anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am urmatoarea problema: Sunt un baiat de 21 de ani care inca stau in aceeasi casa cu parintii. Mama imi este vitrega, mai am 2 surori vitrege mai mici, si este divortata de taica-miu, insa stam in aceeasi casa. Casa a fost cumparata de Tatal meu cu mama mea naturala, aceasta murind la scurt timp dupa achizitionarea apartamentului. Problema este ca tatal meu este alcoolic si nu putem trai impreuna cu el in casa, pe langa faptul ca ne creeaza tot felul de probleme, nu este nici liniste, etc. Eu sunt Student momentan si nu am vreo sursa de venit, decat pensia mamei care vine tot pe numele lui. Intentionez pe viitor sa imi gasesc ceva de munca. Mama vitrega o sa se mute impreuna cu surorile vitrege intr-o casa noua, apeland la programul prima casa, asta fiind si motivul principal pentru care au bagat divort. (au vrut mai de mult dar s-a complacut cu situatia). Eu unul nu mai suport sa stau in casa cu el, la fel cum nici maica mea vitrega nu mai poate impreuna cu surorile mele. Care ar fi posibiltatea ca daca l-as da in judecata sa obtin o parte din casa, sa ma pot muta? Apreciez daca mi-ati raspunde.

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Parintii tai, daca au dobandit impreuna casa, sunt considerati co-proprietari in drepturi egale asupra tuturor bunurilor dobandite impreuna (daca nu se face dovada in alt fel).
In cazul desului enuia dintre parinti, sotul supravietuitor mosteneste 1/2 parte, iar copii cealalta jumatate din averea mostenita.
Ca urmare, tu - ca si unicul copil din casnicia dintre tatal tau si mama ta - ai dreptul la un sfert din averea intreaga, inclusiv din casa.
Pentru a putea intra in drepturi, trebuie facuta succesiunea bunurilor dupa decesul mamei tale. Daca acesta se face in decurs de max. 2 ani dupa data decesului, atunci nu trebuie platit taxa de timbru valoric, doar onorariul notarial.