Conform OUG 158/2005, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART.12.Indemnizaţia pentru incapacitate temporarã de muncã se suportã dupã cum urmeazã:
A. de cãtre angajator, din prima zi pânã în a 5-a zi de incapacitate temporarã de muncã;
B. din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, începând cu:
a) ziua urmãtoare celor suportate de angajator, conform lit. A, şi pânã la data încetãrii incapacitãţii temporare de muncã a asiguratului sau a pensionãrii acestuia;"
Deci primele 5 zile le voi plati eu si restul fondul national unic de asigurari. Ok dar banii astea vor fi livrati in contabilitatea firmei sau direct in contul angajatului meu? Ideia este ca sunt la inceput si nu cunosc asa bine.
Banii vor fi virati la firma si firma ii va plati angajatului. Nu-ti face probleme, contabila ta trebuie sa stie.
Multumesc.