| Girly97 a întrebat:

Stiti ca salariul minim pe economie a fost marit de la 1 octombrie 2023 de la 3000lei la 3330lei brut si aproximativ 2079lei net. Problema este ca eu lucrez ca operator call center din februarie anul trecut si intotdeauna am fost platite cu salariul minim pe economie, am avut salariul 1500lei din februarie pana in octombrie si 1700lei din octombrie 2022 pana in prezent. Patronul nu ar fi auzit ca a fost marit salariul nimin in ianuarie 2023 si tot 1700lei suntem platite, desi suntem raportate ca lucram pe salariul minim pe economie la un program de 8 ore. A auzit insa ca a fost marit salariul minim pe 1 octombrie 2023 dar in loc sa ne dea 300lei in plus cat ar trebui si sa ne dea din urma, ne-a spus ca de fapt cei 300lei in plus vor fi impartiti: 220lei din salariul nostru net merge la stat pentru plata taxelor si restul de 80lei ne revine noua, adica 1780lei in total ar fi noul nostru salariu minim in timp ce daca m-as angaja in alta parte tot cu salariul minim as avea in jur de 2079lei.
Ne-am luat de mai multe ori de patron si ne spune ca indiferent daca cei 300lei in plus se duc la noi sau la stat tot ramane fara ei la final de luna si ca si-ar fi dorit sa ne luam toti banii.
Suspectez ca in realitate vrea sa ne retina din bani pentru folosul lui si ca nu este interesat de faptul ca are putini angajati si nu gaseste altii, cu siguranta acum cand salariul minim este 2079lei nu o sa doreasca nimeni sa munceasca pentru 1700lei.
Culmea este ca "salariul minim" ne este virat in conturile noastre bancare! Nimic! Absolut nimic!
Cum este posibil ca un patron sa ne retina ilegal din salariu si sa nu se sesizeze ANAF?

5 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Pai reclamație la ITM.

| StoicAnalysis a răspuns:

Din moment ce face asta de mult timp, fi si sigura ca are pile la ITM, deci nu are rost sa te lupti cu morile de vant. Daca nu-ti convine, da-ti demisia si pleaca undeva unde se plateste cum trebuie acel minim pe economie.