| GeorgeGabriel20001 a întrebat:

Salut. Mi s-a stricat contactul la mașină (Seat Toledo 3), am incercat cu spray din acela pe baza de vaselina, și nimic...se pare că trebuie schimbat. Dacă cumpăr un contact sh trebuie sa fie luat tot de pe un Seat Toledo 3 sau merge și de pe alta?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Nu ai spus ce an este masina, ce contact este, daca are chip sau e fara si etc.
Daca e cu chip ai pus-o de mamaliga laughing ala trebuie programat.La un contact cu chip nu ai chip doara in cheie, ai in cheie si in contact, partea aia ce se vede afara ala e partea ce contine un cip.
Contactul cu chip are 2 parti,o parte mecanica si una electronica.

Deci la tine cum este contactu de care spui? Din ce an este masina?
Daca e cu chip si pui de la alta masina nu va porni,pui degeaba.Dar ar putea sa fie partea mecanica de vina,asa ca poti cauta si de la o masina folosita partea aia mecanica si sa pastrezi partea ce se vede pe afara de la masina ta.
Dar daca chipu s-a dus,atunci trebuie schimbat cu unul nou, dar programat de aia de la reprezentanta, nu gasesti service sa faca asa ceva.

Daca este contact fara chip, atunci poti lua de la alta masina, dar va trebuie sa ai si cheia, pentru ca cheia ta n-o sa mai mearga la alt contact.Asa ca o sa ai 2 chei,una a masini tale cu care sa deschizi usa si alta cu care sa pornesti laughing

Am spus toate variantele,alegi ce are masina ta si stii ce sa faci.
Sa schimbi contactul,nu este asa de usor, depinde si de masina, depinde ce contact au pusa aia acolo. Unele contacte, nu stiu daca e asa la toate masinile, dar contactele is prinse acolo la volan cu suruburi la care dupa stringere se rupe capu surubului laughing deci f dificil sa il scoti.
Deci ai nevoie de ceva scule sa poti scoate acele suruburi, is vreo 2 cred.

Bine poate la masina ta or avea suruburi la care nu se rupe capul,daca e asa atunci esti norocos.
Oricum jobul asta presupune ceva indeminare,trebuie sa scoti volanu,sa scoti airbagu,daca masina are airbag in volan,deci astea trebuie scoase.

Daca scoti airbagu, atunci cand vei pune la loc, chiar daca deconectezi bateria, la bord iti va aparea eroare ca airbagu este sa rit, ceva genul asta.

Sa eviti asta, deconectezi bateria de seara si faci jobul a doua zi.De ce? Pt ca condensatorii de la paritile electronice mai pastreaza curent in ei inca cateva ore, iar computerul masinii inregistreaza cand deconectezi acel airbag.Asa ca lasi masina pana a doua zi,curentul se duce tot,ai sanse sa nu se aprinda becu de airbag.

Ori daca ai un scaner performant cu care sa poti sterge eroarea e ok. Dupa cum observi nu este un job chiar asa simplu, desi pare f simplu, este simplu, dar pentru cei care stiu despre cei vorba.

Daca ai o masina de aia de pe vremuri fara airbag, fara chip, atunci e floare la ureche si pentru unu care nu se pricepe.
Bafta.

3 răspunsuri:
| IarsiIar a răspuns:

Carpaciule, ieseai mai ieftin daca mergeai in service.
La chimia neinvatata in scoala nu ai aflat ca vaselina izoleaza contactul? Acum chiar trebuie sa ajungi in service.

| sierra1 a răspuns:

Dacă inlocuiești, evident ia de pe același tip de mașină.
Că veni vorba: ce contact la mașină? că-s multe d-ăstea

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In incuietori nu se baga ulei sau vaselina, ca atrage praful si le blocheaza in foarte scurt timp.
Se foloseste ulei siliconic.