| ma3ryian a întrebat:


In ultimile 9 luni am fost somer. De 1 luni si o saptamana si ceva lucrez ca sofer profesionist pe un salar de 1450 lei si diurna 50 euro pe zi / 22 de zile pe luna. Din nefericire mi-am rupt piciorul si am concediu medical. De o saptamana inainte sa cad si sa am problema medicala sunt angajat la un prieten la firma. Intrebarea mea este. Ce suma mi se va plati? 75 % din venit sau? voi beneficia din amandoua parti de concediu medical? Multumesc

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Vei primi concediu medical numai de la prima firma, deoarece la a doua firma nu ai cel putin o luna lucrata.
Daca accidentul a fost in afara serviciului atunci vei primi 75% din media salariului pe ultimele 6 luni.
Conform OUG 158/2005, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART.10.(1) Baza de calcul a indemnizaţiilor prevãzute la art. 2 se determinã ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pânã la limita a 12 salarii minime brute pe ţarã lunar, pe baza cãrora se calculeazã contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
ART.17.(1)Cuantumul brut lunar al indemnizaţiei pentru incapacitate temporarã de muncã se determinã prin aplicarea procentului de 75% asupra bazei de calcul stabilite conform art. 10. "
Diurna nu intra in baza de calcul, aceasta fiin neimpozabila si nu se platesc contributiile la fondul de sanatate si asupra acesteia.

2 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Calcueaza-ti singur: http://www.calculatoare-salarizare.ro/concediu-medical.php Toate datele le gasesti pe certificatul medical.

| ma3ryian explică:

In sensul ca voi avea 75 % din 1450 de euro sau cum se calculeaza?