anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a noua. Si intrebarea pe care v-o adresez este despre scoala, dar nu pentru o tema. Astazi la ora de romana, ni s-a dat textul "Rusinea-i o rugina pe-o arma de viteaz". Cerinta era: Alcatuiti propozitii in care cuvantul "viteaz" sa aiba o alta valoare morfologica decat cea din text. Parerea mea este ca viteaz este substantiv, dar profesoara mea a spus ca este adjectiv. Am cautat deja pe internet si din cate am inteles am dreptate. Nu vreau site-uri. As vrea parerea unui profesor de limba romana sau ma rog, cineva care a facut facultatea de litere. Din ce am citit "de viteaz" este locutiune adjectivala. Dar asta nu inseamna ca viteaz este adjectiv. Pe deasupra, profesoara a spus ca viteaz poate avea valoare adverbiala. Si ne-a dat ca exemplu: Baiatul lupta vitejeste. Eu insa nu am fost de acord. Vitejeste este cu totul alt cuvant. Viteaz nu poate fi adverb. Va rog foarte mult sa ma ajutati. Va multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| idnedelcu a răspuns:

Ai dreptate în aproape tot ce spui. În textul lui Alecsandri, "viteaz" este substantiv. "Viteaz" nu e totuna cu "vitejeşte", prin urmare nu poate avea valoare adverbială. "De viteaz" NU e locuţiune adjectivală, dar oricum asta nu are nicio importanţă în textul dat. "Viteaz" este adjectiv într-un context ca următorul: "Dan era un bărbat viteaz."

0 răspunsuri: