Nu prea are relevanta cat a stat motorul, important e ce s-a intamplat inauntru, in cazul in care s-a rupt cureaua (eu nefiind in acea majoritate car stie de accident).
Ce legatura are, daca a stat 2 saptamani?
Daunele s-au produs cand s-a rupt cureaua, in rest n-are ce pati, mai ales ca a stat cu ulei in el, cel mai probabil.
La motoarele mai vechi, daca nu au pompa de ulei electrica care sa amorseze automat inaintea pornirii, trebuie sa ii dai 2-3 chei scurte, fara s-o lasi sa porneasca, daca a fost golit de ulei, sau a stat mult nepornita (luni).
Motorul cred ca iti va merge la fel ca si inainte, poate putin mai bine daca vechile supape scapau compresie.
In rest, daca nu schimbi cuzineti, n-o sa-ti mearga mai rau, dar cred ca tot trebuie sa faci un mic rodaj, pentru supape.
Ai aflat ce ai de schimbat?
Mda, prostia vietii, am uitat sa spun ca am cumparat alt motor SH care nu stiu daca a stat cateva luni sau chiar un an
Conteaza mai mult cat e de uzat motorul pe care l-ai luat decat cat a stat. Daca l-ai luat de la dezmembrari pregateste-te sa bagi bani seriosi in el.
Ideal ar fi sa-i faci si o spalare cu 1l de motorina si 2 de ulei ieftin. Il lasi 2-3 minute la relanti, ii dai drumul si atunci schimbi filtrul, pui uleiul nou si cheie.