sommes alle(e)s
vous etes alle(e)s
Ils sont alles
elles sont allees

la sortir nu sunt sigur ca se conjuga cu etre pe net am gasit conjugat cu avoir da eu stiu ca se conjuga asa:


Je suis sorti(e)
tu es sorti(e)
il est sorti
Elle est sortie
Nous sommes sorti(e)s
Vous etes sorti(e)s
ils sont sortis
elles sorties


e-u din paranteza se pune doar cand pronumele exprima o fiinta feminina daca ai nevoie de ajutor la celalte dai add la b_adri10

| Byutzaa2341 a răspuns:

Tu esti in clasa a V-a, ClaudiaaMM?