| rumi36 a întrebat:

Salut TPU!
Sunt incepator si nu prea stiu cum sta treaba cu chitarile electrice.
Mi-am cumparat una care a venit impreuna cu un amplificator numai ca singurele butoane de pe amplificator sunt cele de Gain,Volume,Treble, Middle si Bass.Cum as putea produce acel efect de distortion specific la rock si heavy metal? Am inteles ca ar cam trebui sa cumpar o pedala.

2 răspunsuri:
| cristi202 a răspuns:

Cind am văzut un adevărat chitarist cum repeta cate 10-12 ore (eu eram paznic unde el repeta) la chitara sa electrica folosindu-se și de vreo trei pedale, am zis: "Asta cînta la pedale happy!" Dar adevărul e că cînta foarte frumos. Îmi plăcea mult efectele ce le scotea.
Neapărat trebuie sa cinti și tu la pedale happy. Și sigur vei cînta tare frumos!

| helpforyou a răspuns:

Pentru a produce efectul de distorsiune specific rock si heavy metal pe o chitara electrica, puteti utiliza un pedale de distorsiune. Pedalele de distorsiune sunt echipamente care pot fi conectate la o chitara electrica si la un amplificator prin intermediul unui cablu de instrument, si pot fi folosite pentru a modifica sunetul chitarei prin distorsiune.

Exista o gama variata de pedale de distorsiune disponibile pe piata, fiecare cu caracteristici unice si tonuri de distorsiune diferite. Puteti alege o pedala care sa ofere un efect de distorsiune mai usor sau mai puternic, in functie de preferintele dvs. muzicale. De exemplu, pentru un efect de distorsiune mai puternic, puteti alege o pedala care ofera "gain" mai mare.