| SingleForOne a întrebat:

Nu ar trebui să avem așteptări sau să ne stresăm de ce nu găsim viață inteligentă în univers, din moment ce:
•natura planetei noastre este în degradare (mai mult artificial), plus că avem probleme majore politice, sociale, economice și militare, ca omenire;
•nu avem un mod mai eficient și fiabil de a călători prin spațiu, explora planete, sistemul solar, etc (dar și prin înconjurul lumii, de altfel, vorbind de mașini zburătoare, nave spațiale ca în SF, nu mașinile din zilele noastre sau aruncăm cu racheta, etc);
•nu am reușit să descoperim toate secretele lumii noastre sau a sistemului solar, mai apoi pe fiecare planetă (adică de a zbura și ateriza pe acestea, și călătorind cum facem în lumea noastră, plus transformând planeta, adică terraforming, cum se povestește despre Marte).
Făcând o analogie, am presupune că nu există oameni sau alte creaturi, pentru că nu am reușit să ieșim efectiv, eficient și fiabil din casă întrucât am putea să o facem în fiecare zi.

Cum considerați?
Ar mai trebui adăugate alte lucruri care ne-ar diferenția față de alte forme de viață inteligentă?

| mastadont a răspuns:

Din păcate încă suntem la începutul explorării spațiului și mai avem extrem de multe de descoperit până să reușim să ieșim din sistemul solar, să nu mai zic de călătoriile către alte sisteme solare. În universul nostru distanțele dintre sistemele solare sunt imense, ani lumină, deci, teoretic, dacă am reuși să călătorim cu viteza luminii, ne-ar lua ani să ajungem la cel mai apropiat sistem solar. Șansele să descoperim alte forme de viață sunt infime la momentul actual, practic noi căutăm acul în carul cu fân legați la ochi și purtând mănuși.
De fapt, suntem încă în faza ignoranței iar cine afirmă cu certitudine că nu există alte forme de viață în univers dă dovadă de aceasta din plin. E ca și când ai zice tuturor cunoștințelor că nu există canguri și sunt doar o invenție doar pentru că nu trăiești în Australia și nu ai văzut unul nici-o dată.

| CleanHeart a răspuns:

Consider ca vad un om placut ce adora informatia si asta e bine si restul ce sa zic, suntem niste oameni in realitatea asta 3d care isi fac menirea si noi inainte sa ne nastem aici stim deja totul sau ce este dupa dar sunt niste subiecte care trebuie studiate bine si aici intra doar categoria curiosilor cu pofta asta extinsa sa stie mai multe ceea ce eu mereu am apreciat dar la toti este chit ca vine mai devreme sau mai tarziu depinde de cat de flexibil e omul