| Meme10Meme a întrebat:

Oare ce se afla la marginea universului? Universul este finit sau infinit? Si daca este inifinit,inseamna ca poate sa existe orice in acest univers,nu? Adica,daca este infinit, pot sa gasesc un om ca mine doar ca are barba [desi nu exista adolscenti de 16 ani cu barba]? Si daca este finit, ce ma blocheaza sa ies din el? Adica in ce suntem? Intr-o cutie? Si acea cutie in ce este? In alta cutie? Rog ca religiosii fanatici care neaga stiinta sa nu raspunda.

| Lukasssz a răspuns:

Vere eu cred ca trebuie sa mai lasi bautura deoparte o perioada fiindca se pare ca ti-a cam luat mintile.

| Ghost a răspuns:

Urmareste-l pe Youtube pe Dl Cristian Presura fizician la un centru de cercetare din Olanda, acolo vei gasi toate raspunsurile la intrebarile tale

| GabiDumitrescu a răspuns:

Ai cam amestecat niste intrebari aici. La stadiul teoretic, a inceput sa se puna la punct posibilitatea existentei universurilor paralele. Ce stim despre univers in general e ca nu e finit, ci intr-o continua expansiune/transformare. Ce inseamna asta pentru noi? Momentan, nimic. Mai discutam peste vreo cateva sute de ani cand vom iesi din Calea Lactee...

| anonimg a răspuns:

Ca religios, nu neg știința. Știința este dată de Dumnezeu ca omul să ajungă să-L cunoască mai mult.
Dumnezeu este Creator; și creația nu poate avea vreun sfârșit. Dumnezeu ne-a dat indicii că există și alte planete necăzute în păcat. Când păcatul va fi eradicat de pe acest pământ, vom putea vizita și celelalte lumi necăzute în păcat, și care au fost martore suferinței acestui pământ și a Mântuitorului care l-a salvat.
Un Creator infinit nu poate da naștere la un univers finit. Eu cred că universul este în continuă creștere. Cred că Dumnezeu continuă să creeze. Pentru că Dumnezeu este dragoste; și dragostea este întotdeauna creatoare. Dumnezeu creează din plăcere, și le face pentru plăcerea noastră. Și plăcerea noastră este descoperirea lucrurilor create de El. L-a fel a fost cu Adam la început, și la fel este și acum și chiar în veșniciile nesfârșite.
Cercetarea lucrurilor create de Dumnezeu duce la dezvoltarea noastră.
Noi nu putem ajunge acum la aceste lumi, deoarece am aduce cu noi și păcatul; lucru neîngăduit de Dumnezeu. Noi suntem hidoși și la trup și la suflet în comparație cu ființele necazute în păcat, și care nu poartă amprenta bolii și nici a morții.

| gabicoo a răspuns:

Socrate: "Ceea ce stiu e ca nu stiu nimic"!
Raspuns: Nu stim!

| Meme10Meme explică (pentru gabicoo):

Dar tu ce crezi? Este finit ori infinit? Pana o sa aflam [adica niciodata ori cand o sa fim deja morti] putem sa speculam. Eu tind sa cred ca este finit pe de o parte caci infinitul nu poate fi atins. Dar pe de alta parte, ce se afla dupa marginea universului? Nimic? Pai acel nimic ar reprezenta tot un infinit. Este un adevarat paradox.

| Zuzu1991 a răspuns:

La marginea universului se gaseste sticla acvariului in care se afla universul, iar in spatele sticlei e D-zeu care se uita la animalutele lui din acvariu

| Meme10Meme explică (pentru Zuzu1991):

Ok,stiu ca esti ateu si raspunsul tau este o ironie. Dar ideea este ca se pune urmatoarea intrebare: Ce se afla dupa sticla acvariului? Nimic? Pai inseamna ca tot infinit ar fi caci nimicul ar fi un lucru, practic. Caci nimicul ar fi un spatiu infinit, nu?

| Eisenheim a răspuns (pentru Zuzu1991):

Și din când în când ne mai pune un pic de mâncare nouă, și noi începem să ne certăm pe TPU ce o fi aia laughing

| Meme10Meme explică (pentru Eisenheim):

Nimeni nu se certa cu nimeni. Eu vreau sa avem o dezbatere civilizata si argumentata care nu implica religia.

Total de acord happy

| zilog a răspuns (pentru Meme10Meme):

E un jmecheraș de copchil ingânfat egoist SĂ NU AI ALȚI DUMNEZEI INAFARĂ DE MINE și prin asta îti explică clar că sunt și alții la fel ca si el
Dumnezeu este și gelos
7. Sa n-ai alti dumnezei afara de Mine.
9. Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti, caci Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc faradelegea parintilor in copii pana la al treilea si la al patrulea neam al celor ce Ma urasc;
Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti, caci Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc faradelegea parintilor in copii pana la al treilea si la al patrulea neam al celor ce Ma urasc; (Deut.5:9)
Mai este și un dumnezeu răzbunător :"Ca sa-Mi arat urgia, ca sa Ma razbun, i-am varsat sangele pe stanca goala, pentru ca sa nu fie acoperit." (Ezec.24:8)"
Adică se oftică ca un copil de grădiniță care a făcut și el un experiment intr-un acvariu și ii este frică de colegii lui de clasă.
Iar acum le spune animăluțelor din acvariu să nu asculte de colegii lui că îi omoară dacă cumva ascultă de concurență.
cred că este foarte frustrat si foarte ne sigur pe ceea ce a făcut de este nevoie să ajungă ala amenințări și la pedepse cu nimicirea
de exemplu
:" "Caci sabia Mea - zice Domnul - s-a imbatat in ceruri; iata, se va cobori asupra Edomului, asupra poporului pe care l-am sortit nimicirii, ca sa-l pedepsesc. (Isa.34:5)"

Si dacă cumva intenționezi să te gândești că ar putea să existe și alții care fac experimente in acel laborator de chimie care poate că sunt mai deștepți de cât el atunci
Eu pedepsesc faptele si gandurile lor! Dar vine vremea cand voi strange toate neamurile si toate limbile; ele vor veni si vor vedea slava Mea. (Isa.66:18)

sau dacă cumva încerci să gândești că nu este el Boss bosulică șeful si că și tu ai putea să fii la fel ca șî el ne muritor si veșnic
atunci gata dă repede cu răzbunarea că se oftică "I-am spurcat prin darurile lor de mancare, cand treceau prin foc pe toti intaii lor nascuti; am vrut sa-i pedepsesc astfel si sa le arat ca Eu sunt Domnul." (Ezec.20:26)"

| Zuzu1991 a răspuns (pentru Eisenheim):

Dap, exact rolling on the floor

| Zuzu1991 a răspuns (pentru Meme10Meme):

"acum 13 ore | Zuzu1991 a răspuns:

naibastiesialtceva
acum 11 ore | naibastiesialtceva explică (pentru Zuzu1991):
Ok,stiu ca esti ateu si raspunsul tau este o ironie. Dar ideea este ca se pune urmatoarea intrebare: Ce se afla dupa sticla acvariului? Nimic? Pai inseamna ca"...

eu nu am spus ca e "nimic", am spus ca e D-zeu (care se uita in acvariu)
NU conteaza ca sunt ateu sau nu, ai minimum de bun simt sa nu pui in gura mea chestii pe care eu nu le-am spus

| Meme10Meme explică (pentru Zuzu1991):

Pai eu am zis despre ce se afla dupa sticla acvariului. Se pune intrebarea despre ce este acolo.

| Zuzu1991 a răspuns (pentru Meme10Meme):

A 3-a oara... D-zeu?
esti greu de satisfacut, mai ales la un raspuns semi-katerinka tongue

| zilog a răspuns:

Cum de nu știi tot universul acesta face parte dintr-o celulă
si mai sunt si alte univers-uri cam la fel ca si acesta
si care formează si ele elte celule
si sunt si alte planete cu alte ființe vii in alte universuri
si in total fac parte dintr-un rahnat de câine
dar nu te speria că si planeta pe care este acel rahat de câine face si ea parte dintr-un univers mai mare la rândul ei si tot așa la nesfârșit

| Meme10Meme explică (pentru zilog):

Ma chinui sa inteleg ceea ce ai zis. Sa inteleg ca crezi in multi-versuri. Asta nu schimba nimic. Caci acele multi-versuri ar forma un univers cum formeaza galaxiile universul nostru obsevabil. Eu unul nu exckud ideea unor multi-versuri dar asta nu schimba nimic. Tot este un paradox de neelucidat.

| zilog a răspuns (pentru Meme10Meme):

Si dacă ai descoperi că noi toți cu universul nostru facem parte dintr-o celulă care face parte dintr-o bacterie care se află cu totul intr-un rahat de câine mort?

| Meme10Meme explică (pentru zilog):

Daca as descopei asta? Desi n-am auzit de teoria aceasta sa stii ca tot nu cade paradoxul. Ce se afla in afara cacatului?

| Meme10Meme explică (pentru zilog):

Daca ar fi adevarat, paradoxul tot nu cade.

| Meme10Meme explică:

Acele multi-universuri ar fi practic componentele unui univers gigantic. Asa este si cu galaxiile. Ele ar fi practic niste mici universuri care formeaza universul observabil. Paradoxul tot nu cade.

Dat fiind ca este în expansiune înseamnă că este finit. Nu se știe ce este "la margine".

| Mopmop a răspuns:

Uitandu-ma la mine si in jurul meu am ajuns la o concluzie. Totul pleaca de la o singura celula. Asa incat de ce nu ar putea fi si Universul un singur organism? E ca si cum noi, Pamantul si tot ce mai este am fi niste celule hepatice si ne intrebam ce ar fi cu cele 4 camere ale inimii. Cred ca ai inteles ideea. Asa s-ar putea explica cam tot ce misca in Univers. Mergand pe idee, Universul ar putea fi la randul lui un organism care se afla inconjurat de alte organisme asemanatoare.

| rosessunflowersandlillies a răspuns:

Finit. Cu siguranta are un capat, doar ca acel capat nu are o importanta, pentru ca el se schimba constant. Daca universul se extinde atat de rapid, nu ai cum sa ajungi la capatul lui practic (cu inventiile de acum) fiindca intr-o secunda el se extinde si mai departe si tu automat nu mai esti la capat. Ca sa fii la capatul lui ar trebui sa te deplasezi cu viteza cu care se extinde universul, pornind de la capatul din secunda 0. Adica sa tii pasul cu extinderea sa, fiind constant la margine. Ca atunci cand alergi cu cineva. Sa porniti din acelasi loc, in acelasi timp precis si sa ai exact aceeasi viteza. Daca esti in spate, esti in spatele lui. (logic. In ceea ce te intereseaza pe tine ar fi ca nu esti la capatul universului). Daca esti mai rapid, el e in urma ta (ar insemna ca treci de limita universului in momentul dat). Daca aveti aceeasi viteza, doar asa sunteti la egalitate. (adica esti la capat). Bine, apar si multe probleme, dar trecem peste ele, okay? Dar cum limita asta nu conteaza, atunci este spus ca universul e infinit, pentru ca oricum nu e ca si cum ar fi prioritatea 1 sa ajungem la capatul lui sau ceva. De asemenea, cum poate ceva infinit sa se extinda? Adica el clar are o limita. Asta, sau universul nu se extinde deloc. Desi sunt studii ce arata ca el se extinde, ceea ce inseamna ca nu e infinit propriu-zis. Se spune ca numerele sunt infinite. Adica nu poti spune ca numerele intregi (exemplu) se opresc la 100 de exemplu. Mereu exista 101, 102, etc. Multimea aia se extinde mereu. Asta e infinitul. Nu te poti opri, nu are un capat. E o aberatie sa spui ca la 23 de numere de exemplu de 100 este sfarsitul numerelor intregi (doar un exemplu, din nou, ca sa se inteleaga). Asta inseamna ca numerele sunt infinite, nu au un capat, nu poti spune ca de la X mai sunt Y termeni si gata. Insa in momentul in care se zice ca "univesul ca extins cu Z in anul W", atunci ala e finit. Ai clar un punct de plecare si un punct de final. Daca se extinde cu W, atunci nu se extinde cu W+8 sau W+5 sau alte lucruri, e o multime ce are un final. Adica universul are un final. Din nou, ca finalul ala se modifica constant e altceva.
Ah, si faptul ca ai infinit nu implica ca ai orice. Daca eu am un infinit de bile galbene si atat, asta inseamna ca in acel infinit de bile galbene exista si o bila verde? Nu.
Ce te blocheaza sa iesi din el sunt resursele (financiare, informationale etc) de astazi. Cu lucrurile si informatiile potrivite poti face orice.

| Eisenheim a răspuns:

E ca la țară, bunicu are o bucată de pământ iar la marginea lui e bucata altuia și tot așa

| Meme10Meme explică (pentru Eisenheim):

Multi-versuri sa inteleg. Ok, si aceste multiversuri formeaza un singur univers la fel cum galaxiile formeaza universul nostru observabil. Ideea este ca nu stim ce gasim la marginea universului format din mai multe multiversuri.

| Eisenheim a răspuns (pentru Meme10Meme):

Ceva de genul, dar sa ne gândim puțin, chiar ne-ar ajuta cu ceva daca am ști? happy

| Meme10Meme explică (pentru Eisenheim):

Ne-ar ajuta. Daca stim acest lucru, putem sa punem stapanire pe univers. Eu unul cred ca exista undeva in acest univers o civilizatie extraterestra dezvoltata. Daca noi o sa aflam primii, putem pune stapanire pe univers inainte de ei.

| Eisenheim a răspuns (pentru Meme10Meme):

Și cu ce ne-ar ajuta? Nu santem in stare sa avem grijă de planeta asta, dar de univers laughing eu zic sa ne trăim viața cât mai frumos, sa nu ne pierdem vremea cu stăpânitul pământului și universului happy

| Eisenheim a răspuns (pentru Meme10Meme):

Exact, există o civilizație dezvoltata, și la creier, care nu pierde vremea cu stăpânirea universului, nu are nici un rost happy

| Meme10Meme explică (pentru Eisenheim):

N-are rost? Pai universul are resurse spre exemplu. Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa colonizam alta planeta.

| Eisenheim a răspuns (pentru Meme10Meme):

Da,are o planetă formată numai din diamante,bun,și dacă am stăpâni universul o aducem langa pământ sau cum facem? Bun,colonizăm alta planeta,că nu mai avem păduri de tăiat și teren de vândut,bun mergem colonizăm și o distrugem și pe aia happy și până să facem toate astea trece viața,și vine altă generație și își trece și aia viața,e un cerc vicios,o iluzie că dacă stăpânești universul e o realizare happy din contră,nu mai ai o problema, ai un infinit de probleme, iar extratereștrii și-au dat seama, noi nu, că santem mult inferiori la capitolul inteligență happy

| AntoniaOrman a răspuns:

Dă să te pup

| AlinMrs a răspuns:

Daca e sa pornim de la teoria Big bang-ului, la inceput universul era un punct foarte dens de materie care printr-o explozie a inceput sa se mareasca dand nastere la materie si timp. In termeni simplisti gandeste-te la univers ca la un balon ce isi mareste volumul. Si la membrana balonului ca la sfarsitul universului, tin sa cred ca dincolo de,, sfarsitul universului nu exista nimic. Nici timp, nici materie, nici antimaterie, absolut nimic. Universul va continua sa se extinda pana cand acea,, tesatura,, se va rupe si va avea loc o implozie la fel cum au nastere gaurile negre si asa ajungem din nou la inceputul universului. Cel putin asa cred.

| Meme10Meme explică (pentru AlinMrs):

Stiu bine teoria. Asta nu schimba nimic caci tot ne intreba ce e la marginea universului. Daca rupem noi acea "tesatura" ce vom gasi? Nimic? Pai nimicul ar insemna spatiu gol. Deci ar fi un spatiu gol infinit? Deci in ambele cazuri [adica daca universul este ori nu este infinit/finit] tot ar exista infinitul.

| AlinMrs a răspuns (pentru Meme10Meme):

Depinde in ce vrei sa crez, la urma urmei toate sunt niste speculatii mai mult sau mai putin. Am urmarit cu mult timp in urma un material ce dezbatea tema asta.

Mai nou se lucreaza la asta, motiv pentru care am creeat si acceleratorul de particule. Pentru a putea raspunde la intrebari de genu, insa in prezent din pacate nu avem capacitatea si resursele necesare pentru a raspunde indeplin la aceasta intrebare.

| Meme10Meme explică (pentru AlinMrs):

Pacat ca a murit ca era un geniu. Si da, deocamdata suntem intr-o continua evolutie tehnologica. Dar e prea putin. Aflam un lucru nou, vin mai multe intrebari.