anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut, voi ce preferati Canon sau Nikon? Sunt in pasul cand vreau sa imi iau primul aparat si nu stiu pe ce firma sa merg, ca si modele m-am gandit la Nikon d3300 si d3400 si Canon 2000d dar nu stiu ce sa aleg. Multumesc!

Răspuns Câştigător
| NLS a răspuns:

Ce obiectiv va avea fiecare?
Aparatul e doar 40% din ecuatie, mai important e obiectivul (atat caracteristici fizice, de genul distanta focala si apertura, cat si calitatea si tratamentul "sticlei").

Diferențe intre aparatele mentionate de tine nu prea exista, si oricum diferențele existente sunt irelevante. Unuia ii lipseste o functie, insa sta mai bine la baterie de exemplu.
Si poate pentru tine bateria e mai importanta decat respectiva functie.
Sau poate tu doresti functia TimeLapse, si doar unul are asa ceva.
Aparatul perfect nu exista.
Se alege in functie de dorinta si nevoile tale, nu exista un tipar perfect pe care mergem toti.

De exemplu cand mi-am ales eu aparatul, voiam sa si filmeze bine, astfel ca am cautat un aparat Canon, cu sistem Dual Pixel (sistem avansat de autofocus cu detectie de faza).

| NLS a răspuns (pentru NLS):

Dintre cele 3, cred ca as alege Canon, ca urmare a faptului ca toate 3 fac parte din aceeasi clasa (entry level) si Canon e cel mai nou.
Generatia procesorului chiar conteaza.
(daca unul ar fi fost high-end, pe acela l-as fi ales, chiar daca ar fi fost cu 5 ani mai vechi decat celelalte).
Canon 2000D - 2018
Nikon D3300 - 2014
Nikon D3400 - 2016

Obiectivele sunt putin mai ieftine la Canon, insa nu e o regula generala, si oricum depinde de magazinul de unde cumperi si de ofertele existente.

1) Daca doresti fotografie sport-fotoreportaj, atunci Nikon D3400 e o alegere buna pentru tine, si pentru orice pasionat de asa ceva. (fotografie in rafala 5 frames/second fata de 3 la Canon 2000D)

2) Un al doilea MARE avantaj pentru Nikon D3400 e bateria.
Daca aparatele sunt noi, ar trebui sa tina cam dublu fata de cea de pe acel Canon.

Ca fapt divers...
In TEORIE, Nikon are interval extins de ISO, mergand pana la 25600 fata de 6400 la 2000D.
Acum, as vrea sa vad persoana care a si folosit vreodata valoarea asta.
Cu cat cresti ISO-ul, luminozitatea imaginii create creste, insa zgomotul de imagine creste si el.
64000 e o valoare pe care doar foarte rar doresti si trebuie sa o folosesti.
Deja si la aceasta valoare zgomotul e extrem de vizibil, oricum ai combina cu apertura si timpul de expunere.

Fapt divers 2:
Ca Nikon are 11 puncte de AF fata de Canon 2000D, e aproximativ irelevant, desi in teorie ajuta sa focalizezi mai exact.
De ce spun ca e irelevant?
Diferenta e vizibila cand compari 9 cu 49, nu cu 11.


REPET:
aparatul ca aparatul, DAR obiectivul (si specificatiile lui) face diferenta.
Ca urmare a faptului ca ai precizat bugetul de 2000 RON, sunt ferm convins ca nu ai cum sa cumperi body separat si obiectiv separat, ci cauti un pachet complet (kit).

| anonim_4396 explică (pentru NLS):

Multumesc

2 răspunsuri: