| obsesion15 a întrebat:

Credeti ca notele din catalog arata adevarul sau sunt doar fictive? Argumentati-va raspunsul. Take carehappy

Răspuns Câştigător
ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Orice apreciere a unei persoane facuta de alta persoana are o doza mai mica sau mai mare de subiectivism.
Nu poti afirma, cu dovezi, ca notele ar fi in totalitate fictive. Dar, nici nu poti infirma.
Uneori, nota reflecta o stare de moment. Sincer, ca profesor, inveti in scurt timp, sa-ti cunosti elevii. Stii foarte bine daca un elev are pur si simplu o zi proasta, sau daca e un puturos care nu invata nimic, niciodata.
Sunt profesori care "articuleaza", afisand o verticalitate de coada de matura, chiar daca elevul respectiv a avut doar o singura scapare.
Sunt si profesori care, mai degraba si-ar taia o mana decat sa puna o nota la furie, sau "la vanatoare".
Mai e si o alta categorie, a profesorilor care se uita la notele de la celelalte materii si isi adapteaza notele dupa acestea.
Ca elev, inveti repede cam ce hram poarta fiecare profesor si reusesti sa te adaptezi. E greu, stiu, e frustrant, stiu, dar, incearca un exercitiu: imagineaza-ti ca tu, ca elev, trebuie sa te adaptezi hachitelor a 15-17 profesori, cel mult. Profesorul are cam 200, daca nu mai multi elevi, fiecare cu stilul si cu personalitatea sa. Incearca sa te pui in pielea lui, gandindu-te ca el, la randul lui, a fost elev. Tu, insa, n-ai fost profesor.

6 răspunsuri:
| TeoPT a răspuns:

Adică?
Păi arată adevărul, adevărul despre conștiincioși și despre puturoși. Un copil care are doar 9 și 10 înseamnă că este un copil inteligent și harnic, conștiincios. Cel cu note medii, 8, 9 și câțiva de 7. este un copil harnic dar nu destul de inteligent încât să țină pasul. Doar are inițiativă, îi pasă de școală, dar nu poate ține pasul. Cel cu multe absențe și note sub 6 e un puturos.