| civicHD a întrebat:


am 15 ani 60 kg si 1.87 si imi este firca sa nu cresc foarte mare.
cam pe la ce inaltime o sa ajung straight face?
cum as putea (daca se poate face ceva) sa nu mai cresc?
sa nu faceti misto.

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
| PsihoLoly a răspuns:

Din moment ce ai 15 ani si o asemenea inaltime,nu cred ca vei mai creste. Nimeni nu are de unde sa stie cat ai sa mai cresti,asta de depinde de cat de inalti sunt parintii tai si de genele pe care le mostentesti de la ei. Oricum,nu este sanatos sa incerci sa iti opresti cresterea, din cate am auzit sunt medicamente prescrise pentru oamenii cu gigantism, insa nu cred ca tu ai asa ceva. Plus, pentru greutatea ta, ai o inaltime destul de buna asa ca nu ar avea rost sa incerci sa opresti cresteara.

1 răspuns:
| Aphrodytha a răspuns:

Habar nu ai ce vorbesti Psiho...Poly..Nu ca m-as fi asteptat s-o faci. Cresterea este determinata de mesajul genetic ce il ai din toata FAMILIA genetica. nu numai a parintilor. el poate suferi de gigantism fara ca parintii lui sa banuiasca vreodata de asa ceva. Aici putem vorbi de cresterea structurii osoase, de o boala hormonala, sau pur si simplu o crestere spontana si atat. Daca esti baiat, ai o perioada mai lunga de dezvoltare ( pana la 24 de ani ) in schimb daca esti fata cam pana la... 20( in cele mai mari cazuri). Oricum daca esti atat de perturbat de cresterea aceasta brusca, trebuie sa faci o analiza a hormonilor somatotropi hipofizari, respectiv STH. Daca totul este ok, atunci nu este nimic pe baza hormonala. Bafta.( Daca esti baiat este foarte fain sa fi inalt, deci las' )