| andrusch a întrebat:

Ce pregatiri ai nevoie ca sa devii stewardesa?

4 răspunsuri:
| RaSpUnS.pT.vOi a răspuns:

Buna!
Stiu ca trebuie sa ai 2, 17 cm cu tot cu mainile intinse.
Sa stii o limba straina perfect, engleza care e cea mai vorbita.
Sa fii si frumoasa!
P. S. e posibil sa merg si eu la un interviubatting eyelashesanul acesta!
Numai bine!

| RaSpUnS.pT.vOi a răspuns:

AAA si mai vroiam sa-ti spun ca eu nu ajung la 2, 17, dar nu cred sa conteze atat de multwinkingDaca ai un fizic frumos si ajungi la bagaje, cred ca e ok
Cum mi-a raspuns un user(postand si eu o intrebare de gen):"Esentele tari vin in sticlute mici"
Multa bafta!

| octavianpas a răspuns:

Cum ajungi stewardesa?

Prima conditie este sa ai peste 18 ani, diploma de bac si o conditie fizica buna, care trebuie atestata la Institutul de Medicina Aeronautica si Spatiala din Bucuresti sau la clinici afiliate; apoi, sunt necesare cateva cursuri speciale de pregatire la Scoala Superioara de Aviatie Civila (SSAvC) din Baneasa. Admiterea consta intr-un examen de engleza si geografia Romaniei si a Europei - nota de promovare este 7. Pregatirea consta in 174 de ore de cursuri de limbi straine (engleza obligatorie), legislatie aeronautica si proceduri de urgenta, urmate de 16 ore de examene, unde, din nou, nota de promovare este 7. Cursul costa aproximativ 1200 de euro.

Partea practica a instructajului costa inca 1200 de euro si consta in cursuri pe simulatoare de Boeing 737, plus 20 de ore de zbor. La final, urmeaza inca un examen, pentru care se mai platesc 100 de euro si care se poate sustine doar la Autoritatea Aeronautica Civila Romana.

Avantajele cred ca sunt evidente pentru toata lumea, totusi iata cateva: salariu, desi la inceput nu pare cine stie ce (1000 RON), in timp poate ajunge pana la 3000 de euro/luna; calatorii prin toata lumea si contactul cu oamenii interesanti din tot felul de culturi.

Exista insa si dezavantaje: Programul de lucru este foarte incarcat (zboruri de zi si noapte), iar in aer si la vitezele cu care se zboara notiunea timpului devine o chestie tare ciudata; desi se spune ca sunt mai multe accidente de masini decat cele care implica avioane, sansele de supravietuire intr-un accident aviatic sunt mult mai mici.