| yooocosti a întrebat:

Salutare, am si eu o intrebare legata de freonul din masina, acum ca au venit caldurile, am dat drumul la ac si am constatat ca nu prea imi baga rece si intentionez sa i bag freon la masina. Totodata am o curiozitate, acest lucru va ajuta motorul pe timp de vara sa stea mai rece? Cu aerul conditionat dat drumu, evident. Ma refer daca motorul se va raci mai bine, vara la 35°C

7 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Nu are treaba instalatia de AC cu racirea motorului. La scoala de soferi nu ai avut si ceva notiuni de mecanica?

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu are absolut nicio legatura sistemul de racire al motorului cu aerul conditionat.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Aerul condiționat lucrează doar cu aerul ce intră în habitaclu, însă indirect va ajuta și motorul, cel puțin prin faptul că va funcționa ventilatorul de pe radiatoare mai mult.

| relian a răspuns:

Ce legatura are scula cu prefectura, AC este pentru tine, sa iti faca tie racoare nu altcuiva.
Daca motorul o sa stea mai rece pe timp de vara? Motorul trebuie sa stea undeva la aceiasi temperatura indiferent de anotiv, cai vara, iarna el lucreaza cel mai bine la temperatura ce la facut fabrica sa lucreze.
Deci un motor cu o temperatura rece, nu-i va face deloc bine, la fel si una prea ridicata.
Aerul conditionat este pentru a face racoare in interiorul masinii, este daca vrei ca si cel din casa, asta daca ai acassa AC, doar ca la masina nu ai curent electric, asa ca energia necesare este data de motor, asta e singjura chestuie in comun a AC cu motorul de la masina ta.

Daca ai constatat ca nu prea baga rece, inseaman ca pierde pe undeva freon ce spui, deci cauta mai inti sa gasesti si sa repari acea scurgere, apoi incarci sistemul cit spune pe masina aia, cate grame scrie.
Ca AC sa functioneze bine, trebuie evacuat sistemul trebuie sa tragi vacuum, apoi sa incarci cit spune cartea.

Daca tevile si radiatorul nu curge, nu is fisuri, etc, ar putea sa piarda pe la garnituri, asta ca idee, deci cel mai indicat ar fi sa schimbi garniturile la acele conducte, apoi incarci sistemul si vezi daca mai pierzi, observi in timp, ca si acum daca baga destul de rece sau mai putin, asa o sa stii daca problema s-a rezolvat sau nu.

Concluzia? Du masina la cineva care stie si se ocupa cu asa ceva.O alta idee, asta pentru tine, sa vezi daca AC tau functioneaza bine, cand este cald duci masina la umbra, deci la umbra si pui AC maxim, iar cu un termometru citesti temperatura aerului ce iesi din venturi.
Trebuie sa scoata 50-55 grade Fh, cred nu mai stiu sigur, am uitat, dar ceva genul asta.

Nu te lua dupa cei care spun ca AC-ul ajuta motorul indirect laughing aia is cirpaci.

| Frank51 a răspuns:

Bună glumă, motorul este răcit de către lichidul de răcire care circulă prin radiatorul din față, sistemul de climatizare este doar pentru confort laughing

| UserRo10 a răspuns:

Nu are absolut nicio treaba. Mergi si completeaza presiunea la fron si mergi fara grija. Instalatia AC are 4 mari componente. Vaporizator (inauntru), condensator(in comp motor), compresor (antrenat de motor) si supapa laminare (face rece). Condensatorul se afla in fata radiatorului masinii si face caldura, deci nu raceste deloc

Răspuns utilizator avertizat